• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Luidsprekerset + subwoofer voor garage

Ran77

New Member
27 jan 2017
5
0
4
hoi

Ik ben nieuw hier,
En ben bezig aan een soort van "mini " discotheekje aan het maken van Men garage..
Ik heb een zoon die graag es met de mix tafel en cd's aan de slag gaat maar Ikzelf werk dan met vinyls maar bij Mij gaat het ook om mooie zuivere klanken en diepe bas indien gewenst.

Nu ben Ik aan het twijfelen welke luidsprekers/ subwoofer ik dien aan te schaffen en welke type versterker...

Ik dacht eerst aan 4 luidsprekers bijvb Bose 301 of gelijkaardig , maar dacht dan ook aan een acoustimas set met subwoofer bij....

Iemand die tips kwa luidsprekers sets kan geven met eventueel versterker...??

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hallo en Welkom!

Gezien dit eerder hifi, dan home-cinema betreft, verwijs ik je even door naar onze hifi-pagina: https://home-theater.be/hifi/ , waar er diverse merken als voorbeeld opgesteld zijn :).

Ongetwijfeld zullen andere je ook wel verder kunnen helpen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Acoustimass NO, subwoofer YO!
Als je een semi-pro speakerset wil gaan plaatsen, dan zou ik er zeker een subwoofer bij integreren. Als zoonlief al eens wil "knallen" zal dat je speakers tenminste ontlasten en heb je minder kans op defecten.
Echte pro luidsprekers zijn gemaakt voor grote ruimtes dn gebruiken doorgaans "compressie driver" tweeters voor de hoge tonen. Niet meteen de meest subtiele weergevers als je er ook op een normaal niveau naar wil luisteren.
Je zou alsnog naar een zuil speaker kunnen oriënteren, maar dan gekoppeld aan een surround receiver die je toelaat om de lage tonen naar de baskast af te leiden.
Een model zoals Tannoy Mercury 7.4 heeft een redelijk hoog rendement (93db) en heeft een soft dome tweeter die niet agressief gaat klinken bij hogere volumes. Daar een oudere Denon type X4000 of 4100 of Marantz SR7009 of 7008 op en een actieve subwoofer en je bent vertrokken.

Zoek je nieuw of mag 2de hands ook. Dat is dan ook belangrijk om weten.
En wat mag het kosten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ran77 zei:
En ben bezig aan een soort van "mini " discotheekje aan het maken van Men garage..
Ik heb een zoon die graag es met de mix tafel en cd's aan de slag gaat maar Ikzelf werk dan met vinyls maar bij Mij gaat het ook om mooie zuivere klanken en diepe bas indien gewenst.
Als het om te knallen is en waar de akoestiek onderhevig is aan een lege of door mensen gevulde garage, zou ik opteren voor een setje actieve speakers.
Power en bass verzekerd
misslelauncher.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ran77

New Member
27 jan 2017
5
0
4
bedank voor de reacties

Ik zoek een beetje de 2e hands markt af naar leuke items..

Aangezien de garage niet zo heel groot is moet er niet TE veel power achter zitten zodoende niet de hele buurt mee kan luisteren..
Ik keek ook al uit nr surround versterkers maar hoeveel kanalen zou die dan moeten hebben?
En is dat dan gekoppeld aan een actieve subwoofer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Een surround versterker heeft doorgaans 7 kanalen. Daar ga je er maar 2 van gebruiken. Dat lijkt weggegooid geld, maar is het niet. Eerst en vooral zijn ze zeer onderhevig aan prijsdalingen. Zelfs de actuele modellen zijn 3 maand na hun lancering al maar 75% meer waard dan initieel.
1f62d.png
Niet leuk, want als je denkt dat een kleine dealer als ikzelf er nog iets aan wint, ... ben je fout. (maar dat geheel terzijde
1f643.png
).
Omdat elk jaar wel een nieuw snufje uitkomt op surround gebied, worden toestellen van 4 jaar oud vaak aangeboden voor peanuts. Reken €300 voor een model dat begon aan €1500. Voor die prijs koop je niet dadelijk een degelijke stereo versterker + die laatste heeft niet de mogelijkheid om je stereo speakers te ontlasten van de laagste tonen. De AVR kan dat wel.
Laat je ook niet te veel misleiden door de wattages die de fabrikanten opgeven. Een Denon AVR4000 wordt omschreven als 7x200W maar geeft in stereo 125W max.
Joske007 bedoelde met "actie" speakers, actieve speakers (durf ik denken
1f61c.png
). Die hebben ingebouwde versterking. Dat is ook een optie, maar dan moet je wel nog voorversterken, dat zal dan via het mengpaneel moeten gebeuren... maar dat is niet altijd de mooiste oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik bouw zelf actieve subs en speakers, maar dan moet je toch rekenen op €1.500 voor een 2.1 systeem met 400W in speakers en sub... Dat is misschien wat boven budget... (maar wel mooi!
1f609.png
).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ran77

New Member
27 jan 2017
5
0
4
zag toevallig het volgende passeren:
speakers Marantz HD440
speakers Tanoy Mercury M3

zit daar iets bij ... ?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Marantz weet ik niet. De M3 zijn nu 20 jaar geleden uitgebracht. Waren toen wel leuke speakers. Eigenlijk ook mijn fronts in mn allereerste surroundset voor ik zelf in de audio stapte.
1f60e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dat is het andere uiterste inzake afmetingen. Kan niet zonder sub dan.

Had Ilistino zn MA Silver 2 nog (te koop via dit forum)? Die zijn een pak steviger en klinken beter dan de Wharfedales.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ran77

New Member
27 jan 2017
5
0
4
hoi A brand new box
Bericht ontvangen aub?
 
Laatst bewerkt door een moderator: