• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

met optical naar RCA adapter nog steeds 7.1 Surround?

grienen

New Member
29 nov 2016
4
0
4
Hallo,

ten eerste, ik ben net begonnen aan de inrichting van mijn Home Cinema, dus bij domme vragen schiet mij nie af
1f632.png


Ik heb thuis een Panasonic SC-HT500 home cinema set staan. Ik had deze gekregen en wou deze zo snel mogelijk installeren, maar al snel kwamen de eerste struikelblokken. Aangezien ik thuis meestal Netflix binchwatch sluit ik dus meestal mijn laptop op TV aan via HDMI om zo Netflix te kunnen kijken. Nu wil ik dus dat geluid via de speakers laten komen. Hiervoor had ik alles eens goed bestudeerd en had ik geprobeerd om mijn laptop rechtstreeks, via jack to rca kabel, aan te sluiten op mijn home cinema (ipv de home cinema aan de tv via scart). Kleine euforie, want RCA zend enkel Stereo uit dus kreeg ik enkel geluid uit de voorste speakers.

Nu heeft mijn TV wel een Optical Audio Out poort, maar heeft de Home Cinema geen Optical In poort, dus rest de vraag: Als ik een adapter koop om Optical om te vormen naar RCA, zou ik dan het geluid krijgen via de speakers in 7.1 surround? (ik twijfel hieraan aangezien RCA enkel voor Stereo werkt)

Als dit niet het geval is, hoe kan ik het dan wel laten werken?
1f44d.png


Ik hoop dat een van jullie mij kan redden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Kan je de laptop via HDMI op de receiver aansluiten? En dan de receiver via HDMI met de TV verbinden?

Zo doe ik het thuis en dat werkt uitstekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

grienen

New Member
29 nov 2016
4
0
4
broodro0ster zei:
Kan je de laptop via HDMI op de receiver aansluiten? En dan de receiver via HDMI met de TV verbinden?

Zo doe ik het thuis en dat werkt uitstekend.
Nee, spijtig genoeg zal dit niet lukken aangezien de HT wat verouderd is en geen HDMI aansluiting heeft Bij de foto in bijlage zie je welke aansluitingen hij heeft.
 

Bijlagen

  • HT.png
    HT.png
    28,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je gaat helaas blijven vast hangen aan stereo met dit systeem, er zijn geen digitale ingangen op dat toestel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Dit gaat niet lukken, want je HT heeft enkel analoge stereo ingangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

grienen

New Member
29 nov 2016
4
0
4
JAMMER
1f62d.png


Kan ik dan een andere receiver kopen en die aansluiten op de speakers?

I'm hopeless i know!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Luidsprekers gaan geen probleem zijn op een andere receiver, maar uw subwoofer vermoed ik wel. Daar is geen aansluiting op.

Wat waarschijnlijk wel gaat is receiver en daar speakers op en dan voor uw subwoofer: van uw receiver subwoofer uit naar uw panasonic dvd speler met alleen uw subwoofer aangesloten. Dat zou mogelijk werken, niet ideaal maar werkt wel.

Edit: een receiver is snel 200 euro... voor dat geld hebt ge vermoed ik ook een gelijkaardig systeem als uw Panasonic, maar wel met blu ray, optisch, bluetooth, hdmi,...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

grienen

New Member
29 nov 2016
4
0
4
Hmm, oke. Dan zal het Netflix in stereo zijn (blijft beter dan de tv speakers) en DVD's in Surround - voorlopig althans
1f606.png


Bedankt voor het snelle antwoord! Was al een tijdje op zoek naar een antwoord!
 
Laatst bewerkt door een moderator: