• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz brengt vandaag zijn AV7706 uit ....

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Goh. Een pre en eind versterker zie ik mij niet snel opnieuw doen..
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Tja , ik zie mij nu nog niet terug gaan naar een reciever .... ; )
een goeie processor en dan daar wat dikke eindbakken aan hangen ...geen enkele reciever die daar tegenop kan . ;)

(Enkel over het 8K gebeuren heb ik mijn twijfels nog ...misschien in de toekomst nu is het enkel interessant voor gamers en dan nog ....)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb nooit echt een verschil gehoord. Maar dat lag allicht aan mijn boxen. Die hadden zoveel power niet nodig.

Maar ik vind de prijs van zo'n AV altijd zo hoog in vergelijking met receiver. Versterker kan wel tijd meegaan... Maar een AV is even beperkt als receiver.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
die prijzen zijn overdreven, sowieso - als Skoebie zegt dat het een "no brainer" is, hoopte ik op wat ironie in z'n post... maar stroom is belangrijk en xlr maakt een verschil ;-)
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Wat ik bedoel met prijs is een No brainer is dat je vrij veel krijgt voor uw geld . ;)

Is inderdaad wel “raar” dat de reciever versie van dezelfde serie evenveel kost als deze processor (ondanks dat daar geen versterker modules in zitten . ;) )
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Tja , ik zie mij nu nog niet terug gaan naar een reciever .... ; )
een goeie processor en dan daar wat dikke eindbakken aan hangen ...geen enkele reciever die daar tegenop kan . ;)

(Enkel over het 8K gebeuren heb ik mijn twijfels nog ...misschien in de toekomst nu is het enkel interessant voor gamers en dan nog ....)
Maar de Marantz (en Denon) receivers hebben tegenwoordig ook een pre-amp mode waarbij de versterkers fysiek worden ontkoppeld. Dan is de meerwaarde voor een aparte processor al een stuk minder, behalve als je de versterker al hebt...
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Okay maar waarom zou je een reciever kopen om dan de versterkers die daar inzitten niet te gebruiken ?????

(en fysiek ontkoppelen ??? Daar stel ik mij wel vragen bij . ;) ),
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Okay maar waarom zou je een reciever kopen om dan de versterkers die daar inzitten niet te gebruiken ?????

(en fysiek ontkoppelen ??? Daar stel ik mij wel vragen bij . ;) ),
Omdat een 11 kanaals versterker in 1 keer best duur is :p.

Ik vermoed dat die "pre-amp" modus gewoon via een relais de stroom van de versterkers haalt? Lijkt me eigenlijk heel makkelijk klaar te spelen?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Okay maar waarom zou je een reciever kopen om dan de versterkers die daar inzitten niet te gebruiken ?????

(en fysiek ontkoppelen ??? Daar stel ik mij wel vragen bij . ;) ),
Een receiver kopen om enkel als pre-amp te gaan gebruiken is nog altijd goedkoper... bij Marantz bv scheelt het makkelijk 500 tot 1000 euries voor een model met zogezegd eenzelfde set features.
 

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Een receiver kopen om enkel als pre-amp te gaan gebruiken is nog altijd goedkoper... bij Marantz bv scheelt het makkelijk 500 tot 1000 euries voor een model met zogezegd eenzelfde set features.
Ik snap het ook niet zo goed. De goeikoopste 11.2 receiver van Marantz is de 6015 en die zit rond 1100€. Oke, hij zal niet alle features hebben, maar wel de meeste en de belangrijkste.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Je moet deze vergelijken met de SR 8015 en dan is het prijsverschil niet zo groot te noemen (officiële prijs dan, verschil is dan maar €100 )

(SR 6015 is toch maar een 9.2 Kanaals versterker volgens de Marantz website . ;) )
 
Laatst bewerkt:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
netto prijsverschil - 550 euries - als gij dat niet zo groot vindt, bijna 30% :oops:
ik zou die dus eerder naast een 7015 zetten om te vergelijken, op het moment dat je'm als pre wenst te gebruiken doet die immers ook 11.2 - mis je enkel grofweg de xlr (en da's wel een grote meerwaarde vind ik persoonlijk, dus meerkost waard)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Denk dat je nu alleen maar kan afwachten... Want het kan niet opgelost worden via een patch. Het is een HW probleem dus de module moet vervangen worden...

Ik ga het nog even doen met mijn HDMI 2.0b op mijn receiver.