• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Netwerk problemen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Deze morgen opgestaan, geen wifi meer.
Ik dacht ff zal aan orange liggen, maar na 2u nog niets...
orange gebeld, uw modem is in orde (ik geraakte er niet meer in, ook niet bekabeld)
Ok dan toch es intern gekeken, en wat blijkt, na modem reset, kan ik idd terug op netwerk, ook de wifi van de orange modem werkt...
MAAR

Mijn unifi USG, niets meer, zo dood als een pier.
Het lampje bij console brandt nog, en als ik de netwerkkabels inplug heb ik een groen lampje, maar ik heb de indruk dat die niets meer doet :(
Ook een reset van de usg (10 sec) zou zichtbaar moeten zijn door het pinken van de lampjes bij de wan2 poort.
Dat doet hij ook niet.
Mag ik dan concluderen dat de usg vuilbak is? Is daar niets meer aan te doen?
Gaat die zo snel kapot?

Nu is dat op zich al een ramp.. want ik heb nog problemen.
En die zijn ook niet min.

Al mijn google hubs, blijven staan op netwerkprobleem.
NOchtans kan ik wel met mijn laptop op mijn unifi wifi SSID maar moest ik wel ff zelf herconnecteren, dat klopt he, die netwerken moeten blijven gaan gezien die AP's gewoon op mn unifi switch zit en wel nog werkt?
Maar waarom gaan die google hubs dan niet op het unifi SSID van IoT ?


Daarnaast heb ik ook dat een deel van mn verlichting niet meer werkt, zucht.
Ik heb een unipi en een unipi extension. Nochtans kan ik alles lokaal bedienen mocht het internet wegvallen.
Nu blijkt dat ik idd de helft kan bedienen (zelfs al trek ik de netwerk kabel uit) maar een ander deel niet...

Zal nu wel toeval zijn denk ik...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Kan ook de power-supply van de USG zijn hé. Kan nooit kwaad als je zoiets koopt een extra power-blokje te voorzien.

Jamaar, je USG regelt toch centraal je Internet toegang (oa met NAT) ? Een Unify switch is ook maar .... een switch ... dus die Google Hubs hebben toch iets van Internet nodig ? Wat je USG ook geen Intervlan/L3 punt ?
Die Unipy zou toch volledig "local" moeten bollen niet ? Enkel "local LAN" is nodig. Nu als je USG uitgevallen is .... wie doet dan DHCP ? Of heb je overal vaste IP's ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wel, iemand zei dit ook, heb net een andere power supply geprobeerd, maar helaas. Zelfde fenomeen.
Ook daar werkt de reset knop niet, en krijg ik de indruk dat hij niet opstart, anders voel je dit ook fysiek, of zie je bovenaan het wit lichtje branden onder het U-logo toch?
USG regelt idd internet toegang.
De unipi draait local, althans de helft, enkel de expansion niet (maar dat fix ik later nog), kan nu alles terug bedienenvan expansion mits aanpassen ipadres.

Maar goed, blijft die usg een probleem dus.

Ik blijf dit erg snel vinden voor zo'n merk. Ik zal es moeten kijken waar ik em gekocht heb zeker.
Of nog andere opties?
Weet zelfs niet, indien die buiten garantie is, of ik vind niet terug van welke shop. Welke ik dan nieuw zou kopen... niet veel zin om terug hetzelfde tegen te komen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik vrees dat ik gewoon een nieuwe moet bestellen...
Ik vind de factuur nergens en weet niet meer waar ik hem gekocht heb...
Ook getest met andere originele voeding en niets meer...
De vraag is nu, terug een USG nemen of bv een dreammachine?
Ik heb AP's en een unifi switch ook.
De controller draait op mn home assistant als addon.
Want ik verneem dat dat dan niet meer nodig is met een dreammachine..
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Goh, een Dreammachine is wel 3x zo duur hé. (vb 409,- bij Coolbue vs dik 120 voor nen USG?)
Gewoon terug een USG ? Het is nu niet dat die controller zoveel resources neemt of je daar iets "apart" voor moet laten draaien.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dat klopt ja, vind hem ook duur. Die usg is wel moeilijk te krijgen , maar zal wel ene vinden.
Alleen zit de schrik erin om terug hetzelfde tegen te komen.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Kan je zeer zeker proberen. Ik wist niet dat ze in zo'n USG zo'n USB-ding gestoken hadden.
Mah bon, ik draai dan ook al sinds 2016 op Mikrotik natuurlijk zonder issues eigenlijk (allez, toch geen issues die ik niet zelf veroorzaakt hebt ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zou es moeten zoeken hoe zo'n usb ding eruitziet...
En of ik da liggen heb
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik vrees dat ik gewoon een nieuwe moet bestellen...
Ik vind de factuur nergens en weet niet meer waar ik hem gekocht heb...
Ook getest met andere originele voeding en niets meer...
De vraag is nu, terug een USG nemen of bv een dreammachine?
Ik heb AP's en een unifi switch ook.
De controller draait op mn home assistant als addon.
Want ik verneem dat dat dan niet meer nodig is met een dreammachine..
Kunt ge niet in mails zoeken naar USG of Unifi? Dan kan wellicht je order bevestiging terug vinden en zien van welke shop het kwam.
Of heb je die in een fysieke winkel gekocht?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Niet rechtstreeks gekocht op hun site? Ik heb alles daar gekocht…
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kunt ge niet in mails zoeken naar USG of Unifi? Dan kan wellicht je order bevestiging terug vinden en zien van welke shop het kwam.
Of heb je die in een fysieke winkel gekocht?
Heb ik gedaan maar niet terug te vinden, fysiek, i dont know, denk het niet.