• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smarthome Logitech Harmony Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Logitech stopt eerlang met hun Harmony line-up


En toelichting van Logitech zelf

 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Das heel spijtig.. bestaat er eigenlijk iets vergelijkbaars op de markt?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Logitech heeft precies een patent op het uitfaseren van ongelooflijk populaire producten zonder met iets nieuws op de proppen te komen.
Vb Squeezebox lijn van producten etc.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Heb nog eens zitten surfen.. je kan geen harmony 950 meer krijgen.. had er anders nog snel eentje gekocht..

Alternatief heb ik nog niet gevonden....
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Logitech heeft precies een patent op het uitfaseren van ongelooflijk populaire producten zonder met iets nieuws op de proppen te komen.
Vb Squeezebox lijn van producten etc.
squeezebox, sorry maar ik versta logitech wel , wie gebruikt nu nog een squeezebox (en nu bots ik tegen sommige mensen :p)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ah zal goed gaan, tot ze die servers uit de lucht halen, dan is het echt wel game over voor de Harmony. Maar eerlijk ik zie dat niet zo snel gebeuren.

Een alternatief, nee niet echt. Philips Pronto was ook top, maar bestaat al jaren niet meer. NEOO ja veelbelovend indertijd, serieus wat geld opgehaald met kickstarter en nog veel meer toen ze hun ziel verkochten aan Crontrol4.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Zou je dit lokaal kunnen doen draaien? Ik ben al jarenlang tevreden gebruiker. Eerst de Harmony One en tijd terug upgrade gedaan naar de Elite. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik terug moet gaan naar een situatie met meerdere remotes voor al je aparatuur op te starten...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik ben ook een heel tevreden Harmony gebruiker. Ik heb er eentje voor de living en eentje in de HT. De gewone bakjes liggen hier achteraan in de kast en komen er misschien 1x per jaar uit om in een specifiek menu te komen als er een probleem is.
Ik kan dus niet meer zonder en vind het erg jammer dat ze er mee stoppen :(
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Bij deze een aantal alternatieven - nu ja, een echt alternatief is er eigenlijk niet, toch niet voor die prijs...

1. Sofabaton - http://www.sofabaton.com

+ is goedkoper dan de harmony elite ~ 70 euro, je kan hem - denk ik- enkel kopen op Amazon.com.
+ lijkt een beetje op een harmony elite kan ook BT en IR samen
- heeft geen ondersteuning voor activities, enkel de aan/uit knop kan je programmeren met een Makro, dus voor een iets of wat deftige HT geen optie.
+ ondersteuning voor heel veel toestellen
- niet zo mooi afgewerkt als de Harmony, gen kleurenscherm


2. OneforAll. - https://www.oneforall.com/support/universal-remotes

+ op het model smart control 8 heb je 5 activity buttons die je kan programmeren met een Makro.. je komt er dus al verder mee weg dan de sofabaton.
- ziet er chaotisch uit, teveel knoppen en geen sherm
+ goedkoop
- behalve vermelding op hun website heb ik nog geen internetsite gevonden waar je de control 8 kan kopen, wel de control 5, maar die is beperkt tot 3 activity buttons en 5 toestellen, net iets te beperkt voor de meeste onder ons denk ik
- ook niet duidelijk of het alle mediaboxen ondersteund

3. Sevenhugs smartremote - https://smartremote.sevenhugs.com/https://smartremote.sevenhugs.com/

+ heeft uitgebreide activities en scenes.
+/- enkel display geen toetsen
- prijs is ong 200 euro en functies min of meer vergelijkbaar met harmony. Je hebt wel geen enkele vaste toetsen... spijtig

4. Caavo control center - https://caavo.com/
+ strak design
+ ondersteund voice control.
- geen mogelijkheid om Makro’s te programmeren
- geen display op afstandsbediening, wel op je tv
- werkt met een HDMI bridge, je moet dit ding dus in je ht hdmi netwerk integreren, lijkt me veel gedoe voor een remote, en we weten allemaal dat dit Naomi complexe problemen kan creeeren....

5. Control4 Controller en afstandsbediening - https://www.control4.com/solutions/home-theater

+ zeer uitgebreide functies en mogelijkheden, gaat verder dan de harmony, lijkt op het eerste zich ook makkelijke te programmeren / configureren
+ werkt met een controller ( dewelke een IR. hub heeft en ingebouwde music streamer) en afzonderlijk een remote. Ze hebben twee types remote de neeo, en een eerder klassieke universal remote.
=> De controller die de meeste onder ons zullen nodig hebben is een c4 ea1 ( 4 ir poorten) of een c4 ea3 (6 ir poorten). De neo afstandsbediening is echt wel top maar kost 500 euro, er is ook een goedkopere variant de SER 260, deze is kwa functies vergelijkbaar met een harmony elite.
+ je hebt bijhorende apps, en krijgt ook bij opstart een menu op je tv enz
- geen bt aansturing, wel WiFi, zitbee, ir, etc...
- duur, reken ongeveer 1000 tot 1500 euro. Je kan het wel verder uitbouwen naar aansturing van allerlij smart Home devices...
- Het nadeel van Control4 is dat je het zelf niet kan instellen, dit moet via een installateur.

als er nog oplossingen bestaan die ik ben vergeten... laat dan maar weten...
 
Laatst bewerkt:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Het nadeel van Control4 is dat je het zelf niet kan instellen, dit moet via een installateur.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Heb het erbij gezet. Dan kan je eigenlijk concluderen dat er op dit moment geen alternatief is voor de harmony.
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Nee. Dat is duidelijk... Hopelijk komt er nu een rush op hun AB's waardoor ze misschien nog van gedacht veranderen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat is spijtig nieuws om lezen o_O
Ben al jaren een Harmony gebruiker en zal die geweldige activiteiten op hun AB erg missen.

Echt geen zin om later terug naar afzonderlijke Ab te gaan hoor :D

brown-burnt-solid-wood-remote-controltablet-holder-caddy-2_2000x2000.jpg
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip and demon

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik was eigenlijk van plan om een Elite te kopen, maar dit ga ik niet meer doen want die support gaat echt niet lang meer blijven bestaan, ongeacht wat ze vertellen. Vroeger ook op het punt gestaan op een Neeo te kopen en toen stopten die er ook ineens mee 🥲