• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Mediaspelers

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Is het eigenlijk nog steeds zo dat voor een degelijke mediaspeler die zowel Netflix, Prime en Disney+ als 4K/HDR Atmos/DTS:X afspeelt je best af bent met twee verschillende toestellen? Ik heb op dit moment nog een oude Medi8er dus ben wat out of the game, maar misschien dat er mooie Black Friday deals te vinden zijn.

Ik zoek eigenlijk een toestel waarmee ik hoofdzakelijk een film/serie kan kijken via streaming services, maar ook eens heel sporadisch een demo trailer in Atmos/DTS:X in 4k HDR (Dolby Vision is niet nodig).
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
vind de audio ervaring bij streaming diensten ( Netflix, Telenet) toch een pak minder dan bluray.
Heb altijd de indruk dat het een plaatje kaas is :) de soundbubbel is minder aanwezig, of soms net te uitgesproken ... ligt dat nu aan mijn setup?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
vind de audio ervaring bij streaming diensten ( Netflix, Telenet) toch een pak minder dan bluray.
Heb altijd de indruk dat het een plaatje kaas is :) de soundbubbel is minder aanwezig, of soms net te uitgesproken ... ligt dat nu aan mijn setup?
Ik denk niet dat het persé aan je set ligt.
De audio-bitrates van pakweg Netflix kunnen best laag zijn. (vb 192kbits/sec). Bij series met "5.1" denk ik dat het van 192 > 640kbits/sec kan gaan. Kan je bij een series zien exact wat de audio is ?
Ik heb geen Netflix.

Al wel een redelijk our artikel/blog maar zoals je zien zijn prullen ze best veel met de audio : https://netflixtechblog.com/enginee...th-high-quality-audio-at-netflix-eaa0b6145f32
Al bij al zit er volgens mij nog een pak compressie op.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Shield TV doet het idd allemaal, de 2019 versie ook Dolby Vision.

Moest je op zoek zijn, ik heb er een te koop, 2015 versie, dus zonder Dolby Vision.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wil ik net tenet zien via kodi op de shield (first gen)
Hapert hij continu
Grr

Beeld hapert, audio loopt door, en dan haalt het beeld zichzelf in, loopt het 5 sec goe, dan terug haperingen..


Grr kom er zot van
Enig idee?
staat op resolutie 3840 x 2160
ververssnelheid 59.94

Als ik gewoon kodi open staan heb, en kijk naar memory gebruik , is dat al 77%

Edit: net boven even getest en geen problemen mee..
Voordien ook nooit problemen hier beneden met de himedia.. waarom dan de shield wel... gezien dit toch zo'n top speler is?
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
OSMC scope skin (toen had ik nog geen beamer met lens memory) OF embruary (nu wel met lens memory)
Blijft een zalige mediaspeler ook !