• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Muziek streaming diensten

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Net een maand proef abo genomen bij spotify.
Weet er iemand hoe je spotify en de connected devices uitzet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
filmpje dat de kwaliteit vergelijkt tssn tidal en spotify....https://youtu.be/3WH_LwViWHg

@ seagull Lijkt me toch sterk als je dat verschil duidelijk kan horen.... probeer het eens uit met een blinde test?
Welke spotify dienst heb je vergeleken, premium?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik heb Spotify niet getest, wel een Tidal Hifi stream vergeleken met een Tidal Masters stream. Zelfde track de ene met de app de andere in de browser. Op mijn PC met een wireless headphone (bluetooth aptX), en het verschil hoor je duidelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ok, thx.

Ondersteund bluetoothaptx wel high res audio?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Bluetooth aptX ondersteunt 48kHz / 16bit LPCM audio data. Er is ondertussen ook aptX-HD die 48kHz / 24bit LPCM audio data ondersteunt.

Maar MQA gaat niet alleen over hires maar ook over frequenties boven 20 kHz, filters en tijdscorrecties (unfolding, deblurring, pre- & post-ringing).

PS 1: Ik ben geen expert, ik ben mij aan't inlezen. Even googelen en wat zoeken op youtube. Bij The Hans Beekhuyzen Channel bijvoorbeeld bij de 2 Bobs (Ludwig & Stuart).

PS 2: Er worden nu ook CDs met MQA bestanden uitgebracht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Vorige maand live gezien in Oostende. Was in mijn tiener jaren een grote fan en dat stond nog altijd op m'n bucket list. Was de moeite eens meegemaakt te hebben want de show is wel vrij spectaculair.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik ben sinds een week Deezer aan het proberen. 3 maand gratis. Prijs is €11 ipv €10 bij Spotify. Kwaliteit zou wel beter zijn. Maar de vraag is of je dat effectief hoort?

Wat ik zeker wel merk is beperkte integratie met receiver. Die is er namelijk enkel met mijn BluOS app op gsm. Dus niet rechtstreeks via Deezer app wat wel jammer is.

Mijn spotify lijst kon zonder problemen geïmporteerd worden. Buiten 1 liedje is ook alles gevonden. Dus daar geen klachten van…
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank