• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

LG oled 55

Luctje

New Member
1 jan 2021
7
0
4
70
Goedemorgen ,

ik ben totaal nieuw op dit forum !
ik heb sinds 2 weken de LG oled 55 waarover ik uitermate tevreden ben qua beeld is h top en h geluid dat deze voortbrengt is opmerkelijk goed !
ik heb al vele jaren een stereo keten waarvan ik moeilijk afscheid kan nemen en die ik op een af andere manier wil integreren om op die manier home theater sound te verkrijgen
wat moet ik kopen ?
ik heb 2 michell mono bloc amp and preamp en Teac speakers , Rega cd speler
Thx
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
En wat is die stereo keten ? Welk soort inputs zitten daar op ? Hoe ziet je totale setup eruit ? Heb je Telenet / Proximus als bron ? Wil je vooral dat geluid naar je stereo-keten brengen ?
 

Luctje

New Member
1 jan 2021
7
0
4
70
Dank voor je reactie!
ik woon in Portugal en kijk via tv Vlaanderen (Sateliet)of via internet !
ik wil vooral geluid v de tv behouden daar deze zeker ok is maar verder zou ik willen de 2 speakers gebruiken en eventueel nog een woofer aansluiten, maar ik heb geen idee of ik een surround versterker ( type denon 7.1)moet bijkopen of iets anders ???
de Teac speakers zijn top en daarom had ik ze graag in de nieuwe configuratie kunnen gebruiken ?,
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Die TEAC-speakers zal je zeker gewoon kunnen herbruiken als het gewoon "passieve" speakers zijn, dus achteraan gewoon de ROOD/ZWART aansluitingskes zonder enige ingebouwde versterker oid.
Als je een surround-versterker gaat kopen zal alles wel een stuk eenvoudiger worden :
-> sluit TV-vlaanderen "box" dan aan aan de nieuwe surround-versterker
-> sluit LG TV gewoon aan op dezelfde Denon.
-> Sluit je TEAC speakers gewoon op de Denon aan
-> Sluit eventueel bijkomende (actieve) subwoofer ook gewoon aan op de Denon op z'n subwoofer "out"
-> Hang nog extra speakers aan de vrije "kanalen" op de Denon. Je kiest zelfs hoever je de "surround" wil laten gaan. (5 of 7 kanalen)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Luctje

Luctje

New Member
1 jan 2021
7
0
4
70
Dank voor de info!
ik heb evenwel geen tv Vlaanderen”box” daar dit werkt met ci kaart rechtstreeks in tv !
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Dan moet je kijken of je TV (en dat zal wel) iets als "ARC" (Audio Return Channel) doet over HDMI.
Recente receivers (vb Denon) zullen ook ARC ondersteuning hebben op hun HDMI poort.
Dan loopt de audio van de TV terug naar je Denon waar het alsnog gewoon uit de speakers zal komen.
Is dat je enige "bron" ? Je sprak ook over "TV over Internet" ? Ook via die LG (dmv een app oid)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.111
324
113
Dan moet je kijken of je TV (en dat zal wel) iets als "ARC" (Audio Return Channel) doet over HDMI.
Recente receivers (vb Denon) zullen ook ARC ondersteuning hebben op hun HDMI poort.
Dan loopt de audio van de TV terug naar je Denon waar het alsnog gewoon uit de speakers zal komen.
Is dat je enige "bron" ? Je sprak ook over "TV over Internet" ? Ook via die LG (dmv een app oid)
Inderdaad. En misschien is optical ook nog een optie om van de tv naar de receiver te gaan als ARC niet goed zou werken. Al weet ik niet als de moderne tv’s dat nog ondersteunen.
 

Luctje

New Member
1 jan 2021
7
0
4
70
Dank ,
is er niemand op dit forum die de LG oled 55 heeft ? Of die de mogelijkheden (features) V dit toestel kent ?
zou makkelijk zijn pratijkervaring :) !
 

Luctje

New Member
1 jan 2021
7
0
4
70
Concreet betekent dit dat ik de luidsprekers vd tv zou willen gebruiken als frontspeaker en de teac speaker als achter speaker daaraan nog een woofer toevoegen zodat ik op een configuratie kom 5.1 kan dit met mijn type van tv ??
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Concreet betekent dit dat ik de luidsprekers vd tv zou willen gebruiken als frontspeaker en de teac speaker als achter speaker daaraan nog een woofer toevoegen zodat ik op een configuratie kom 5.1 kan dit met mijn type van tv ??

Hmm, niet helemaal nee..je kan mischien wel de output op je LG-speaker "aan" laten staan terwijl je tegelijk ook de audio-signalen via HDMI-ARC of SPDIF (optical) terug naar een receiver brengt (die normaal processing 5.1 doet, bass-management doet als je een subwoofer hebt staan, en die elk kanaal apart voorziet van eindversterking etc)

Helaas heeft je receiver "geen idee" dat er nog een speaker in de LG-TV meedoet en hij kan er ook niets naartoe sturen.
Dus echte 5.1 gaat het nooit worden op die manier. Enkel als je receiver volledige CONTROLE heeft over alle 5+1 kanalen (of meer)

Dus tja, beetje "prul" oplossing op deze manier als je persé die LG ingebouwde speaker wil (blijven) gebruiken.
 

marcvanasch

New Member
11 jan 2021
3
0
4
60
ik zit een beetje met hetzelfde :
setup : roksan k2 bt en kef ls50 : wil uitbreiden naar een Atmos systeem. ik weet het dat eenvoudiger is om een recieven te kopen,.
bestaat er een mogelijkheid om de bestaande setup te integreren in een Atmos opstelling met een nieuwe reciever.
bv bestaande setup gebruiken voor links/rechts en de midden en achterluidsprekers via de reciever laten lopen. ik zoek met name een reciteer die kan "doorlussen" naar de Roksan versterker.
groetjes
marc