• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Live stream IP camera naar projector

digipaps

New Member
2 aug 2020
6
0
4
69
Hallo, mijn naam is Wil en ben nieuw op dit forum...

Ik zit met de volgende vraag:

Voor een vriend die een bar heeft ben ik op zoek naar het volgende.

Regelmatig wordt er op een vast podium optredens verzorgt,
Live bands, karaoke, enz. dit wil hij met een buitencamera registreren en direct kunnen
projecteren op een witte muur op dezelfde locatie.

Het moet een ¨permanente¨ opstelling worden dus de apparatuur moet weerbestendig zijn.
Tevens moet de projector indien er geen optredens zijn een logo van de bar kunnen projecteren.

Welke apparatuur is hier het beste voor geschikt?

Ik hoop op een serieus antwoord ;-)

Wil
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Denk dat ge het dan eerder moet gaan zoeken in podium materiaal ....
Het eerste wat mij te binnen schiet is dan zo een led scherm ...(ge weet wel de die dat ze gebruiken in concerten en op de voetbal voor de reclame )
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Als het wat geld mag kosten zal je inderdaad in de studio/podium hoek moeten kijken.
Dit soort units bijvoorbeeld nemen een RTSP-stream "in" en geven gelijk HD/4K HDMI out wat je vb aan projector (in een weersbestendig box) of LED-scherm kan inputten.

https://thorbroadcast.com/product/4k-hevc-ip-and-usb-hd-video-decoder-ip-8230.html

Uiteraard nog vele andere mogelijkheden. Stel dat hij zaken "online" wil brengen, dit soort units zijn er klaar voor om gelijk streaming te verzorgen & te verdelen naar eindgebruikers.

Het is me niet duidelijk hoe die locatie eruit ziet. Je spreekt over een "podium" dat BUITEN staat opgesteld (want je zegt : opnemen met "buitencamera") en je wil BINNEN in de BAR projecteren ? Of is dat gewoon 1 en dezelfde ruimte ?
Qua "camera" kan je een deftige Axis HD/4K camera's laten opstellen die een deftige RTSP-stream gaat afleveren.

Dit soort oplossingen zijn "no nonsens" dus geen geprul met PC's , VLC's player, tooltjes en wat weet ik allemaal. Dit kost dan natuurlijk ook wel een centje.
 

digipaps

New Member
2 aug 2020
6
0
4
69
Bedankt voor jullie snelle reactie ;-)
Inderdaad staat het podium buiten (is een klein podium)
ook de weergave van de beelden zijn buiten, dit moet op een witte muur
die haaks staat op het podium, deze projectie wordt dan ongeveer 3 meter boven vloer.
De camera dus HDMI out hebben die direct naar de projector gaat begrijp ik.
Als leek vraag ik mij dan af, heb ik daar genoeg aan?
Dus camera met HDMI out en projector met HDMI in...
of komt er meer bij kijken?

alvast bedankt voor de reacties.

Wil
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Bedankt voor jullie snelle reactie ;-)
Inderdaad staat het podium buiten (is een klein podium)
ook de weergave van de beelden zijn buiten, dit moet op een witte muur
die haaks staat op het podium, deze projectie wordt dan ongeveer 3 meter boven vloer.
De camera dus HDMI out hebben die direct naar de projector gaat begrijp ik.
Als leek vraag ik mij dan af, heb ik daar genoeg aan?
Dus camera met HDMI out en projector met HDMI in...
of komt er meer bij kijken?

alvast bedankt voor de reacties.

Wil
Ah OK, ik dacht dat het over (IP) STREAMEN ging...
Als het allemaal vlak bij elkaar staat kan je inderdaad een deftige camera zoeken met HDMI "out" en die gewoon inkoppelen in een projector / LED-scherm (met HDMI).
Dat lijkt me wel te gaan werken.
Qua camera's moet je dan wat dat je ene vind die gewoon direct begint output te geven zonder dat je nog zelfs nog moet tussenkomen etc.

Vb.
https://www.bhphotovideo.com/c/prod...s_cv420_30x_ip_zoom_block_8_5mp.html/overview

Dit is nu ene die zowel een IP-stream als HDMI-output geeft in 4K.
Mah bon, en denkelijk moet je ene vinden die weersbestendig is als dat buiten hangt.
 

digipaps

New Member
2 aug 2020
6
0
4
69
Ah OK, ik dacht dat het over (IP) STREAMEN ging...
Als het allemaal vlak bij elkaar staat kan je inderdaad een deftige camera zoeken met HDMI "out" en die gewoon inkoppelen in een projector / LED-scherm (met HDMI).
Dat lijkt me wel te gaan werken.
Qua camera's moet je dan wat dat je ene vind die gewoon direct begint output te geven zonder dat je nog zelfs nog moet tussenkomen etc.

Vb.
https://www.bhphotovideo.com/c/prod...s_cv420_30x_ip_zoom_block_8_5mp.html/overview

Dit is nu ene die zowel een IP-stream als HDMI-output geeft in 4K.
Mah bon, en denkelijk moet je ene vinden die weersbestendig is als dat buiten hangt.


Ik ga op zoek ;-) dank voor jullie reacties.

Lastig om een betaalbare outdoor camera met HDMI out te vinden blijkt nu pfff ;-)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Je kan ook voor Ubiquiti gaan, maar dat is ook niet goedkoop: Cloudkey Gen2+, Protect ViewPort en een Protect camera bv. G3 Bullet
 

digipaps

New Member
2 aug 2020
6
0
4
69
Je kan ook voor Ubiquiti gaan, maar dat is ook niet goedkoop: Cloudkey Gen2+, Protect ViewPort en een Protect camera bv. G3 Bullet


Ubiquiti gebruik ikzelf ook binnen mijn netwerk, echter bij mijn maatje is er slechts 1 wifi punt actief ;-(
 

digipaps

New Member
2 aug 2020
6
0
4
69
Ovrigens, geeft die combinatie die jij noemt de beelden zonder vertraging door? want dat is wel een vereiste...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Geen idee, maar ik denk dat er bij een IP camera's altijd een kleine vertraging is.
Als je zelf wil knutselen kan je ook een Raspberry Pi gebruiken om RTSP streams via de hdmi poort uit te sturen.

 

digipaps

New Member
2 aug 2020
6
0
4
69
Daar heb ik echt geen verstand van helaas, kun je zeggen hoe een en ander dan verbonden moet worden 😊
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
IP camera's hebben idd altijd iets van vertraging. Ik heb er net 2 geinstalleerd. Een videodeurbel en een beveiligingscamera. Daar merk je dat er een kleine delay is. Maar dat is onvermijdelijk... Als je echt live beelden wil hebben ga je een ander systeem moeten nemen vrees ik.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Je kan ook voor Ubiquiti gaan, maar dat is ook niet goedkoop: Cloudkey Gen2+, Protect ViewPort en een Protect camera bv. G3 Bullet
We spreken hier wel over het deftig opnemen van een optreden op podium, dus weinig licht, (soms) grote contrasten, goede zoom-mogelijkheden zouden er moeten zijn OF je moet plaatsing zo realiseren dat je een perfect fixed fixed view op het podium hebt. Wil je dan eens close-up van de artist .. tja...
Als de keten HDMI-OUT > HDMI-IN kan lijkt me dat het beste. Als er natuurlijk ook een IP/RTSP stream mogelijk moet zijn kan dat ook.