• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G Broodrooster - Skank - Buddha

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Idd 2 liedjes, mn excuses.. Maar eigenlijk moet je toch veel nauwer gaan vergelijken.. Hadden we bij joske gedaan.. Dat "gat" achteraan viel beter mee dan je zou denken maar ik vond het wel aanwezig. Morgen meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Het was nu niet zo zeer de Atmos geluid, maar een vogeltje dat 360° rond vliegt. Dat klonk evengoed op die 7.1 als op mijn 5.1. Jan kan dat bevestigen.

Momenteel zitten m'n weekends al wat druk bezet en ik wil ook nog m'n paneeltjes afwerken, maar daarna moet het wel eens lukken! Op een slechte zomerdag ofzo, alst daar niet te warm is
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Skank zei:
Idd 2 liedjes, mn excuses..

Maar eigenlijk moet je toch veel nauwer gaan vergelijken.. Hadden we bij joske gedaan.. Dat "gat" achteraan viel beter mee dan je zou denken maar ik vond het wel aanwezig. Morgen meer
Je moet idd de tijd nemen om goed te vergelijken. Allé, dat was nu maar m'n eerste indruk.

Maar ik ben eigenlijk wel tevreden van Spotify en ik heb daar al veel playlists. En Spotify Connect is ook een dikke plus omdat m'n receiver en Bluesound dat ondersteunt. Dat is echt wel handig. En anders speel ik wel FLAC's af
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Op een slechte zomerdag ofzo, alst daar niet te warm is
1f609.png
Oké, duidelijk
263a.png


Tja, er gaan in de Belgische zomers best nog wel enkele regenachtige dagen zitten en gelukkig is het hier dan ook weer heel wat koeler. Dus neem alvast maar wat dekentjes en fles wodka mee
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Leuk verslag! Kijk ook al uit naar die van Stijn!

Welke Atmos demo's heb je bekeken/beluisterd?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de KEFs en de XTZ in film? Je noemt de XTZ zelf echt HT speakers, maar is de ervaring echt zoveel anders/beter? Op eerste zicht lijken de KEF R en XTZ M zich ook niet heel veel uit elkaar te lopen qua prijs - dus ik vraag me af of de andere aanpak van XTZ zich hierin ook echt vertaalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Gisteren aanbeland bij Broodrooster voor een demo in zijn ht. Vermits ik zelf al een paar maand zonder zit, zou dit ongetwijfeld niet tegenvallen, en dat is zeker ook niet gebeurd ! Eerst gaf hij een mooie rondleiding in zijn ht, en toonde hij aan hoe hij zijn atmos speakers aan het "plafond" heeft bevestigd , zonder daarbij zijn speakers of plafond te moeten beschadigen. Ik moet zeggen, hij heeft dit wel knap opgelost. Indien hij later terug wil gaan naar de originele positie (of 7.1 es testen) kan dit zonder blijvende zichtbare restschade! Uiteraard stonden daar een paar mooie kefs te blinken... Dit waren geen onbekenden voor mij want ik had ze dacht ik , al eens gehoord bij joske. De ruimte zelf was zeer leuk, al had ik een totaal ander beeld van de ruimte bij het zien van de foto's. Merkwaardig want ook buddha had dezelfde opmerking. De ruimte ligt echt in de breedte en niet de lengte... Alles is mooi afgewerkt en zijn akotherm paneeltjes stonden ook al klaar om ingelijst te worden... alleen de tijd om het te doen (en de goesting :p) ontbrak.

Toen buddha binnenkwam begonnen we met de eerste luistersessie in stereo. Het stereobeeld was heel goed, en klonk mooi vol. Echter zodra je uit de sweetspot kwam , was dit direct weg. Nu, sinds mijn laatste bezoek met joske, vergelijk ik met zijn stereobeeld, wat misschien niet altijd eerlijk is
263a.png
(dat beloofd bij mij) Bij broodrooster was het op momenten ook net alsof de center aan het meespelen was. Knap! Zoals je reeds weet hebben we verder nog vergeleken tussen flac/spotify/google music en inderdaad flac klonk veel gedetailleerder dan al de rest. Erg vreemd want voor mij was dit de eerste keer dat het me echt opviel. Een betere vergelijk tss spotify / google hadden we te weinig aandacht aan besteed. Het stereobeeld klonk immers gewoon goed.

De HT film-beleving. De atmos demo en upscaling klonk in mijn ogen erg goed, het waren wel allemaal fragmenten, maar het was wel duidelijk hoorbaar ! Ik zou zeggen , zo laten ! En zelf ga ik ook die stap zetten. Alleen wil ik later nog eens een 7.1.4 horen En of er veel verschil in die 7.1.2 en 7.1.4 zit 2 extra speakers aan plafond doen volgens mij veel... Maar ik heb het zelf nog niet ervaren.

De 5.1 bubble was duidelijk goed, echter had ik wel af en toe de neiging een gat te hebben achteraan. Broodrooster en buddha vonden dit niet, ik wel... (tkan ook aan mij liggen) Maar doordat in de breedte gespeeld wordt, en de rears echt helemaal in de hoek staan, krijg je een uitgerekte bubbel ipv een mooie ronde.. Als je volgens mij bij 5.1 zou blijven, zou ik eens schuiven met je rears naar binnen toe, niet teveel maar toch een 50 cm Verder dan dat was er niets op aan te merken. Alles klonk gewooon goed. Ook de 2 subs deden maar dan goed hun best. Lekker !

Op vlak van beeld was het ook weer kwijlen. Die optie waar buddha het over heeft, kan ff niet op de naam komen, geeft een duidelijk zichtbaar verschil. De film oblivion spatte letterlijk van het scherm, precies of dit zelfs 4k was.. Zo knap. 3D was haarscherp, stukken uit guardians of the galaxy en life of pi gaven enorm veel diepte, zonder ghosting. Wat ik ook nog even wou toevoegen.. de zitafstand. Deze is 2m75 dacht ik wat op zich erg dicht lijkt, tov een 102 inch scherm... Maar het stoorde op geen momenten ! Integendeel zelfs! het keek zeer aangenaam.

Echt een topprojector!


Knap wat je in zo'n korte tijd bereikt hebt, broodrooster! Tot de volgende !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Thanks voor het leuke verslag Stijn!

Ik ga dat eens proberen met m'n rears nog wat dichter op elkaar te zetten. En naar 4 Atmos speakers ben ik ook benieuwd in m'n ruimte. Weet alleen niet goed welke speakers ik daarvoor zou kopen... Voorlopig allesinds geen, want ik wil nu wat sparen
1f606.png


Kleine correctie: Kijkafstand is 3.1m (40° kijkhoek) en de luisterdriekhoek is 2.75m

De volgende doen we bij jou he?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Graag gedaan. Ah ik dacht dat de afstand hoofd sweetspot - scherm 2m75 was No problem Binnenkort es bij mij meten, vond het wel aangenaam zo

De volgende is bij mij ja
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Dan hoef je misschien niet meer zo'n groter scherm te kopen als je de zetel wat dichter kunt zetten?

Als je dezelfde kijkhoek wilt behouden, zou je op 2.75m van je 200cm breed scherm moeten zitten. Dat komt overeen als 3.15m van een 230cm scherm zitten.

Hier kan je rekenen: http://myhometheater.homestead.com/viewingdistancemetric.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Er is wel een kanttekening, ik wil eigenlijk niet met de zetel voor mijn deur komen Dus zoveel vooruit zal niet gaan. bovendien heb ik de bekabeling voor zien voor mn surrounds, dus ook die kunnen niet wijzigen...
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: