• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kijkafstand/ Projectie grote.

snicker

Active Member
24 sep 2019
110
39
33
45
Heb dus de epson 7400 gekocht.
Nu was mijn vraag nog, als mijn kijkafstand 4 meter is (is de max afstand) zou ik een 120 inch nemen.

Of zou ik iets dichter zitten bij de fronts voor een directer geluid (en beeld miss wat minder verwaterd) en een iets kleiner scherm nemen?

Graag eens jullie ervaring en mening aub.
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Veel dichter als 4m zou ik echt niet gaan zitten...die 30-70cm "speling" die je zou kunnen nemen gaat geen wereld van verschil maken qua geluid.
Probeer ergens op 3.6m-4m afstand te gaan zitten maar echt niet dichter ...120" is toch een redelijk flink scherm hé.

Als je merkt dat je speaker wat moeite hebben om iets realistisch neer te zetten (tenzij je 1m van de speakers zit) moet je beginnen sparen ;-)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: snicker

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
t 'is ni moeilijk:
120"/0.84 = 142,8571 inch zitafstand
142,8571 x 0,0254 meter = 3,63 meter zitafstand van uw scherm idealiter

4m zitafstand zou eerder naar 130" inch gaan om een zelfde beeldervaring te genieten - maakt maybe niet uit qua sound (hangt af van uw set wellicht) , maar wel qua beeldervaring.
Met wat Jan aanhaalt rekening houdend, misschien uw speakers opstellen en zien tot waar je geraakt met de zitafstand en zodra je dat weet de schermgrootte gaan bepalen? Zo kan je ook werken.

Hangt beetje af waar je belang aan hecht denk ik zo...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik hou ook die 0.84 ratio aan zoals Toothless aangeeft en dat is perfect voor mij. Het moet niet groter zijn, maar ook niet kleiner.
130" lijkt in uw geval ideaal als je vanaf 4m wilt kijken. En ik vermoed dat uw projector genoeg licht zal hebben voor die grote.