• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G: Broodro0ster - Joske007

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ongeveer exact een jaar geleden ben ik voor het eerst bij Rik langs geweest voor onze eerste M&G. Op het forum had ik gezien dat er ondertussen al het een en ander veranderd was in z'n set, onder andere de upgrade naar 7.1 in z'n HT en de Gato speakers in de woonkamer. Dus was het tijd om nog eens langs te gaan. En ook omdat ik met het idee speel om up te graden naar 7.1 (7.2.2 in mijn geval)

Bij het binnenkomen zag ik direct de mooie Gato PM-2 speakers staan, aangesloten op Sonos Connect:amp. Het zagen er zeer mooie speakers uit en ik was benieuwd hoe die combinatie zou presteren. Na een kort praatje een drankje, was het tijd om een paar liedjes af te spelen op de Gato's.

En wat klonk dat goed. De speakers imagen geweldig en er kwam een volwassen warme klank uit. Ondanks dat het bookshelves zijn, was het laag krachtig en gingen ze best diep. Prachtige speakers gewoon. Zowel kwa looks als sound. Ze vielen erg in de smaak bij mij.

Daarna was het tijd om naar boven te trekken en daar ook nog wat stereo te luisteren, want ik kon me nog van vorig jaar herinneren dat het erg goed bij klonk in de HT. En tjah, ik kan er maar weinig meer aan toevoegen, het klinkt nog steeds even geweldig. Misschien zelfs beter na het inregelen met Audyssey Pro.

Na genoten te hebben van Rik z'n set in stereo, was het tijd voor een pauze'ke met koffiekoeken
1f44d.png
En een testje van m'n PSB m4u 2 hoofdtelefoon, waar Rik ook interesse in had.

Voldaan zijn we terug naar boven getrokken om de 7.1 setup aan de tand te voelen. Toen Rik bij mij was voor de M&G, vertelde hij me dat z'n surround beleving er op vooruit gegaan was sinds hij naar 7.1 geswitched was. Ik was zelf nog niet helemaal overtuigd omdat ik schrik had dat de surround speakers dan recht in de oren stralen en dit best irritant is. Zo ervaarde ik het vroeger met m'n 5.1 setup in de woonkamer, waar m'n surrounds op 90° stonden.

Ik moet zeggen dat ik dit bij Rik dit helemaal niet heb ervaren. De bubble klonk vol en je zat echt midden in actie. Zonder dat het irritant aanvoelde en de speakers waren ook niet lokaliseerbaar. 5.1 tracks klonken niet heel veel verschillende als op mijn 5.1 set in de HT, maar wel iets meer "immersive". Wat een groot pluspunt is voor me, want ik had echt schrik dat 5.1 soundtracks slechter zouden klinken op een 7.1 setup. Gelukkig is dit niet het geval en werd dit goed opgevangen door de upscaler. En bij 7.1 tracks, tjah, dat klonk het echt awesome. Je wordt compleet ondergedompeld in de actie.

Na het bezoek aan Stijn en Rik, ben ik echt overtuigd van de meerwaarde van een 7.1 setup. Dus de kans is groot dat ik er ook voor ga in m'n HT. Al moet ik dan wel terug m'n paneeltjes enzo aanpassen om de surround en surround back speakers tegen de wanden te kunnen plaatsen. Maar dat heb ik er wel voor over.

Bedankt voor de leuke M&G Rik! Ik ben er een pak wijzer uit geworden
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Welke 7.1 heb je beluisterd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dezelfde als bij jou + World war Z en Big Hero 6
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Alvast bedankt voor het mooie verslag en de gezellige M&G
1f609.png


Fijn om lezen dat deze minder bekende Gato's bij je ook in de smaak vielen, al blijft het uiteraard allemaal zeer persoonlijk. Intussen heb ik vernomen dat ik met deze M&G een steentje heb kunnen bijdragen bij het bepalen van je keuze en naar wat ik begrepen heb ga je resoluut voor 7.2.2
1f44d.png


Ik blijf erbij dat 7.1 steeds beter klinkt dan een 5.1 opstelling, toch is dit iets wat eventuele overstappers zelf dienen te ervaren, wat je uiteindelijk dan ook gedaan hebt
wink.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Dezelfde als bij jou + World war Z en Big Hero 6
Vreemd, beide heb je bij mij niet beluisterd lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Vertaal dat + teken door EN
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ah
263a.png
anders gelezen Ik wil wel een eerlijke vergelijking he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
ah
263a.png
anders gelezen Ik wil wel een eerlijke vergelijking he
Ok, zal dat vant eens weekend doen. En heb misschien wel nog een paar bruikbare tips ook voor je, want ben me ook volop aan het inlezen in 7.1 setups
263a.png


Ben vanavond terug bij mijne maat om te verhuizen en morgen zit ik in Duitsland.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Erg benieuwd naar je vergelijk, en je tips uiteraard!
 
Laatst bewerkt door een moderator: