• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Interview Luckske

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Luckske,   [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Je bent uitverkozen met je dedicated als HT van de maand.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Graag hadden we dan ook deze interview met jou gehouden.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Kopieer en plak de vragen, en gelieve ze dan uiteraard te beantwoorden.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]De vragen en antwoorden komen ook op onze facebook community pagina te staan.[/color] [color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Veel succes ![/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ?[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.[/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]- Wat vind je het leukste aan ons forum? [/color]

[color=rgb(40,40,40);font-family:helvetica, arial, sans-serif]Graag ook een foto die we als cover kunnen gebruiken. [/color]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Sorry voor het lange wachten! Geweldig dat ik mag doen, bedankt!
1f609.png


- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.</strong> Toen ik klein was, pakweg 12-13 jaar, een DVD speler gekocht met een 5.1 surround geluid. Zo een naamloos merk. En als TV een oude CRT tv van mijn ouders. Dat vond ik al geweldig! Dit heb ik een paar jaar gebruikt totdat we verhuisde naar een appartement. Op dit appartement was eigenlijk niet de ruimte voor zo een installatie dus ik keek meestal gewoon op mijn computer scherm. Totdat de LCD TV (40inch) van mijn ouders defect raakte (voor de 2e keer) en ze een nieuw toestel kregen. De fabrikant ging de oude TV komen ophalen, maar dat bleef in eerste instantie uit. Mijn vader heeft toen de TV eens nagekeken en kon al snel zien dat het ergens een slecht contactje was. Omdat ik toen op een appartement woonde had ik een vrij kleine slaapkamer. de ruimte zal ietsjes meer dan 2m breed geweest zijn. Hier stond mijn bed en vlak daarvoor dan deze TV. Uiteindelijk, na een goede 9 maanden, zijn ze de TV toch komen halen - de fabrikant was het uit het oog verloren ofzo. Terug naar het computer scherm dus! Na enkel jaren terug naar een huis en hier is het begonnen met mijn home theatre, dat verhaal lees je hier.

- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor? Zeer moeilijke vraag. Ik denk dat als ik echt moet kiezen dat ik zou gaan voor een van de Transformers film. Het laat de subwoofers echt brullen. Net zoals Smaug van The Hobbit. Geweldig. - Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek? Hoofdzakelijk voor films en series, pak weg 80% van de tijd. Echt naar boven gaan en muziek luisteren zelf doe ik weinig. Wat wel gebeurt is als vrienden komen dat de muziek op de achtergrond speelt. - Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest? Dat zou gaan tussen de Sony HW40ES en de dual SVS PB-1000. Beide eigenlijk mijn meest recente aankopen.

- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien? Een receiver met Audyssey XT32 met Sub EQ. Ik denk dat ik dan pas het maximum kan halen uit mijn systeem - ik denk ook dat dit het volgende zal zijn dat ik ga upgraden.

- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K? Ik denk dat 4K eerder een logische opvolger is van FullHD - want het moet blijven verkopen. Gaat dit de toekomst worden, ja - willen of niet. Meerwaarde, tja - aan de beleving zal het wel iets toebrengen. 3D, wie weet - als we eens van die brilletjes af zijn, met wat goede content en slimme mensen achter de knopjes die moeten leren dat ondertiteling over het beeld not done is. Meerwaarde, bij sommige films zeker.

- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren? Object oriented sound. Ik ben wel eens benieuwd naar de nieuwe geluidsformaten zoals Dolby Atmos en DTS UHD. Ik denk dat in dit object georiënteerd geluid nog wel eens een zeer mooie ontwikkeling kan zijn. Even los staand van Atmos, DTS UHD, de hoogtekanalen en of het bestaat of niet. Nu komt bijna steeds al het stem geluid uit de center speaker - dit terwijl eigenlijk vaak mensen links of rechts in beeld zijn. Met zo object georiënteerd geluid zou bijvoorbeeld in de mix kunnen aangegeven worden waar het zich bevind en de receiver kan (rekening houdend met de afstand center - left/right) beslissen hoeveel naar de center moet en hoeveel naar rechts of links. Ik denk dat het een veel overtuigender geluidsveld met zich mee kan brengen. - Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ? Gho… eentje waar ik over laatst nog moest aan terug denken. Een film avondje met vrienden, erna wat muziek opgezet en goed gefeest, goed gedronken. Ze bleven toch de nacht slapen. Voor het slapen iedereen wat water gegeven voor de nadorst. Nu, eentje had zich goed laten gaan en ik was ‚s morgens vroeger op dan hem en ik had er niet beter op gevonden om zijn flesje water te vervangen met een leeg flesje en daar een goei klets gin in de gieten. Natuurlijk, eerste wat die deed toen hij wakker werd is een goede slok van zijn ‚water’ nemen - laten we zeggen dat hij geen koffie meer nodig had om wakker te worden.

- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is. False, een woonkamer kan perfect een HT zijn! <strong>- Wat vind je het leukste aan ons forum?
Zeer toffe plaats waar ik op mijn gemak alles kan lezen en al erg veel heb kunnen leren in de paar maanden dat ik hier ben. Ik vind het ook altijd zeer leuk om iedereen hun mening te horen. Foto's van hoe de kamer er op dit moment uit ziet.
%20htmaand1.jpg
htmaand2.jpg
htmaand3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Leuk om lezen! Leuke grap met de gin
263a.png
  Als jij je HT showt, gebeurt dat dus met transformers.. Die is inderdaad goed, vooral deel 3 qua beeld (ook 3D!) en geluid gewoon top! Ik leg altijd die scene in Tsjernobyl op , waar je de reactor hebt. Zalige surround en subgeweld. Kung fu panda is trouwens ook om te smullen, qua beeld en geluid ! Staat ook op de ht demo disc. Aanrader!     Ik vind zelf mn projector ook het paradepaardje
263a.png
  Benieuwd naar je mooie foto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bij deze mijn eerste post geüpdatet met enkele foto's van hoe het er vandaag uitziet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Toch een enorm gezellige ruimte ! Post sebiet even de link op FB
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De combinatie rood-zwart voor bioscoop blijf ik toch het meeste geslaagde vinden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Proficiat met de nominatie
263a.png
  Die projector is inderdaad wel een pareltje om naar te kijken. Verder ben ik wel eens benieuwd naar de SVS PB-1000 "dual setup", waarbij Audyssey XT32 met Sub EQ hier je zeker in filmbeleving nog meer plezier zal kunnen geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja, ziet er heel gezellig uit. Ik hoop 'm binnenkort eens irl te mogen beleven. 'k Ben heel benieuwd naar die 2 subs en ook naar het beeld van de projector. Op de foto's ziet het er erg mooi uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator: