• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Multimeter

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb geen in huis :eek:

Misschien moet ik mij toch maar es ene aanschaffen.
Niet duur.
Waar kopen?
En waar op letten?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Deze

of iets van deze , maar welke? (die goedkoper maar even goe als die van bol is?)

 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Heb dat ook niet.. Maar zou niet goed weten hoe ik er mee moet werken. Maar moeilijk kan dat toch niet zijn?

Kan daar wel goedkoop aan geraken via werk. Wij zijn daar groothandelaar in...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heb dat ook niet.. Maar zou niet goed weten hoe ik er mee moet werken. Maar moeilijk kan dat toch niet zijn?

Kan daar wel goedkoop aan geraken via werk. Wij zijn daar groothandelaar in...

Ik heb dat al een paar keer willen gebruiken en heb nooit ene
Ook voor batterijen enzo uit te testen wel handig.
Hoe ik ermee moet werken, zie ik straks wel :p

Ik zou zeggen ik ga bestellen via jou, maar denk dat het sneller is als ik gewoon bestel via bol of allekabels
Gezien de prijs kan ik ook niet sukkelen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goed mogelijk dat hij van ons komt.. Want wij leveren daar aan.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Een goei maar dan een echte goeie kost wel wat meer maar zo een goedkoop prutsje om af en toe eens iets te meten ....das meer dan genoeg .
Heb er hier ook zo eentje liggen uit de gamma ....doet zijn werk en als het kapot gaat ...tja dan is er snel weer een nieuwe gekocht . ;)

Gebruik is vrij simpel .
Voltage meting is gewoon uw bereik instellen en over de belasting testen (voor de leken een pin op den ene draad en een pin op den andere ).
Voor gelijkspanning meting is dat op het = teken en wissel op de sinus (niet panikeren dat je eens een wisselspanning meet als uwe meter op gelijkspanning staat ..;dat doet normaal niets en uw meter geeft gewoon nul aan .Werkt ook zo Vince versa )
Amperage meting gaat ook met die dingen maar is vrij beperkt meestal . (Meesten halen geen 10A zonder extra voorschakelweerstand )
Bij amperage meting moet je enkel maar onthouden dat de meter dan in serie moet staan met de belasting .
Dus zeker NIET meten op de 2 draadjes tegelijk maar enkel maar op ééntje (voor de leken 1 draadje los maken aan uw belasting of schakelaar en daar uwe meter tussen koppelen (draadje op één pin en andere pin op de vijs van de aansluiting van uw belasting .))`
Weerstand meting is zoals voltage meting maar enkel ervoor zorgen dat er geen spanning meer op uw kring staat .(de goei meters geven een meisje maar met die goedkope kan het wel eens anders aflopen )

Met de diode meting kan je de diode doormeten maar kunt ge ook gebruiken om de geleiding van een draad uit te meten (dat geeft gewoonlijk een piep)
(diode heeft een kant die doorlaat bij een positieve spanning en die blokkeerde bij een negatieve spanning )
Kan ook zijn dat er een piepers&nu op de meter staat en dan kan je die gebruiken voor geleiding .

(vroeger had ik er eentje op het werk met een ingebouwde Megger maar die heb je niet voor onder de €500 )