• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&G: Joske007 & Broodro0ster

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Mijn vorige ruimte was ook enkel gyproc rondom en daar geen bass troubles...

Hoever stonden je studs uit elkaar? En dat was ook gewoon enkele 12mm gyproc onder het dak? Ik ga nog eens kijken in jouw topic hoe de opbouw van ruimte was.

De LFE effecten van film komen hier wel goed door. Toen we Tron: Legacy aan het kijken waren en hij teleporteert naar the Grid, wordt ie met zo'n groot spaceship opgehaald. Toen dat ding afkwam en terug weg vloog was het precies alsof de zetel uit elkaar ging trillen
1f606.png


't is pas bij muziek met bass dat het gaat opvallen.


Gisteren helaas niks meer kunnen verder omdat ik pas laat thuis was van m'n werk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Hoe speel je die muziek dan af? Stereo of pure direct? Audessey?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Hoever stonden je studs uit elkaar? En dat was ook gewoon enkele 12mm gyproc onder het dak? Ik ga nog eens kijken in jouw topic hoe de opbouw van ruimte was.

De LFE effecten van film komen hier wel goed door. Toen we Tron: Legacy aan het kijken waren en hij teleporteert naar the Grid, wordt ie met zo'n groot spaceship opgehaald. Toen dat ding afkwam en terug weg vloog was het precies alsof de zetel uit elkaar ging trillen
1f606.png


't is pas bij muziek met bass dat het gaat opvallen.


Gisteren helaas niks meer kunnen verder omdat ik pas laat thuis was van m'n werk.
De metale studs? breedte vd plaat he 60 dus Platen v 12,5 en erachter rotswol Mijn plafond was in mdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
djaxx" data-link="http://home-theater.be/topic/1051-M-G-Joske007-Broodro0ster?postID=27313#post27313"> Hoe speel je die muziek dan af? Stereo of pure direct? Audessey? </woltlab-quote> Alles al geprobeerd. Maar normaal gezien in stereo met Audyssey zodat de sub netjes meespeelt hij gecorrigeerd wordt door de DSP. Pure direct met sub klink boomy omdat de DSP de sub dan niet corrigeert. En zonder sub klinkt het erg mager omdat ik onder 130hz amper nog output heb. Enkel een piek op 40hz zoals je kan zien op de grafiek enkele posts hoger. Met de subs er bij in de achterste hoeken wordt 20-80hz goed gevuld zei:
De metale studs? breedte vd plaat he 60 dus Platen v 12,5 en erachter rotswol Mijn plafond was in mdf

Bij mij zijn het platen platen van 120cm, maar om 60cm studs. Dus enkele gpyroc op studs met rockwool. Aan de buitenkant niks he? Dan is het exact hetzelfde als hier...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Hebt gij uw X2000 nog om misschien te kijken wat die doet in de ruimte? Ik schat de kans dat het hieraan ligt is klein, maar het kan misschien wel eens het testen waard zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ja, draait nu 3.0 in de woonkamer met de X-2000. Meer als voldoende om TV te kijken en series af te spelen. Die center mag eigenlijk weg, maar aangezien die niet veel waard meer is, denk ik om alles te houden. Dan kan ik het later als 5.0 set verkopen mocht er ooit iets anders komen.

Ik ga dit weekend wat testen proberen doen indien ik tijd heb. Ik hou het topic zeker up te date.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Pfff jaloers op jullie hoeveelheid vrije tijd :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
broodro0ster zei:
Alles al geprobeerd. Maar normaal gezien in stereo met Audyssey zodat de sub netjes meespeelt hij gecorrigeerd wordt door de DSP. Pure direct met sub klink boomy omdat de DSP de sub dan niet corrigeert. En zonder sub klinkt het erg mager omdat ik onder 130hz amper nog output heb. Enkel een piek op 40hz zoals je kan zien op de grafiek enkele posts hoger.

Met de subs er bij in de achterste hoeken wordt 20-80hz goed gevuld, boven 80hz is er een groot gat waardoor mid bass totaal niet aanwezig is.
Dat is erg vergelijkbaar met mijn resultaten hier in mijn woonkamer. Speel ik in stereo met of zonder audessey dan neem ik de sub gewoon niet waar.mag deze dan zelfs boosten tot +12db in de marantz en tot -12db, gewoon geen verschil op de luisterplazts. Speel ik in pure direct dan geven mijn focals 826v teveel bass op de luisterplaatsvoor mijn smaak. ( bij zware moby nr's bv) Ik haal tegenwoordig de beste resultaten in de direct stand en de sub modus op lfe + main en de crossover op 80, zodat de sub dus in de direct stand de tonen onder de 80 voor zen rekening neemt. (Als ik het goed begrepen heb) . Dit geeft best mooi resultaat. Al zou ik ook graag wat meer stereo willen uittesten maar zonder heerlijk basje, totaal onbespreekbaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Vandaag de speakers in de woonkamer kunnen testen. Het was beter, maar verre van wat het moet zijn. De zetel staat dan ook maar op 15cm van de achterwand.

Als ik 1m naar voor ging, was het bijna hetzelfde als op zolder. Mijn speakers dippen wel onder de 4 ohm in het midlaag, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn voor de X4100?

@Djax: klinkt alsof je sub in anti fase staat. Ik krijg echt heel boomy bass in pure direct als main+lfe opstaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
broodro0ster zei:
@Djax: klinkt alsof je sub in anti fase staat. Ik krijg echt heel boomy bass in pure direct als main+lfe opstaat.
Phase staat op deze moment op 180. Heb daar al veel liggen mee spelen maar echt opmerkelijke verschillen hoor ik dan niet. Het bassprobleem leek net iets minder als hij op 180 staat maar echt overtuigend is dat allemaal niet. Anti fase, bedoel je dan dat hij op 0 moet of gewoon op een juist te meten punt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
djaxx zei:
Phase staat op deze moment op 180. Heb daar al veel liggen mee spelen maar echt opmerkelijke verschillen hoor ik dan niet. Het bassprobleem leek net iets minder als hij op 180 staat maar echt overtuigend is dat allemaal niet. Anti fase, bedoel je dan dat hij op 0 moet of gewoon op een juist te meten punt?
Meten en dan het correcte kiezen. Als de sub en speakers in fase staan, zou je net nog meer bass moeten krijgen, omdat ze dan elkaar versterken. Main + LFE wordt ook wel double bass genoemd om die reden. En bij jou klinkt de bass net zwakker als je die optie kiest, dus heb ik zo'n vermoeden dat je sub mogelijk niet in fase staat met de fronts waardoor je weinig bass hebt in stereo.

Zonder mic kan je het testen door met REW een testtoon op de crossover frequentie af te spelen en dan aan de fase te draaien tot je maximale output hebt. Met een DB meter kan je dit doen of op het gehoor, maar dan ga je best zitten op de luisterplaats en laat je iemand draaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Vandaag de speakers in de woonkamer kunnen testen. Het was beter, maar verre van wat het moet zijn. De zetel staat dan ook maar op 15cm van de achterwand.

Als ik 1m naar voor ging, was het bijna hetzelfde als op zolder. Mijn speakers dippen wel onder de 4 ohm in het midlaag, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn voor de X4100?
Euh, deze Kef R300 gaven voorheen in de leefkamer toch meer laag, niet...?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Joske007 zei:
Euh, deze Kef R300 gaven voorheen in de leefkamer toch meer laag, niet...?
Ja, dacht dat ik ook. Of ik was onder de indruk omdat ik ze nog maar net had en ze beter klonken als de A25's.

Met m'n hoofd op 20cm van de achterste muur was het ook goed. Maar als ik op de poef ging zitten met m'n hoofd 1m van de achterste wand zoals boven, hoorde ik ook niet veel bass meer. Wel iets meer als op zolder.

Nu begin ik te twijfelen als het aan de speakers, AVR of ruimte ligt.
1f615.png
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je AVR kan je al zeer snel uitsluiten door het volume en de bass eens stevig omhoog te voeren. Wanneer er niets begint te clippen en de receiver niet in protect vliegt, zit je volgens mij al snel goed op de lagere volumes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
broodro0ster zei:
@Djax: klinkt alsof je sub in anti fase staat. Ik krijg echt heel boomy bass in pure direct als main+lfe opstaat.
Heb mij hier intussen wat mee bezig gehouden en lijkt wel te kloppen wat je zegt. Phase staat na wat testen nu op 90 (voorlopig) en ik heb een pak meer bass in stereo. Klinkt echt een pak beter ineens. Heb wel de anti mode er ook tussenuit nu. Deze gaat in de verkoop. Voegt in mijn set up niets meer toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
@djaxx Kijk eens aan, sub speelt nu in stereo /phase mooi mee
1f44d.png


@broodrooster Hoe gaat het met de vorderingen, al wat beter resultaat kunnen boeken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Sinds zondag niks meer kunnen doen. Druk druk op het werk op 't moment. Zou nog eens m'n andere speakers op zolder willen testen en de AVR uit de woonkamer. Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik vrees dat dit weinig verschil zal maken.

En begint ondertussen wat frustrerend te worden. Ipv film te kijken of muziek te luisteren gaat m'n vrije tijd naar oplossingen zoeken voor het probleem
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
En begint ondertussen wat frustrerend te worden. Ipv film te kijken of muziek te luisteren gaat m'n vrije tijd naar oplossingen zoeken voor het probleem
2639.png
In dat geval wordt het de hoogste tijd om de hobby terug op te krikken en enkele avondjes van je mooie HT te genieten
1f609.png
Eens de batterijen terug geladen zijn, hup klaar voor een nieuwe start ...
1f44d.png


Probeer later maar eens om je twee subs eens links en rechts naast je center te plaatsen, dus tussen je front.
 
Laatst bewerkt door een moderator: