• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Lux apparaten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmm het blijft toch moeilijk om smorgen en savonds het licht te automatiseren

Te vroeg aan, te vroeg uit
De zomer , de winter, de lente , de herfst
Donkere dagen, regenachtige dagen..

Is zo'n lux sensor de oplossing?
Zowel voor binnen als buiten???

Ideetjes en tips zijn welkom
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Lux sensor is zeker de oplossing... Werkte perfect bij mij toen ik die gebruikte met mij HA setup.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik heb enkele van die Fibaro "Eye" sensors in gebruik (temp / lux / pir / accelero)
Maar inderdaad, het blijft wat tunen. Normaal heb ik vb beneden in de woonkamer zo ene hangen in bij bepaalde lage waarde gaat een staanlamp op 30-50% branden (HUE lampen)
Normaal hangt er hier op de overloop ook ene (maar dit staat nu even op zolder omdat ik wat temp-metingen wilde doen). Dus gebruik ik normaal input van 2 z'on sensoren om acties aan te koppelen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dus jullie hebben geen buiten hangen?
Wat klaarte buiten tov binnen kan echt enorm verschillen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb er buiten en binnen. In mijn badkamer, keuken, berging en hal is het via zo'n sensor. Als de LUX dan onder bepaald niveau gaat + beweging ging mijn verlichting dan aan. Dat kan voor elke ruimte anders zijn dus je hebt meerdere sensors nodig. Ik gebruik die van Hue trouwens.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Yep. Die hebben voor buiten ook sensors. Verlichting springt aan bij beweging + LUX onder bepaald niveau. Gebruik die voor de verlichting aan mijn poort. Volgende is 1tje voor mijn voordeur...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mmm pokkeduur wel

Heeft xiaomi zoiets niet?
Die even goed is en een batterijsensor heeft :)