• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

KEF20B sub aansluiten op tx-nr535

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Beste, ik weet niet wat doen en heb denk ik verkeerde sub gekocht.

Mijn receiver die ik pas heb aangekocht heeft een tulp aansluiting voor sub. Maar mijn sub heeft + en - kabelaansluiting high level input, de sub heeft wel tulp aansluiting maar dan low level. Kan iemand mij even verder helpen. Mvg jimmy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Low level aansluiten is de bedoeling met een AV receiver
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Waarom dienen die + en - high level ? De verkoper had zijn audiokabels hierop aangesloten. Mijn exuses ben nog noobie hierin. Dus nu zou ik een tulpaansluiting moeten kopen die van 1split naar 2 ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Iets met cross-overs enzo.

Maar je avr doet het bass management, dus high level is niet van toepassing voor je. Heb je toevallig geen ingang waar LFE opstaat?

<woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes="">Anders gewoon met 1 kabel op de rechtste ingang aansluiten. Het is toch een mono signaal dat van de avr komt, dus dat maakt niks uit. Je zult alleen de gain wat verder moeten opdraaien. </woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ff een prentje gezocht van je sub.

<woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes="">tulp aansluiten op rechter line in, frequency zo ver mogelijk naar rechts (hoogste getal) en dan met level het volume zetten zodat hij goed klinkt bij muziek. </woltlab-metacode> <woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes=""></woltlab-metacode> <woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes="">Daarna opnieuw met Audyssey inmeten. </woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Hier heb je foto van aansluitingen. Zoals je ziet geen LFE ingang.
 

Bijlagen

  • kef2.jpg
    kef2.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Heeft dit enige nadelen op kwaliteit van geluid? Bij de verkoper klonk deze sub echt zalig, ben bang dat dit nu veel minder zal zijn, en met een crossover moet het lukken ? Ik ben momenteel op bol.com kabels aan bestellen dus kan ik beter zo een 1man naar 2 man tulp bestellen niet ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Low level aansluiting is voor film en de high level aansluiting is voor muziek spelen. De low level aansluiting is uw lfe ingang en zorgt ervoor dat uwe sub sneller gaat afvallen .

Je kan de high level gewoon aansluiten met zo één tulp aansluitkabel , zoals eerder al gezegd kent een sub geen links , rechts kanaalscheiding
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Is best onhandig dan omdat ik film en muziek wil afspelen moet ik steeds kabel wisselen van high naar low input.
1f612.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik denk Skoebiedoe bedoeld als je muziek met een stereo amp speelt.

Gezien je een receiver hebt met actieve crossover, kan je enkel lowpass aansluiten en de crossover volledig opendraaien. De receiver neemt dan het crossover gedeelte voor zich.

Je kan voor de zekerheid wel zo'n tulp 1 naar 2 verloopje mee bestellen mocht je volume te kort komen, maar ik verwacht het niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Zoals ik het nu begrepen heb moet ik gwn sub-out receiver verbinden met low level + en - tulp. Heb een kabel besteld 1 naar 2. En de crossover opendraaien naar maximum. Dan volume regelen zodanig dat het zuiver klinkt met muziek afspelen, vervolgens meten met audysses.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Klopt!
jimmymortier zei:
Dan volume regelen zodanig dat het zuiver klinkt met muziek afspelen, vervolgens meten met audysses.
Die kan je gewoon op 50% zetten, Audyssey doet de rest wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
jimmymortier zei:
Zoals ik het nu begrepen heb moet ik gwn sub-out receiver verbinden met low level + en - tulp. Heb een kabel besteld 1 naar 2. En de crossover opendraaien naar maximum. Dan volume regelen zodanig dat het zuiver klinkt met muziek afspelen, vervolgens meten met audysses.
Inderdaad! Of gewoon op 50% zetten zoals Lucas zegt.

Audyssey regelt die dan af. Je moet alleen zien dat het sub level ergens tussen de -10dB en -3dB zit na het caliberen met Audyssey. Dit kan je checken in de instellingen van de receiver na de meeting.
 
Laatst bewerkt door een moderator: