• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Interview Janvanham

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Jan,[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Je bent uitverkozen met je dedicated als HT van de maand.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Graag hadden we dan ook deze interview met jou gehouden, je mag als eerste de spits afbijten [/color]
263a.png
[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Kopieer en plak de vragen, en gelieve ze dan uiteraard te beantwoorden.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]De vragen en antwoorden komen ook op onze facebook community pagina te staan.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Veel succes ![/color]

- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor. </strong>

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Wat wil je in je eigen setup nog beter zien? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] - True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is. [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] <strong>- Wat vind je het leukste aan ons forum?
[/color][color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif] [/color]   [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Graag ook een foto die we als cover kunnen gebruiken.[/color]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Topic opgeschoond. Jan kan z'n vragen beantwoorden en foto toevoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.

1// Verschillende jaren geleden begonnen nadat ik op een opendeurdag was geweest van de "Cinedream" HT winkel in Berchem/Antwerpen. Vanaf dan beginnen denken om toch eens wat spulletjes te gaan aanschaffen, alhoewel ik toen helemaal niet van plan was te gaan "projecteren" oid. Gewoon een eenvoudig set om bij de 50" "HD Ready" plasma te voegen.</strong>


Uiteindelijk heb ik daar een Onkyo TX-NR875 (was toen net uit) alsook Definitive Technologies ProMonitor 1000 5.0 setje gekocht.

Het plan was een SVS PB12/2 te kopen die ik ook bij Cinedream heb mogen ervaren (amai wat een beest...) maar toen was net de SVS PB-13 uit en heb ik de knoop doorgehakt ook al vanwege de gunstige "lanceringsprijs". En nu maar wachten op de 1e levering voor Belgie waar m'n PB13 tussen zat
1f609.png



Hieronder m'n eerste setup, met de Onkyo 875, ProMonitor1000 set en natuurlijk de niet-te-missen SVS PB13-Ultra  
TVMEUBEL3.jpg
PROMONITOR1000.JPG



2// Tja, en plots was er sprake "om filmkes te gaan kijken op zolder" en ben ik nogal in snel tempo beginnen klussen daar. Daar stond allemaal "rommel" opgestapeld en de zolder had niet echt een nuttige functie.



Een overzicht van de "werkzaamheden" etc kan je best volgen op enkele topics en de een "showcase" op een NL-Forum.

Is allemaal nogal veel om te gaan overtypen. Er staan foto's bij van verschillende "deelprojectjes" oa rond metingen & akoestiek etc.

http://home-theater.be/topic/79-jans-zolder/




- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?

Zowieso moet ik binnen de lijnen kleuren van de apparatuur die ik thans gebruik en die nog steeds onder de categorie "niet high-end" vallen
1f609.png


Uiteraard zijn Bluray edities van "Avatar" een streling voor het oog als het op kleurenpracht aan komt en de "referentie" discs als "The Dark Knight" zijn op gebied van video en audio dik smullen.

Ik ben wel weinig echt met "technisch" kijken bezig en probeer gewoon van (elke) film te genieten, en dat kan ook met een "Technicolor" prent van ergens '70 jaren met 2.0 audio...

Ik ga echt niet films stopzetten om zwartwaardes te gaan vergelijken...



- Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?

Eigenlijk kijk ik tegenwoordig niet zo héél veel film, veel films zijn té voorspelbaar, té cliché, hebben flinterdun acteerwerk en/of gewoon teveel "CGI"

Ik heb er nog wel enkele die de revue moeten passeren, maar het komt er niet altijd van om daadwerkelijk te gaan kijken...

"Series" bekijk ik helemaal niet.

Muziek neemt eigenlijk het grootste deel (80%) van tijd in beslag, met een breed scala aan genres simpelweg omdat alles in m'n huidige set goed klinkt.




- Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?

Op dit moment is het eigenlijk eerder m'n "audio" onderdeel, waaronder behoorlijke Klipsch frontspeakers, top Onkyo receiver en natuurlijk ondersteuning van 2 krachtige SVS subwoofers.

