• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
frodoo.jpg
    Hoe begin je er nu aan? Een dedicated XBMC player? (Dit topic kan overigens groeien, ik zal telkens de beginpost aanpassen) Eerst wat info.. XBMC heb je op verschillende platformen (OS'en): Windows, linux, apple tv, ios, XBMCbuntu, android... Sommige zijn reeds verder ontwikkeld dan andere...   De huidige versie van XBMC is Gotham 13.1     Wat is XBMC nu eigenlijk?   Xbmc is een software programma die je op je pc installeert en hiermee al je media kan streamen (dit is kort gezegd)   Enkele belangrijke webpaginas</strong>:   Homepage: http://openelec.tv/     We nemen even aan dat je je hardware samengesteld hebt en gaan verder hoe je vanaf 0 , XBMC op je windows installeert... Een zeer belangrijke tip die ik zelf ondervonden heb is het volgende: Stel je maakt alles klaar en je sluit je htpc aan op je pc monitor om alles te installeren, daarna wil je hem natuurlijk los van je monitor en aan je tv hangen... Maar helaas geen beeld! Weet dat je best vanaf het begin via hdmi verbindt... anders heb je geen beeld, tenzij je je monitor naast je tv kunt plaatsen, het beeld eerst uitbreidt naar je tv, en daarna je pc monitor terug verwijdert... Je kan dus niet eerst verbinden via vga/dvi en daarna overschakelen naar hdmi !!!!! Begin dus onmiddelijk met hdmi, of zorg ervoor (indien je toch eerst je pc monitor wilt gebruiken) dat je beide naast elkaar kunt plaatsen !   1. XBMC installatie op een windows machine   1.1 Bios settings..   - Check je RAM settings! Deze stond bij mij namelijk te laag ingesteld... - Indien je SSD gebruikt vergeet VOOR je windows installatie niet AHCI te enablen! - Indien gewenst kun je je bootscreen aanpassen , dit kan soms in je bios (bij mij toch) meer hierover later...   1.2 Windows installatie...   Installeer Windows 7 +SP1 en voer alle updates uit. Bepaal zelf welke windows programmas je er op wilt.. Sommige dingen nemen alleen maar plaats in
1f609.png
Zoals windows media center, tabletcenter, afbeeldingen, videos, enz Wie aan AMD CPU met APU heeft, zorg dat je geen overscan/underscan functie aan hebt staan.. Je wilt namelijk 1:1 pixels showing. Andere opties zet je allemaal uit in je catalyst control center behalve "Enforce Smooth Video Playback" Zie:
70358582.jpg
  1.3 POST Windows installatie/optimaliseren SSD   - Nadat je windows geinstalleerd hebt en alle updates, schakel je best windows updates automatisch uit. - Zorg dat trim is enabled : [url="http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx"]http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx[/url] - Installeer geen Realtek Drivers ! Dit geeft namelijk problemen. - Check exclusive mode settings: Sounds -> Playback -> Audio Device -> Properties -> Advanced Zorg ervoor dat beide opties exclsuive mode aangevinkt staan. - Enable DXVA2 met DXVA als Renderer Method en disable al de rest in XBMC settings/video/playback (Let op als je Intel iGPU gebruikt , moet je DXVA2 disablen) - Enable "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" in XBMC settings/system/video output - Selecteer AMD HDMI audio output in Windows 7 control panel/hardware en sound/sound/playback (Als je Nvidia of Intel GPU gebruikt, moet je Nvidia of Intel HDMI output selecteren in de plaats) - Configureer XBMC audio output als volgt en zorg dat beide op wasapi, amd hdmi output staat:       1.6 Automatisch opstarten XBMC   Hier zijn verschillende mogelijkheden voor, uit ervaring raad ik jullie methode 1 aan:   Methode 1: - Download de laatste versie van XBMC launcher hier (ATI/AMD gebruikers opgelet, je neemt best de amd CCC versie!): https://www.box.com/s/b169b55cb60fee7964d5
64088362.jpg
  XBMC Launcher - Hoofdapplicatie.   XBMC Advanced settings file - Installs an advanced settings file for xbmc. I use it to skip the movies by 10 seconds instead of the default 30 seconds when you press left or right arrow keys. Also it will treat multiple artists in songs using the separator /. This is the default separator used in media monkey.   XBMC Keymap file - Maakt een custom keymap file aan voor xbmc om met MCE remote controls te werken.   Change XBMC Shutdown Menu - Verandert shutdown menu in xbmc (eigenlijk vereenvoudiging). Shutdown kan je ook instellen als sleep en hibernate.   Set XBMCLauncher as Windows Shell - Verandert windows shell naar xbmc launcer in plaats van explorer.exe Hierdoor zal je pc direct booten in xbmc zonder dat je desktop gelaad wordt. Dus sneller booten. Druk je op exit xbmc dan zal je desktop laden.  
99721865.jpg
  Vink dit aan als je met je MCE remote de custom keymap file wilt gebruiken.   <strong>Om in xbmc zelf xbmc launcher wilt openen druk je op "Win+F10"
Dan krijg je dit:
20354148.png
  Kun je eventueel veranderen van shell , indien gewenst, wel rebooten dan.   Methode 2: SilentLaunch Methode Dit is de snelste methode, kun je ook bootscreen mee veranderen en autologin MAAR, je blijft in de shell en hebt dus geen desktop als je uit xbmc gaat!! Daarom ben ik verandert naar methode 1!   -Download Silentlaunch en extract naar c: Link: http://lars.werner.no/wp-content/uploads/2008/09/silentlaunch.zip - Maak textfile op C:\ genaamd SilentLaunch.cfg - Check de eigenschappen van je xbmc link en voeg de doel informatie toe bv default is "C:\program files\XBMC\XBMC.exe" -fs -p - Voeg andere programmas toe die je wilt autostarten... in de silentlaunch.cfg file - Start silentlaunch.exe en zie dat xbmc start. - Download InstantSheller hier : http://www.gameex.net/download/instantsheller.zip en zet de "Application to shell" als C:\SilentLaunch.exe   Methode 3: Mits gebruik EventGhost   Gebruik ik zelf niet, maar vind je ook op de wiki 1.7 Configureer Windows om een complete HTPC gevoel te krijgen[/color]   * Windows boot animatie veranderen: Download dit : <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.coderforlife.com/projects/win7boot/']http://www.coderforlife.com/projects/win7boot/
85066791.png
  Spreekt vanzelf, als je een bs7 file hebt, kun je die gebruiken, in file, load boot skin. Of je maakt zelf je bs7 file met video2png, kun je hier vinden: [url="http://www.raspbian.org/RaspbianXBMC"]http://www.raspbian.org/RaspbianXBMC[/url])   2.2 Welke video en audio formats kan een pi afspelen? - HI.264 (high profile) , HI10P niet. - Mogelijkheid tot aanschaf VC-1 en MPEG-2 licenties , tot 1080P - SD materiaal mits software decoding - DVD ISO en DVD menu navigeren is in beginstadium en bevat mogelijks fouten - XBMC op de pi heeft problemen met DTS tracks, gebruik best passthrough
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Spacekeeper   FAQ     1) Wat zijn de meest gebruikte, niet te missen addons?   - Youtube: Spreekt vanzelf - The Trailers: Streamen/downloaden van filmtrailers - Trakt.tv: In combinatie met een trakt.tv account, scrobblen naar trakt.tv, houdt bij wat jezelf/vrienden bekijken, collectie vergelijken enz - Artwork Downloader: Om backgrounds, logos enz van films te downloaden - CDart manager: Hetzelfde als artwork downloader maar dan voor muziekalbums en artiesten. - XBMC Subtitles: Om ondertitels voor films/muziek snel te downloaden tijdens het afspelen - Artist Slideshow: Geeft slides van artiestenartwork weer (skin ge
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor de raspberry pi fanaten onder ons, openelec 3.0 rc3 is uit !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Welke add-ons gebruiken jullie nu ? Zou het kunnen dat de Apple trailers add-onn verdwenen is, vind deze niet direct terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Welke add-ons gebruiken jullie nu ? Zou het kunnen dat de Apple trailers add-onn verdwenen is, vind deze niet direct terug.
Die is er nog, ik gebruik hem
263a.png
zoek naar "the trailers" denk onder video addons of program of service...


