• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Media Speler Media speler / computer

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Hoi allen,

Ik ben aan het overwegen voor aan men tv meubel een media computer samen te stellen. Eigenlijk gaat deze enkel dienen voor films te streamen via men versterker naar men tv (via popcorn time)

een simpel compacte pc met een draadloos toetsenbordje met muis.

Ik dacht aan een intel NUC pc: klikje

een ssd van 250g, wat ram geheugen en windows erop.

Totale kostprijs: +-650€

Denk je dat zoiets ok is? of zijn er eventuele alternatieven + enig idee of dit in de toekomst 4k gaat kunnen trekken?

cheers
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik raad je het af eigenlijk.
We all been there
Neem gewoon onmiddelijk een mediaspeler ipv zelfbouw pc

Ik heb anders een tweedehands mediaspeler voor je, die nog niet de helft zoveel kost
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Tenzij je specieke eisen heb, zou ik ook niet meer beginnen met PC's etc.
Eventueel een nVidia SHIELDTV ? Daarop staat dan KODI en daarmee ben je erg flexibel.
Speelt alles, 4K incluis. (200 euro, met afstandsbediening)

Heb je ook lokale filmbestanden of doe je alles via Popcorntime ?
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Tenzij je specieke eisen heb, zou ik ook niet meer beginnen met PC's etc.
Eventueel een nVidia SHIELDTV ? Daarop staat dan KODI en daarmee ben je erg flexibel.
Speelt alles, 4K incluis. (200 euro, met afstandsbediening)

Heb je ook lokale filmbestanden of doe je alles via Popcorntime ?

kdenk dat 90% van de tijd alles via popcorn time gaat gaan
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik heb eventueel een zidodo x9s
denk wel dat daarmee popcorntime kan
ff uitzoeken
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Die shield tv heb ik ook al toffe dingen van gehoord. Op dit moment gebruik in gewoon men macbook via een hdmi kabel, maar wil het eenvoudiger
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik raad je het af eigenlijk.
We all been there
Neem gewoon onmiddelijk een mediaspeler ipv zelfbouw pc

Ik heb anders een tweedehands mediaspeler voor je, die nog niet de helft zoveel kost

Volledig akkoord... Zeker vandaag de dag waarbij de mediaspelers voldoende kracht hebben en er ook mogelijkheden zijn met Kodi of dergelijke.

Ik heb een Shield. Heel tevreden van. Als die ooit vervangen moet worden koop ik onmiddellijk een nieuwe..
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Volledig akkoord... Zeker vandaag de dag waarbij de mediaspelers voldoende kracht hebben en er ook mogelijkheden zijn met Kodi of dergelijke.

Ik heb een Shield. Heel tevreden van. Als die ooit vervangen moet worden koop ik onmiddellijk een nieuwe..

Wel die shield is voor zijn prijs redelijk goed. het ding is dat ik zeker moet weten dat popcorn time werk. Iets anders gebruik ik niet. Netflix zit in men decoder en films downloaden en zo streamen is verleden tijd
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Wel die shield is voor zijn prijs redelijk goed. het ding is dat ik zeker moet weten dat popcorn time werk. Iets anders gebruik ik niet. Netflix zit in men decoder en films downloaden en zo streamen is verleden tijd
Google er eens op en bestel er eentje bij Coolblue. Als het niet werkt, kun je daar binnen de 30 dagen probleemloos terug sturen.
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Google er eens op en bestel er eentje bij Coolblue. Als het niet werkt, kun je daar binnen de 30 dagen probleemloos terug sturen.

heb al wat opgezocht en het blijkt wel te werken. het enige waar ik bang voor heb ik dat het binnen x aantal maanden niet meer ondersteund wordt. En dan zit ik daar met een aankoop die ik verder voor niets nodig heb.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Waarom zouden ze dat doen? ShieldTV is bekend om een heel betrouwbaar systeem te zijn. Als ze het nu ondersteunen zal dat wel zo blijven. Goed update beleid ook trouwens. Kan menig smartphone fabrikant iets van leren..
 

Koekatsjoe

Member
22 apr 2014
138
4
23
Waarom zouden ze dat doen? ShieldTV is bekend om een heel betrouwbaar systeem te zijn. Als ze het nu ondersteunen zal dat wel zo blijven. Goed update beleid ook trouwens. Kan menig smartphone fabrikant iets van leren..

hehe idd! Zonet op men slaapkamer een 43" omhoog gehangen en een chromecast 3 eraan. verschoot ervan dat alles zo snel werkte
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Zou wel nog effe wachten.... er komt een nieuwe versie van de shield uit...