• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Kodi topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Niets aan de hand dus :), wel vreemd dat je de update dan nog niet ziet op de Shield. Is dat misschien een speciale build van Kodi?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Bizar idd. De 19 heeft uiteraard wel voordelen ook. Vooral betere ondersteuning van hdr en dolby vision.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Is echt wel :( die update
Geen skin
Geen emby ondersteuning meer
Geen netflix meer
allemaal dada
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Yep. Zal wel allemaal terug komen maar zal wat tijd nodig hebben... Ik gebruik nu de Aeon Tajo skin.

Das ook reden waarom je bv vanuit Shield moet werken en niet vanuit kodi voor bv Netflix...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Yep. Zal wel allemaal terug komen maar zal wat tijd nodig hebben... Ik gebruik nu de Aeon Tajo skin.

Das ook reden waarom je bv vanuit Shield moet werken en niet vanuit kodi voor bv Netflix...

Dat kan ook idd
Maar als ik vanuit shield werk..
- dan heb ik geen vrt.nu addon
- geen live tv gids
- krijgen mn kodi films geen covers (vermoedelijk omdat ik emby gebruik?)

Bovendien vind ik de layout op shield maar bwah (ik had liever de google tv layout)

Dus ik zit in tweestrijd :)
Gisteren via de vtm.go app op shield bekeken, en dit ging vlekkeloos
Als nu vrt daar ook bijkomt, dan is het voor mij gedaan met orange tv

Maar het moet eerst gaan :p

Emby heb ik trouwens op matrix al werkend, maar nog niet de emby skin
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Mijn kodi films krijgen wel covers op shield. Maar ik gebruik ook de kodi IF en niet die van Shield hoor. Dus Dus ik start altijd de kodi app op...

VRT en Vier app nog? Vooral die laatste... Lineaire tv is bij mij vooral VRT en Vier.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Is die VRT & VTM app niet op heel lage resolutie?
Dacht dat dat slechts op DVD kwaliteit streamt?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik twijfel om mss toch es terug weg te gaan van emby
En enkel kodi te gebruiken.
Maar wat dan met centrale database?
Is dit ondertussen al mogelijk? Server - Client?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik twijfel om mss toch es terug weg te gaan van emby
En enkel kodi te gebruiken.
Maar wat dan met centrale database?
Is dit ondertussen al mogelijk? Server - Client?
Natuurlijk. Je kan perfect op je NAS een MySQL/MariaDB database draaien waarop de verschillende KODI clients inprikken?
Staat uitgebreid gedocumenteerd denk ik.
Zelf gebruik ik dat niet wegens maar 1 "Kodi" player natuurlijk, waarom zou ik een centrale DB aanleggen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Natuurlijk. Je kan perfect op je NAS een MySQL/MariaDB database draaien waarop de verschillende KODI clients inprikken?
Staat uitgebreid gedocumenteerd denk ik.
Zelf gebruik ik dat niet wegens maar 1 "Kodi" player natuurlijk, waarom zou ik een centrale DB aanleggen.

Speel jij dan geen films vanaf je HT en je woonkamer?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Speel jij dan geen films vanaf je HT en je woonkamer?
In de HT = Shield met KODI 18.9
In woonkamer = Plex "app" ingebakken in TV OF Plex "app" op de Chromecast die aan de TV hangt. De TV-app is niet zoooo responsive (TV van 2016 dus "oud" beestje) en de Chromecast is een stuk "snappier")

Eigenlijk is de "Plex" DB m'n centrale DB. Ik overweeg op KODI nog eens de Plex-integratie te doen (PlexKodi Connect plugin) zodat de KODI DB = Plex DB en waardoor dus PlexDB de centrale enige bron is met alle cover-art etc erop. Nu laat ik de ShieldTV altijd de NAS terug scannen om z'n data-base bij te werken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
In de HT = Shield met KODI 18.9
In woonkamer = Plex "app" ingebakken in TV OF Plex "app" op de Chromecast die aan de TV hangt. De TV-app is niet zoooo responsive (TV van 2016 dus "oud" beestje) en de Chromecast is een stuk "snappier")

Eigenlijk is de "Plex" DB m'n centrale DB. Ik overweeg op KODI nog eens de Plex-integratie te doen (PlexKodi Connect plugin) zodat de KODI DB = Plex DB en waardoor dus PlexDB de centrale enige bron is met alle cover-art etc erop. Nu laat ik de ShieldTV altijd de NAS terug scannen om z'n data-base bij te werken.

Wel , waarom doe je dan niet

Emby op je server (centrale DB)
Shield met kodi (en emby app) voor de HT
En kodi (met emby) op je chromecast?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Wel , waarom doe je dan niet

Emby op je server (centrale DB)
Shield met kodi (en emby app) voor de HT
En kodi (met emby) op je chromecast?
Plex niet vergeten hé. Ik heb familie/mensen die over Internet films bekijken via mijn Plex , dus Plex is echt "here to stay" en ik beschouw Plex eerder als "centraal" dus het meest logische is dan ook gewoon PlexKodi connect plugin.
Emby additioneel gebruik ik niet, waarom zou ik ? Heb Plex "clients" op iOS , Android, PS4 , LG WebOS , Samsung Tizen en browser-based in gebruik voor als ik op m'n PC effe iets wil zien.
KODI staat wel op de Chromecast,

Eigenlijk kan je met verschillende dingen allemaal hetzelfde bekomen. Er is een beetje teveel van het goede ;-)