Verder gebruik

-subtitles

-traktr

-youtube

-artist slideshow

-artwork downloader

-cdartmanager

-culrc lyrics

-moviesets ddon

Een hoop scrapers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Team XBMC heeft aangekondigd dat versie 13 van de opensource-mediaspelersoftware codenaam Gotham heeft gekregen. XBMC Gotham zal verbeterde upnp-mogelijkheden krijgen terwijl de Android-versie native audiocontrols en rotatie zal ondersteunen.


Na de release van XBMC versie 12, ook bekend onder codenaam Frodo, is Team XBMC begonnen aan de volgende iteratie van de opensource-mediaspeler. In een blogposting hebben de developers de codenaam voor versie 13 bekend gemaakt: de komende maanden zal er gesleuteld worden aan XBMC 'Gotham'.


Inmiddels worden ook de eerste wijzigingen en vernieuwingen duidelijk die de ontwikkelaars in Gotham willen doorvoeren. Zo zal de optie 'play using' aan de contextmenu's van mediabestanden worden toegevoegd. Daarbij kan vanuit XBMC content verstuurd worden naar elk apparaat dat overweg kan met het upnp-protocol. Momenteel werkt de 'play using'-optie nog niet tijdens het afspelen van een videoclip en ook add-ons kunnen nog niet gebruik maken van deze feature. Team XBMC belooft echter dat hier aan gewerkt wordt.


XBMC 13 moet op Android ondersteuning gaan bieden voor native audiocontrols, waardoor het wijzigen van het volume binnen XBMC volledig wordt ondersteund. Daarnaast moet de XBMC-interface automatisch roteren als een tablet of smartphone wordt gekanteld. Voor iOS belooft Team XBMC betere keyboard-input. Andere features zijn bredere tag-ondersteuning in de mediabibliotheek en het handmatig kiezen van artwork zonder dat de add-on Artwork Downloader nodig is. De eerste testversies van Gotham kunnen getest worden op Windows, OS X, Android, Apple TV en iOS en Ubuntu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dit kan leuk worden. Maar het zal nog wel een tijdje wachten zijn op versie 13...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
12.1 is uit!



About a month and a half after the release of XBMC 12.0, we are happy to announce XBMC 12.1 with substantial fixes for 12.0 across all platforms. Fixes include:


XBMC now supports using OSX
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Es installeren.. Misschien kan ik nu zonder dsplayer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Damn, net geinstalleerd, fixed toch wel mijn buffering issues zeker...

Geen dsplayer meer
263a.png
geen externe speler meer maar dus gewoon 12.1 met ace skin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Gewoon over je oude 12 versie geinstalleerd?   Met de huidige heb ik soms het probleem dat ik geen geluid heb. Als ik dan check staat mijn geluid op spdif ipv HDMI. Dus die setting is gewoon versprongen om 1 of andere bizare reden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
12 wegdoen en 12.1 installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Iemand ervaring met cinema experience script? Lijkt me wel enorm leuk om te gebruiken in een dedicated ruimte
263a.png
Is terug dat tikje meer echte cinema beleving
263a.png
  Zoiets:   <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">http://www.youtube.com/watch?v=nUPbScgXA3I</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cuball

Member
19 feb 2013
73
0
9
Welke scrapers gebruiken jullie (kan je meer dan 1 tegelijk)? En hoe organiseren jullie je films? Alle films in 1 mapje, neemt XMBC dat gemakkelijk op dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Scraper TDMB met de grootste reden, dat 'k daar alle NL omschrijvingen voor films die er nog geen hadden zelf heb aangevuld + aantal films zelfs toegevoegd. Uiteraard allen voor films die 'k zelf heb
1f609.png



Gebruik zelf een map met de filmzaal en daarin het filmbestand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Welke scrapers gebruiken jullie (kan je meer dan 1 tegelijk)? En hoe organiseren jullie je films? Alle films in 1 mapje, neemt XMBC dat gemakkelijk op dan?

Je plaats al je films onder 1 map films en dan de titel dus bv


C:\films\dark knight\video files hier


Dan kun je met xbmc alle kanten op


Scrapers->

Voor films zoals stefaand zegt, TMDB

Voor muziek universal artist scraper en universal qlbum scraper

Voor concerten theconcertdb


Klaar
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben eigenlijk wel enorm tevreden over 12.1 enorm stabiel, en dit in combo met ace skin.. Ik ga zeker niet meer terug naar een dune.. Tenzij voor mn dedicated, maar dan gaat de dune wel moeten kunnen xbmc als frontend draaien
 
Laatst bewerkt door een moderator: