• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Klipsch - 2018 serie

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
hoe bedoel je? Er is toch niks oneerlijk aan. Diegene die slim zijn en goed investeren zullen groeien. Draai de zaken eens om, jij hebt een succesvolle zaak waardoor je omzet groeit, zou jij het accepteren dat je onder dezeflde voorwaarden moet inkopen als je con-collega dke een kleinere omzet draait? Beeld u eens in dat alle distribiteurs aan exact de zelfde voorwaarden kunnen inkopen en verkoopen. Dat zou de distribiteurs heel goed uikomen, maar is een ramp voor klanten. Dat is trouwens illegaal daar je prijsafspraken maakt onderling en dat mag niet.

Denk dat ge niet goed mee zijt... ik heb het niet over de groothandel en wat daar speelt tussen b2b. Mij gaat het over netto verkoopprijzen, naar de consument toe dus.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Je hebt mn punt duidelijk niet begrepen. Normale marktwerking is geen probleem. Bepaalde grote merken hebben de facto gekozen voor een nieuw businessmodel. Namelijk het uitschakelen van de dealer. Waar er vroeger 1 importeur was per land of zelfs Blx, zijn er nu verschillende die aan importeursprijzen inkopen... grote webshops, de oude importeur (als die nog zin heeft) en de enkele zogenaamd dealer die aan importeursprijzen wil verkopen.
Op korte termijn goed gezien van de fabrikant... als de klant kan kopen aan de prijs dat de dealer dat normaal doet, is de kans uiteraard groot dat er meer stuks verkocht zullen worden. De ENIGE drijfveer van de fabrikant.
Op lange termijn denk ik wel dat het merk marktaandeel zal verliezen. Geen enkele klassieke dealer met service aan huis, wil het merk nog aankopen.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Hebt ge't nu tegen mij?? Welk punt wou je nu maken? Dat jij moet inkopen tegen de prijs dat sommigen het kunnen verkopen ( omdat ze een "voorkeursbehandeling" krijgen?) - been there, done that en dan is de enige conclusie: stoppen met die spullen verkopen, niet moeilijk - wel ambetant.

Een nieuw businessmodel. Sjiek woord :) Het lijkt me vooral dikwijls te gaan over 'minder goede verkoop'. Als ge op volume draait en dat is "ineens" minder, dan verandert men het geweer van schouder - zoals je zegt bv tussenpersoon uitschakelen, meer verdeelpunten opzetten, dozen gaan schuiven etc. Dan moet je als dealer maar een exclusief/exotisch product aan de man brengen. (zeker in audio/video land)
Dat staat nog altijd los van 't feit dat ik hier 1500€ betaal en daar 1000€ voor eenzelfde product. En kom nu niet zeggen, maar dat komt uit mijn stock ofzo - want er is amper nog iemand die stock heeft. :) En laat ons eerlijk zijn, wat is er nog in te stellen aan een paar speakers, nietwaar? Leveren, aansluiten. Finetunen edm, valt dan onder de categorie hobby van diegene die ze aankocht - en die houdt zich daar dan achteraf wel een paar uren/dagen zoet mee bezig...
Merken genoeg op de markt waarbij je amper mega prijsverschillen hebt - daar wil ik naartoe. Nu is iedereen op zoek naar de goedkoopste prijs. Logisch, want het is duidelijk nog altijd mogelijk om 'te scoren'.
Ander voorbeeld: kleding. Hoe zot kan het gaan als men 2x per jaar 50%-75% korting kan geven? Hanteer eens een 'normale' prijs het ganse jaar door zeg...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik heb uw punt wel begrepen hoor.. Die fabrikanten willen ook overleven he, als ze hun businessmodel niet aanpassen kunnen ze mee op de schop, ze hebben geen keuze.
Je kan ze imo in twee groepen opsplitsen:
-diegene die zich focussen op prijs kwaliteit
-diegene die zich zich focussen op exclusiviteit
Dat vnml. de eerste groep zijn kosten kan drukken door via internet zijn producten aan de man te verkopen kan je hun moeilijk verwijten. Als je iemand zou willen blameren, kan je je pijlen het beste richten op Tim Burnes Lee ????.. Zal er in de toekomst alleen nog maar erger op worden ...
 
Laatst bewerkt: