• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz 8805A en Denon X8500HA

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Marantz en Denon komen op de markt met 8K ondersteuning met name de 8805A en de X8500HA .
Maar eigenaars die de vorige reeks hadden (8805 en X8500H )kunnen deze laten updaten naar de nieuwe versie voor €749 ….

nieuw kost de Marantz €4299 en de Denon € 3999 advies prijs
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb dit ook gelezen. Positief dat je hiermee je vorige reeks kan laten upgraden zodat die evenwaardig is aan de nieuwe reeks die uitkomt. Kostprijs is wel pittig vind ik. Want dat betekent als je de volle pot hebt betaald je eigenlijk meer hebt betaald dan de nieuwe reeks die nu uitkomt.

Maar het is een positieve trend imo. Want nu moet je telkens weer een nieuwe AV of Receiver kopen als je wil upgraden. Bij deze modulaire methode moet je dat niet doen. NAD doet iets soortgelijk met hun T778. Echter is daar nog geen nieuwe module voor HDMI 2.1 uitgekomen... Maar veronderstel dat dit ook nog wel zal komen binnenkort.
 

Alosta

Active Member
1 aug 2021
49
20
38
Aalst
Heb de Denon X8500HA onlangs gekocht maar voel mij toch een beetje in de zak gezet omdat er maar 1 8K HDMI aansluiting is, ondertussen is er wel HDMI splitter (200 EUR) waar je dan 3 bijkomende 8K HDMI aansluitingen hebt , maar toch op zo'n machine is dit wel erg. (en ja ze hadden dit aangeprezen als ware elke HDMI aansluiting 8K ... )
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Heb de Denon X8500HA onlangs gekocht maar voel mij toch een beetje in de zak gezet omdat er maar 1 8K HDMI aansluiting is, ondertussen is er wel HDMI splitter (200 EUR) waar je dan 3 bijkomende 8K HDMI aansluitingen hebt , maar toch op zo'n machine is dit wel erg. (en ja ze hadden dit aangeprezen als ware elke HDMI aansluiting 8K ... )

Is toch meestal het geval met nieuwe receivers en "nieuwe" video aansluitingen dat er beperkt aantal aansluitingen zijn in die native resolutie? Was destijds bij 4K gebeuren ook.
Maar bon, als je aan uw dealer info vraagt zou die dat toch moeten zeggen. Of als je het toestel op voorhand wat bekijkt, uitpluist (wat we allemaal zouden doen bij een aankoop van dit soort dingen?) zou het toch duidelijk moeten zijn? 🤔
denon_avc-x8500ha_gallery_03_europe.jpg

On the other hand... hoeveel echte 8K bronnen heb je? :D
 

Alosta

Active Member
1 aug 2021
49
20
38
Aalst
Is toch meestal het geval met nieuwe receivers en "nieuwe" video aansluitingen dat er beperkt aantal aansluitingen zijn in die native resolutie? Was destijds bij 4K gebeuren ook.
Maar bon, als je aan uw dealer info vraagt zou die dat toch moeten zeggen. Of als je het toestel op voorhand wat bekijkt, uitpluist (wat we allemaal zouden doen bij een aankoop van dit soort dingen?) zou het toch duidelijk moeten zijn? 🤔
denon_avc-x8500ha_gallery_03_europe.jpg

On the other hand... hoeveel echte 8K bronnen heb je? :D
Is dat echt om ambetant te doen ? Ga je altijd zo reageren, dan ben ik hier weg ... Of als je het toestel op voorhand wat bekijkt, uitpluist (wat we allemaal zouden doen bij een aankoop van dit soort dingen?) zou het toch duidelijk moeten zijn? 🤔 ...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tegen de tijd dat iemand wakker ligt van 8K is uwe Denon al lang versleten peis ik 8-)
Nu kan je toch een upgrade nemen op die Denon ? Dan heb je toch meerdere 8K (output) poorten ?
Wat heb je dan juist nodig ? Wat je heb je vandaag qua 8K devices staan ?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Heb de Denon X8500HA onlangs gekocht maar voel mij toch een beetje in de zak gezet omdat er maar 1 8K HDMI aansluiting is, ondertussen is er wel HDMI splitter (200 EUR) waar je dan 3 bijkomende 8K HDMI aansluitingen hebt , maar toch op zo'n machine is dit wel erg. (en ja ze hadden dit aangeprezen als ware elke HDMI aansluiting 8K ... )
Dat is inderdaad wel jammer op zo'n machine. Helaas gaat het meestal wel zo bij Denon en Marantz. In de 4K tijd was het ook zo.
Wie had dat aangeprezen als 8K op elke ingang? Als dat de dealer was zou je daar wel kunnen vragen dat hij het compenseert met die splitter.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Alosta

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Volgende keer technische specificaties lezen op de website …
Is dat echt om ambetant te doen ? Ga je altijd zo reageren, dan ben ik hier weg ... Of als je het toestel op voorhand wat bekijkt, uitpluist (wat we allemaal zouden doen bij een aankoop van dit soort dingen?) zou het toch duidelijk moeten zijn? 🤔 ...
Nee , ergens heeft hem gelijk ….ik bekijk ook altijd eerst de technische fiche voor ik een toestel aankoop en zodoende wist ik op voorhand dat als ik mijne 8805 naar een 8805A liet upgraden dat ik maar ”slechts“ 1 8K ingang zou hebben . ;)
En zoals hem zegt …hoeveel 8K bronnen heb jij in uw bezit ?

Die HDMI splitter ga ik oook eens achter maar echt nodig ???? Nee dat is hem niet . ;)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Is dat echt om ambetant te doen ? Ga je altijd zo reageren, dan ben ik hier weg ... Of als je het toestel op voorhand wat bekijkt, uitpluist (wat we allemaal zouden doen bij een aankoop van dit soort dingen?) zou het toch duidelijk moeten zijn? 🤔 ...
Oesje, nen ajoin mee lange tiejne ofwa? :D

Ik snap gewoon niet goed dat je dit soort budgetten spendeert en niet weet wat je koopt uiteindelijk. Da's zuur achteraf, uiteraard.
Voor iemand die dan perfect weet hoe hij z'n kamer akoestisch moet aanpakken en van die dingen (cfr uw andere thread), zou ik er van uitgaan dat die ook weet wat'm koopt qua hardware en wat die dingen kunnen, zeker als een bepaalde feature belangrijk blijkt te zijn, zoals je 8K vereiste, maar misschien ook welke roomcorrectie tool er opstaat edm. Ik heb mij daarin vergist blijkbaar en jou aldus op de tenen getrapt met mijn loempe botten. Mea culpa he zeg, grow up :oops:

Algemeen: de wereld loopt vol oneerlijke mensen. In audioland verkoopt men ook graag veel blabla en lucht enzo. Voordat je eenders welke winkel binnenstapt, doe wat research zodat het moelijker wordt in de zak gezet te worden. Spaart je een hele boel ontgoocheling nadien. Is dat "ambetant" doen als dat gezegd wordt?

Wellicht had je liever gelezen "oh waw, toffe machine, proficiat met je aankoop - ja echt schandalig dat ze voor die prijs maar 1 8K input zetten" ?
We hebben het hier (doorgaans :p) allemaal goed voor met elkaar. Je hoeft dus niet zo lichtgeraakt te zijn dude als iemand eens iets opmerkt waarmee je het niet eens bent. 't kweet het, 't is nu tweede keer dat ik een antwoord geef dat jou niet zint - maar ik ben averecht geboren, kan er echt niet aan doen ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: jvanhambelgium