• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smarthome Logitech Harmony Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mn hub is weg...
Rood lampje op de hub brandt ook.
In de app op mn telefoon staat hij afwezig.
Net uit de stekker gehaald en terug in, maar helaas, nog steeds rood..

Als ik die reset, ben ik alles kwijt zeker?
 
Laatst bewerkt:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Mn hub is weg...
Rood lampje op de hub brandt ook.
In de app op mn telefoon staat hij afwezig.
Net uit de stekker gehaald en terug in, maar helaas, nog steeds rood..

Als ik die reset, ben ik alles kwijt zeker?

Zeker dat hij nog toegang heeft tot je wifi netwerk? :) 9/10 zal daar je probleem zitten!
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zeker dat hij nog toegang heeft tot je wifi netwerk? :) 9/10 zal daar je probleem zitten!

Dat zou kunnen, met alle wijzigingen die ik gedaan heb
i dunno
hoe weet ik dat?
Ik wil niet gans de hub opnieuw instellen
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Dat zou kunnen, met alle wijzigingen die ik gedaan heb
i dunno
hoe weet ik dat?
Ik wil niet gans de hub opnieuw instellen

Normaal staat de informatie op de servers van logic ingesteld en dien je na de eenmalige verbinding met de computer, niets meer te doen dan hem even syncen via de app. Geen andere manier dan reset dus.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Je settings zijn toch aan je account gekoppeld? Dus bij reset gewoon terug zetten?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik wil mn hub opnieuw instellen maar denk dat alles om zeep is
Hij reageert niet meer.
Opnieuw pairen en dan apparaten verwijderen krijg ik een foutmelding dat de server niet bereikbaar is
Factory reset wil hij ook niet doen, of ik doe iets mis?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik heb m'n Harmony Elite gekoppeld met m'n Hue lampen.
M'n Harmony heb ik ingesteld dat bij bv. film kijken m'n Hue lampen in m'n living een door mezelf bepaalde licht scene hebben.
Vraag: Kan ik m'n Harmony zodanig instellen dat als ik tijdens het film kijken op 'pauze' druk dat m'n lampen naar een bepaalde lichtsterkte gaan?
Dus start film = 5% lichtsterkte .
Pauze film = 50% lichtsterkte.
Start film terug naar 5%
Kan dit met m' Harmony of moet ik mezelf daarvoor verder in verdiepen met andere toestellen/programma's/domotica.?
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Kan dit met m' Harmony of moet ik mezelf daarvoor verder in verdiepen met andere toestellen/programma's/domotica.?

Dat is helaas niet mogelijk, vrees ik. Je kan wel een omweg doen:
Currently there is no particularly good Logitech-approved way to map the non-HA buttons to control HA devices. Activity buttons can do both, so if you wanted to get creative you could have a "play movie" activity that includes all your devices and sets the scene at launch along with pressing play. Then create a "pause movie" activity that sets another scene and presses pause. When you're back, use the "play movie" activity.

Maar als je dat toch op een button wilt mappen, waarom niet gebruik maken van de light buttons aan de onderkant van de remote? Kan je bijvoorbeeld doen: short press: Lights on @ 100%, long press, lights off... ofzo
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dat is helaas niet mogelijk, vrees ik. Je kan wel een omweg doen:


Maar als je dat toch op een button wilt mappen, waarom niet gebruik maken van de light buttons aan de onderkant van de remote? Kan je bijvoorbeeld doen: short press: Lights on @ 100%, long press, lights off... ofzo

Thx ,ik zal daar eens mee spelen.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dus HA is the way to go ,als je verder wil gaan in domotica enzo?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kan ik de remote van mn haard koppelen aan mn harmony?
Ik kan dan toch zien of hij IR is right?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb al vele jaren een Harmony. Maar laatste tijd sukkel ik constant met de telenet digicorder. Alle instructies worden namelijk meerdere keren doorgegeven. Gewoon aangaan wordt er 2 of 3 keer die instructie gegeven. Dus hij gaat aan, uit, weer aan. Zappen is springen van 1 naar 3 of 4. Heb al zitten kijken in de app maar kan niet direct iets vinden waar ik dit kan oplossen. Iemand een idee?

Ik heb dit probleem alleen met de digicorder. Al de rest werkt normaal. AB van digicorder heeft dit probleem trouwens niet.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Awel heb dat probleem ook de laatsten tijd ...afzetten en dan springt die weer aan ...zo een paar keer achter elkaar ook met de digicorder ...
Zappen heb ik nog geen probleem maar meestal doe ik dat langs de tv -theek of gewoon direct nummer intoetsen (14 )

Denk dat telenet wilt dat we allemaal overstappen op die nieuwe decoder . ;)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Lol. Daar heb ik ook al aan zitten denken. Zou wel erg zijn als ze zo te werk gaan. Ik weiger te betalen voor een nieuwe digicorder bovenop de maandelijkse huur.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Direct nr lukt ook moeilijk. Als je 1 indrukt is het bv 11 of 111. De tv theek springt hij direct enkele lijnen naar benden ipv lijn per lijn. Alle instructies worden gewoon meerdere keren doorgegeven.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Ik gebruik hier wel niet de originele afstandsbediening maar dat probleem heb ik niet echt .
Op de Digibox totaal geen probleem met de originele afstand bediening .

Misschien eens om een nieuwe afstand bediening gaan . ;)