• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV Mijn eerste TV

Cat_Organs

New Member
16 jan 2018
2
0
4
38
Beste lezers, binnenkort betrek ik mijn nieuwe woonst, daarom ben ik op zoek naar mijn eerste eigen televisie! Maar ik heb geen idee welke te nemen in dit oerwoud van aanbiedingen. Iemand adviseerde mij hier men vraag te stellen. Kan iemand mij hierbij helpen aub?

Budget is rond de 1000 euro. Dat mag er ietwat over zijn. Ik kijk graag films en speel eens ps4. Ik zit op minder dan 4 meter van de televisie, dus vertelde men mij dat 4K niet perse nodig is. Ik hoor graag jullie mening. Ik kijk naar modellen tot maximum 55 inch.

Heeft iemand aanraders?

Alvast bedankt.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik raad jouw dan deze OLED-TV aan, deze is 'maar' full-HD, maar gaat een beter beeld geven dan elke andere 4K-tv rond jouw budget:
55eg9a7v
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Het gaat geen populaire mening zijn, maar ik ga je toch nog een alternatief geven onder de 1000 euro.

Want Ultra HD is veel meer dan enkel en alleen de resolutie. De resolutie is misschien wel het minst interessante aan de Ultra HD specificatie. Er is extra scherpte, maar interessanter is bijvoorbeeld het uitgebreider kleurenruim (BT.2020 t.o.v. REC702) en HDR. Als je denkt al eens een UHD blu-ray te spelen kan het toch de moeite zijn om ook Ultra HD toestellen te overwegen.

Een voorbeeld is de Sony KD-55XE8599 een Ultra HD toestel met Android TV en kan je vinden voor rond de 900 euro.

Ik denk dat je vooral moet kijken welke content je graag ziet - als je denkt dat je geen ultra HD gaat kijken moet je resoluut gaan voor de LG OLED - de absolute zwartwaardes en fantastische kijkhoeken gaan het écht wel waard zijn. Maar als je fervent gamer bent en denkt toch Ultra HD en HDR te willen gaan kijken, kan de Sony een interessant alternatief zijn - deze heeft ondersteuning voor nieuwere technieken en heeft een lagere input lag (20ms vs 40 van de LG).
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
luckske luckske
Ik heb hier meer een kleine tekst gezet, op 9lives heb ik heb alles nét wat uitgebreider neergetypt :p.

Hij heeft een PS4, als je 4K met HDR wilt, moet je al upgraden naar PS4 Pro dacht ik? Zoiezo ben ik geen fan van goedkope LCD tv's omdat HDR toch niet tot zijn recht gaat komen met een edge-lit toestel :)

Het toestel dat jij aanraadt heeft blijkbaar ook een slechte kijkhoek :(
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ahja ik kom niet op 9lives ;)

Klopt dat je een PS4 Pro nodig hebt voor HDR gaming. Ik had het eerder over mogelijk andere film bronnen, als ze er zijn.

Sony gebruikt VA panelen en hoewel het zeker geen OLED kijkhoeken zijn, zijn ze ook zeker niet slecht. Hier in de living hangt een edge lit Sony met VA paneel en dat is zeker niet slecht.

Maar, ik geef maar een alternatief voor de LG indien low input lag en UHD HDR een belangrijker punt zou kunnen zijn. Anders is de LG zoals ik al zei een no-brainer.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ahja ik kom niet op 9lives ;)

Klopt dat je een PS4 Pro nodig hebt voor HDR gaming. Ik had het eerder over mogelijk andere film bronnen, als ze er zijn.

Sony gebruikt VA panelen en hoewel het zeker geen OLED kijkhoeken zijn, zijn ze ook zeker niet slecht. Hier in de living hangt een edge lit Sony met VA paneel en dat is zeker niet slecht.

Maar, ik geef maar een alternatief voor de LG indien low input lag en UHD HDR een belangrijker punt zou kunnen zijn. Anders is de LG zoals ik al zei een no-brainer.

Ik heb jammer genoeg een slechte ervaring gehad met een Sony in combinatie met een VA-paneel, vandaar dus mijn opmerking ;)