Dit alles in een akoestisch aangepast klimaat zet een behoorlijke prestatie neer, maar dit is voor "HT" ietwat minder relevant, maar voor kritische muziekbeleving des te meer...




- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?

Geen voorlopig, alhoewel dat mijn "rear" speakers eigenlijk niet meer "in lijn" zijn de performantie van mijn fronts & center denk ik dat ik daar iets van ga upgraden op korte termijn.


- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?

Alhoewel dat ik volledig "3D" kan spelen heb ik nog maar 1 of 2 Blurays gekeken. De kwaliteit van 3D op m'n Epson TW9000 is niet zo heel slecht (alhoewel deze projector anno 2014 weeral een oud beestje is) maar voor 1 of andere reden is het niet echt iets waar ik echt "warm" kan van lopen.

4K/UHD is ook weeral zoiets "hot" maar voor projectie nog een tikkeltje duur. Als een (native) 4K projector 2000 euro kost EN er volop "native" content is zal ik overwegen een upgrade te gaan doen. Dat zal nog wel enkele jaartjes op zich laten wachten. Ik ben echt geen "early adopter" die daar veel geld voor gaat neerleggen...die eer laat ik graag aan anderen over
1f606.png


Ik kan nog steeds genieten van m'n Epson "oudje" dus...



- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren?   Iedereen heeft hierbij z'n eigen "referentiekader". Voor de ene is dat een "installatie" van 1000,- (voor alles) met "kleine speakertjes" terwijl anderen eerder projectors (laten) installeren die bijna 10.000,- in aanschaf kosten. Echter, met de komst van grote (4K) schermen zou het wel eens kunnen dat "projectie" wat terrein zal moeten prijsgeven. Vooral in woonkamers is vb een 65" scherm een behoorlijk ding dat ferme prestaties kan neerzetten zonder nog maar aan projectie te gaan denken. Projectie in een woonkamer is niet altijd evident om hiervan te volle te gaan genieten, hier hangt ook een kostenplaatje aan en moeten consessies gemaakt worden. Het is een feit, goede FullHD/1080P projectors zijn echt wel "goedkoop" aan het worden! Vergelijk dit met 3-5 jaar geleden en kijk wat top! spul je nu hebt voor een behoorlijk betaalbare prijs.



- Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ?

Euh, niets bijzonder te vertellen eigenlijk.



- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.

Ook hier hangt het er weer vanaf wat je "referentiekader" is. Een HT hoeft geen dedicated ruimte te zijn, maar een (naar mijn "referentie" dan) goede HT in een woonkamer voorzien is ook geen sincure. Akoestisch zijn er dikwijls uitdagingen. Je moet werken binnen "strakkere" lijntjes, want het is en blijft een woonruimte en daarom zal de kost altijd hoger zijn vergeleken met een "blanco" ruimte waar je mag beginnen "prullen". Projectie in een ruimte waar de muren "wit" zijn is meestal al nefast en zonde van de "duurdere" projector die je mischien hebt voorzien...

Plaatsing van speakers is ook niet altijd "vrij" in een woonkamer alsook de afmetingen/integratie van subwoofers
1f609.png
Ik ben allesinds blij dat een zolder beschikbaar was, maar ik heb enkele jaren erg genoten terwijl "de spulletjes" gewoon beneden in de huiskamer stonden en ik dacht daar dat "het ook goed klonk" :blink:




- Wat vind je het leukste aan ons forum?

Een leuke constructieve plek waar liefhebbers wat kunnen opsteken van elkaar.

<strong>Een plek waar liefhebber graag anderen helpen waar ze kunnen en waar af en toe "in real life" ook eens ontmoetingen uit verder vloeien. Zo kan iedereen er maar beter van worden niet ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dank voor het gesprek !
263a.png
Leuk lezen !
 
Laatst bewerkt door een moderator: