• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netflix HDR

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
Onlangs maakte ik me lid bij Netflix en koos de duurtste formule. Tv is een panasonic uit de dx900 serie, deze ondersteund hdr10, wat ook netflix onderteunt. Ik gebruik de netflix app op de nvidia shield, die eveneens hdr compatibel is. Wat is dan de oorzaak dat ik geen enkele hdr titel krijg? Wel veel ultra hd 4k maar geen enkele met het hdr logo

Of werkt dit dan enkel met de in de panasonic ingebouwde netflix app ? (dat nog niet geprobeerd, omdat ik die shield gebruik en lees dat deze hdr ook ondersteund. Als ik netflix faq lees voldoe ik aan al de voorwaarden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Probeer de Panasonic Netflix ingebouwde app eens ? Staat toch op de lijst en zou HDR support moeten ja.
Onderstaande settings staan goed en je hebt het correcte abbonement zekers?
<h1>Kan ik Netflix streamen in Dolby Vision of HDR?</h1>
Netflix ondersteunt twee verschillende HDR-streamingformaten, Dolby Vision en UltraHD Premium (HDR).
Wat je nodig hebt:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
heb het juiste abonnement en daarin staat alles goed. Ga straks eens de ingebouwde netflix app proberen, maar in principe zou het ook moeten lukken met de nvidia shield (heeft ook de laatste updates)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
update: Bij gebruik van de ingebouwde netflix app in de panasonic zie ik nu titels staan met hdr.

Echter had ik ook graag netflix gekeken via de nvidia shield, die met hdmi kabel verbonden is aan mijn surroundprocessor, en deze is op zijn beurt met hdmi verbonden aan de hdmi(arc) ingang van de panasonic, echter bij bladeren door het aanbod krig ik enkel HD materiaal te zien, geen ultra HD 4k.
De surroundprocessor heeft hdmi 1.4b poorten, dus dat zou toch 4k moeten ondersteunen? In de wiki over hdmi staat bij versie 1.4 hetvolgende:

Support for 4K x 2K resolution (3840 x 2160) at 24Hz, 25Hz, and 30Hz and 4096 x 2160 at 24Hz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Although 2012 and 2013 Onkyo models (including your NR626) are 4k capable, 4k/UHD video is now HDCP 2.2 encrypted which requires a 2014 or newer Onkyo AVR (or 2015 or newer Denon/Marantz/Yamaha) to pass the videothrough the AVR. However, if a 4k BDP is your only 4k source, the current 4k BDPs feature dual HDMI outputs, one to pass the 4k/HDCP 2.2 video to the TV and the 2nd to pass the HD audio to the non-HDCP 2.2 AVR, however, using the Chromecast Ultra with the NR626 would require connecting it directly to the TV and passing the audio back to the AVR using HDMI(ARC).

Ik denk dat je probleem daar zit...heb je de Shield al eens rechtstreeks op de TV aangesloten zonder via je processor te gaan ? Dan zal het wel werken ... lijkt me.
 
Laatst bewerkt door een moderator: