• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Multi subs instellen met REW

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Interessant filmke, maar een ding snap ik niet - men verwijst dus eerst naar het zgn "gain matchen" van 2 subs en dat je dus de eerste sub plaatst, dan SPL meet op de MLP. Dan zet je de twee sub op dezelfde plek en zet je de gain op de sub tot je eenzelfde SPL hebt dan 1e sub.
Alternatief: wenst je geen subs te versleuren (wegens te zwaar bv), dan kan je gaan meten met uw mic vlakbij de woofer.
Tot daar ben ik dus mee...

Edoch, wat is the point van die eerste werkwijze als je de sub dan toch nadien gaat verplaatsen? Dat snap ik niet goed. Zodra je uw sub verplaatst, krijg je toch sowieso terug weer een andere SPL op de MLP (invloed van de ruimte)? Dan moet je die dan toch terug gaan "levellen" om gelijk te staan met de eerste sub?? Of gaat men er hier van uit dat je dan de zgn trim op je receiver (of andere dsp) uitvoert?

In dat geval, ben je dan niet beter af van gewoon in uw AV of dsp sowieso subs op -5db (enfin, zo laag mogelijk) te gaan zetten en dan de gain aanpast naargelang het aantal db dat je op luisterplek wenst?

Snap de reden niet goed van deze eerste werkwijze... iemand een idee?