• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV Nieuw leven in bestaande HT .. ?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Om de cinemaruimte opnieuw leven in te blazen ben ik op zoek naar een betaalbaar 85” scherm.
Een projector en doek willen wij niet meer en wensen ook niet meer in een totaal verduisterde kamer te zitten met zwakke tot geen verlichting.

Aangezien de ruimte vooral zal gebruikt worden voor occasioneel wat films, series en tv-kijken, hoeft hier geen Top-scherm te staan.
Onderaan heb ik de belangrijkste en minder belangrijke punten in een wensenlijst samengevat.

Belangrijk:

Budget: maximaal €2.000
Afmeting scherm: 85 inch
Resolutie: 4K UHD HDR10
Hdmi 2,1 / eARC
Mogelijkheid tot wandmontage
Weergave: beter dat gemiddeld.

Minder belangrijke punten
Kijkhoek: zit er pal voor dus weegt niet mee in de keuze
Ingebouwde mediaspeler: maak gebruik van een Apple TV 4K
Geluid ingebouwd speaker: NVT

Graag verneem ik hier gebruikerservaringen of goedbedoeld advies.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Deze van LG misschien?

85" onder de 2k is niet zo simpel. Dus je zal snel een model van vorig jaar hebben waarbij je een goeie deal kan scoren... Misschien is er wel wat korting mogelijk bij sommige winkels voor tv's die nu rond de 2.5k staan om rond je budget van 2k te komen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik denk dat je moet zoeken naar een VA paneel met zo veel mogelijk local dimming zones.
Een VA paneel heeft betere zwart waarden dan een ips paneel, maar nadeel is dan weer kleinere kijkhoek ( bij jou blijkbaar geen probleem)

ten minste dat was zo 3 jaar geleden toen ik een tv kocht. Ik weet niet of er technologische veranderingen zijn geweest die dit verhaal niet meer doen kloppen.

Ik heb toen een Sony gekocht, met name omwille van de va technologie en kwaliteit beeldscherm en upscaler tov lg en Samsung. Ben nog steeds heel tevreden van de aankoop.
Je kan nu een 85’ Sony kopen voor 2100 euro bij vdb.

Www.rtings.com reviews website vind ik ideaal voor keuze tv. Heel goede reviews.

hier vind je hun lijstje beste 85 inch terug:https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-size/80-82-85-inch


Link naar de Sony bij vdb…
 
Laatst bewerkt:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
S Sphinkx
Het mag puur voor HT gebruik gerust een voorgaand model zijn.
Alle toeters en bellen zijn dan ondergeschikt, zolang de beeldkwaliteit maar boven het gemiddelde zit.
Eens de keuze vast staat zal het inderdaad de markt afgaan om de beste prijs/service te scoren.

krikri krikri
De Sony KD-85X85J die je hier vernoemt ziet er op het eerste zicht en volgens de reviews niet slecht uit.

Heb deze aan het lijstje toegevoegd, zodat ik het makkelijk kan vergelijken.
Vergelijking 85" Sony vs Sony
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ben destijds bij sony uitgekomen om dat die meestal heel goed/beste scoren voor kijken film, met heel accurate kleurweergave + goede upscaler (ook niet onbelangrijk denk ik)
Wil je een allrounder (games etc..) dan lijkt samsung/LG de betere optie.

een 85 inch TV, dat wordt genieten :)