• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Laptop als mediaspeler, ook voor 4k ?

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
ik heb nog nooit iets anders gebruikt om films enz mee te kijken op de beamer dan mijn laptop....zet laptopje op, start een film op en kijk verder via de beamer op men groot scherm, klaar. Alles gewoon met HDMI kabeltjes verbonden

Als ik zo zie en lees wat soorten mediaspelers en consoorten er zijn, dan vraag ik mij toch wel af , ben ik nu echt ZO simpel/vlug content, of doet iedereen hier zoveel meer als ik in zijn HT hahaha.....

kodi,roon,nvidiashield,een of andere tablet aan de muur...voor mij is het allemaal chinees en ik weet totaal niet wat die dingen doen , wat mis ik nu eigenlijk ??? ik heb gewoon de sites klaarstaan op mijn laptop die ik gebruik voor media content te kijken, dat is nu Netflix, WWE network en youtube, met het oog gericht op binnekort mischien disneyplus of amazon prime te proberen voor nog meer variatie.

tegen dat ik een 4k setup heb zal ik mischien wel eens een modernere laptop moeten aankopen met sterkere videokaart ofzo, maar voorlopig in mijn Full HD setup voldoet deze oudere Dell laptop nog.

wat gebruiken jullie als bron voor je streaming films enz op te starten/kijken op groot scherm ? ik krijg den indruk dat iedereen het precies heel anders aanpakt in hun HT´s dan ik.....ik zet gewoon men laptop op, neem de draadloze muis mee naar de zetel en scroll daar verder naar waar ik moet zijn, netflix ofzo, voor iets op te zetten, en klaar...Het enige andere ´bron´ apparaat dat ik gebruik om films mee te draaien is een blu ray speler
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Aparte mediaspeler. Punt

Tablet aan de muur is geen mediaspeler lol (zou wel kunnen maar hoe onpraktisch is da)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Aparte mediaspeler is idd veel gemakkelijker... Kan je ook redelijk goedkoop krijgen afhankelijk van je vereisten...
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
wat gebruiken jullie als bron voor je streaming films enz op te starten/kijken op groot scherm ? ik krijg den indruk dat iedereen het precies heel anders aanpakt in hun HT´s dan ik.....ik zet gewoon men laptop op, neem de draadloze muis mee naar de zetel en scroll daar verder naar waar ik moet zijn, netflix ofzo, voor iets op te zetten, en klaar...Het enige andere ´bron´ apparaat dat ik gebruik om films mee te draaien is een blu ray speler

Vrij eenvoudig hier. Voor alles van streaming een Nvidia Shield TV. Voor Blu-rays een... Blu-ray speler :p. Die speler kan in principe ook streamen (althans Netflix, YouTube en Spotify) maar is minder gebruiksvriendelijk, trager, etc.

Alles gewoon bediend met de Harmony remote
 

Wrestlemaniac

Member
20 jan 2016
52
1
11
Vrij eenvoudig hier. Voor alles van streaming een Nvidia Shield TV. Voor Blu-rays een... Blu-ray speler :p. Die speler kan in principe ook streamen (althans Netflix, YouTube en Spotify) maar is minder gebruiksvriendelijk, trager, etc.

Alles gewoon bediend met de Harmony remote

hmm ka is wat beter uitzoeken wat zo´n nvidia ding eigenlijk is, kheb dat al vaak gehoord online en is fotos van ezien maar dacht vroeger eigenlijk altijd dat dat weer zo´, soort knockoff spelconsole was waar je wel is een film op kon zien ook, blijkbaar een misvatting als dat wel degelijk een dedicated mediaspeler is dan.....of kan je evengoed een ps4/5 of xbox kopen....?? en vind je daar ook minder populaire streaming diensten op zoals WWE network, of ondersteunt dat alleen de grote namen als netflix en amazon enz ?

een harmony remote ken ik ook niet....ook weer maar eens gaan opzoeken.

Dacht dat mijn manier met de laptop oersimpel was maar het kan dan precies nog eenvoudiger.....in een oogwenk op google heb ik al wel gezien dat er zoiets als een nvidia pro bestaat met 4k ondersteuning, das mischien wel handiger/ goedkoper dan ipv later een sterkere laptop te gaan kopen om als mediaserver te gebruiken

EDIT: K´heb vanavond wat revieuws zitten lezen en videoreviews op youtube gekeken van die nvidia, ziet er inderdaad precies erg goed uit.......het enige wat ik nog niet goed snap is of de nieuwste pro modellen goed zouden werken in mijn full hd setup, ik zag een video op youtube van de mannen van hardware info
en bijna op het einde van dat filmpje zeggen ze precies iets van 4k/hdr content willen afspelen op een 2k/full hd toestel niet altijd evident is ??

mischien nog even wachten met zo´n nvidia te kopen tot ik effectief 4k beamer heb of niet nodig ? in die video zeggen ze wel dat diensten als netflix automatish een fallback/downscaler hebben maar toch ben ik er niet gerust in of zo´n pro versie wel goed gaat werken in mijn huidige full hd setup zonder miserie
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou geen harmony remote meer kopen
Veel betere alternatieven zoals een broadlink pro

Die shield is een no brainer
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ah zit daar geen ab bij? Ik heb het nog niet zo v dicht gezien..
Maar de hub zelf was HEEL interessant
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Enkel hub dus... Dus je moet nog altijd een AB hebben. Das gewoon voor signalen op te vangen voor apparatuur dat in een afgesloten kast staan bv.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja..
Dus in mijn geval waar ik beneden mn harmony zou vervangen door deze broadlink... zou da gaan en dan met de ab van de harmony?
en dan boven de harmony hub met de remote van mn vero 4K ?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik ben eigenlijk heeeeel tevreden van m’n harmony. Heb zo’n simpele kit (remote + hub) van 100euro, maar dat doet z’n werk prima.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Hier ook zeer tevreden van m'n Harmony elite,just sayin'. ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben ook tevreden, maar duur voor wat het is.
Voor beneden mis ik de RF ondersteuning
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Is er een goedkoper alternatief? Want je bent wel tevreden, ik ook trouwens, maar je alternatief is er geen. Want dat is enkel een hub.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
ook content van de harmony, kost wel wat centen, maar is het dubbel en dik waard, eens je er eentje hebt kijk je nooit meer om.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik ben ook tevreden, maar duur voor wat het is.
Voor beneden mis ik de RF ondersteuning
Je moet niet persee voor de elite gaan hè. Mijn eerste was 100euro en de tweede 80euro in promo. Die RF remote met hub. Da schermpje van de elite is cool maar niet noodzakelijk.