• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Interview Philip

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Philip,

Proficat met je ruimte! Een tijdje geleden hielden we met de leden interviews.. Dit via een poll. Nu dan maar zonder poll... Vermits jij ondertussen ook serieus ingeburgerd bent.., ben je uitverkozen met je dedicated als HT van de maand. Graag hadden we dan ook deze interview met jou gehouden. Kopieer en plak de vragen, en gelieve ze dan uiteraard te beantwoorden. De vragen en antwoorden komen ook op onze facebook community pagina te staan. Veel succes !

- Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.

- Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?

- Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?

- Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?

- Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?

- Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?

- Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren?

- Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht ?

- True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.

- Wat vind je het leukste aan ons forum?


Graag ook een foto die we als cover kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Stel je eigen ht ruimte en opbouw ervan eens zelf voor.</strong>

Goh tsja, daarvoor kan je denk ik best terecht in m'n showcase topic
263a.png
.

Nu goed, het gaat hier dus om een dedicated HT in een relatief beperkte ruimte van 4 op 3,2 meter. Dit, samen met de plaatsing van de deur en een raam zorgden voor de nodige uitdagingen om alles een mooi geheel te maken.

Na wat experimenteren met opstellingen en heel wat advies van de leden hier, werd de knoop doorgehakt voor een finale oriëntatie en de plannen werden uitgetekend. Stap 1: al het AV materiaal inpakken en de kamer volledig slopen.

Daarna werd de HT stap voor stap opgebouwd en werd er de nodige aandacht besteed aan geluidsisolatie om vooral de buren niet teveel te storen. De slaapkamer van een van de kinderen ligt hier immers vlak naast. Gelukkig hebben we nog geen klachten gehad terwijl er tot in de laatste uurtjes aan -5dB geweld uit de speakers knalt.

Er werd geopteerd om het raam weg te werken en hiervoor hebben we een frame voor deze muur gebouwd met zwarte, stof-overtrokken frames waardoor dit een mooi geheel vormt met het projectiescherm.

Tenslotte werd de HT afgewerkt met donkere maar warme kleuren om enerzijds optimaal te kunnen genieten van de projectie zonder al te veel weerkaatsingen en anderzijds de boel gezellig te houden terwijl de verlichting rustig brandt.

Nu de HT "klaar" is, is het absoluut genieten
1f606.png
.

Welke film brengt voor jou het beste uit je eigen HT naar voor?

De HT is nog niet zo lang klaar, dus er zal nog veel film gekeken mogen worden vooraleer ik een deftig antwoord heb
1f609.png
.

We hebben de HT ingewijd met de films Interstellar en Mad Max: Fury Road en beide toverden echt prachtige beelden op het scherm. De muziek en de geluidseffecten waren fantastisch terwijl de dual subs voor heerlijk bass-geweld zorgden
1f606.png
.

Hoe vaak gebruik je de HT en hoe vaak is dit dan voor films/series en hoe vaak voor muziek?

Gebruik van de HT variëert sterk van week tot week. Laten we zeggen gemiddeld 3 à 4 avonden?

Zeker zaterdag is het genieten van een filmke of een paar afleveringen van een serie. In de week is het gebruik gewoonlijk om 's avond te gamen of rustig chillen met een drankje, wat muziek en de tablet of een boek. Ik zit in ieder geval vaker in de HT dan onze living
1f609.png
.

Welk onderdeel van je complete setup waardeer je het meest?

Het totaalconcept: alles staat in het teken van entertainment. De projector zorgt voor kleurrijke beelden terwijl er stevige deuntjes rondom-rond uit de speakers vloeien.

Ik ben vooral onder de indruk van de dubbele subwoofer opstelling (samen met de corner bass traps) en beklaag de aankoop ervan geen moment! De buren denken daar misschien anders over
1f609.png
.

Wat wil je in je eigen setup nog beter zien?

De eerste stap die snel volgt is akoestische panelen maken om de early reflections in het hoog op te vangen.

Daarna wordt het tijd om uit te breiden naar een 7.2.2 (nu 5.2) setup zodat er ten volle gebruik gemaakt kan worden van de nieuwe audioformaten.

Wat zie jij als een toegevoegde waarde voor films? 3D of 4K?

Hoewel het mij meestal niet boeit, kan 3D wel een meerwaarde bieden aan films. Een film die we hier in de HT in 3D bekeken heb was bv. Sin City 2 en dat vond ik echt knap gedaan. Helaas blijft 3D kijken een oncomfortabele bedoeling omdat we allebei al een bril dragen.

Binnen een paar jaar als 4K (laser)projectors meer mainstream en dus betaalbaarder zijn wil ik absoluut upgraden.

Hoe zie jij de toekomst van het ht gebeuren?

We zitten nu op een punt waar we echt verwend worden met allemaal nieuwe technologieën en de lat wordt steeds hoger gelegd. Ik kan moeilijk voorspellen wat er nog staat te gebeuren, maar kijk alvast uit naar de vele vernieuwingen.

Ik denk ook dat de instap tot HT steeds kleiner wordt: je kan steeds gemakkelijker en goedkoper starten.

Kan je een leuke/grappige anekdote vertellen over je ht?

Dat de vloer niet helemaal recht gegoten is
1f61b.png
?

Maar serieus, eigenlijk is de evolutie van de HT nogal uit de hand gelopen. Het oorspronkelijke plan was van deze kleine kamer gewoon een gezellige ruimte te maken met projectie en surroundgeluid.

Tijdens het plannen, opzoeken van informatie en uittekenen is het altijd steeds verder en verder gegaan en uiteindelijk zijn we tot een mooie dedicated HT ruimte gekomen die zich, naar mijn mening, best kan meten met de grotere jongens.

True of false: Een HT is geen echte HT als het geen dedicated ruimte is.

False.

Zolang iemand thuis comfortabel vanuit zijn zetel kan genieten van deftig beeld en geluid, kan je het naar mijn mening een HT noemen. Of althans toch "Home Cinema", "Theater" klinkt natuurlijk grootser
263a.png
.

Ik heb al een aantal living setups gezien die er absoluut top uitzagen met kwaliteitsmateriaal. Dus voor mijn part tellen die ook mee.

<strong>Wat vind je het leukste aan ons forum?


Absoluut de mensen hier! De persoonlijke aanpak, leuke discussies, veel activiteit en iedereen is steeds behulpzaam.


 

Bijlagen

  • DSC00112.JPG
    DSC00112.JPG
    3,9 MB · Weergaven: 139
  • DSC00113.JPG
    DSC00113.JPG
    3,7 MB · Weergaven: 139
  • DSC00117.JPG
    DSC00117.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 130
  • DSC00122.JPG
    DSC00122.JPG
    2 MB · Weergaven: 136
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Leuk om te lezen. Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
You're very welcome
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Vreemd, 4 nieuwe foto's toegevoegd, maar hij wil enkel een thumbnail maken van de eerste? De links naar de andere foto's werken wel...

Edit: opgelost
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: