• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe home theatre aan het laten bouwen / zappiti

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Goedemorgen,

cinedream is afgelopen week begonnen met het bouwen van m’n home theatre.
het wordt een dedicated room in de kelder

apparatuur:
dreamscreen V6 3m breed
3x Dali 3 X M-375
6x Dali M-250
4x Klipsch SLM 5400atmos
2x waterfall Sub 600
2x S500 EX versterker
arcam AVR390
arcam PA410
JVC N5 Native 4K projector
Apple TV
zappiti Nas

kan iemand me vertellen hoe ik gemakkelijk foto’s kan uploaden?
iemand anders ook eigenaar van een zappiti Nas Of andere zapppiti?

groetjes,
Bart
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Amai. Dit kan een mooie installatie worden... Die foto's wil ik wel graag zien. Installatie is al compleet?

De meeste gebruiken hier imgur voor foto's te tonen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Amai idd!
Mooie apparatuur
Voor fotos kun je ook gebruiken: https://nl.imgbb.com/

Zappiti zelf ook gebruikt, maar daar zijn we nu reeds mijlenver vandaan :p


Beetje jammer dat je die keuze gemaakt hebt terwijl de rest top is :p
Nu die zal ongetwijfeld ook al geevolueerd zijn
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Laat je dat allemaal installeren? Wat zijn de afmetingen van de ruimte eigenlijk?

Veelbelovend!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik gebruik een ShieldTV in combi met Kodi... Ik heb geen dedicated ruimte. Alles staat in de living. TV wordt maar op 1 plaats bekeken dus heb geen centraal systeem nodig dat synchroniseert met eventueel ander ruimtes waar film/serie wordt bekeken.
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Ik gebruik een ShieldTV in combi met Kodi... Ik heb geen dedicated ruimte. Alles staat in de living. TV wordt maar op 1 plaats bekeken dus heb geen centraal systeem nodig dat synchroniseert met eventueel ander ruimtes waar film/serie wordt bekeken.
En dan stream je alles? Dan heb je toch altijd te maken met compressie, wat de kwaliteit niet ten goede komt? Zeker ivm de audio?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb thuis >1 000 DVD's en BR's. Maar ik stream ook veel omdat ik het sneller gaat... Als je een BR in steekt kan je pas na 5 minuten of langer effectief beginnen geniet van film/serie. Dit door al die waarschuwingen, intro's en dergelijke. Dus ik rip of dl de DVD of BR dat ik heb in perfecte kwaliteit waardoor er geen kwaliteit verlies is. Een geripte film is daardoor gemakkelijk 20-30gb. 4K is bv 60 - 80gb. Ik heb thuis een server staan met 60TB aan diskspace.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: cfgr@home and BartD

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Ik heb thuis >1 000 DVD's en BR's. Maar ik stream ook veel omdat ik het sneller gaat... Als je een BR in steekt kan je pas na 5 minuten of langer effectief beginnen geniet van film/serie. Dit door al die waarschuwingen, intro's en dergelijke. Dus ik rip of dl de DVD of BR dat ik heb in perfecte kwaliteit waardoor er geen kwaliteit verlies is. Een geripte film is daardoor gemakkelijk 20-30gb. 4K is bv 60 - 80gb. Ik heb thuis een server
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Gave setup! Ik ben ook van plan om de blu-Rays ultra HD te kopiëren op de zappiti dan kan je blijkbaar ook de intro’s skippen. Heb je veel ultra HD blu-Rays of meeste gewone blu-Rays?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nog maar net een Xbox x series + olded 4k tv. Dus vanaf nu is het pas mogelijk uhd te nemen..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wat gebruik jij dan nu?

Als centrale plaats een unraid server met enkele TB aan data.
Daar staat grotendeels 4K blurays zonder compressie op. 0 de botten aan compressie op audio en video vlak.
Uiteraard ook kleinere films van rond de 15-20 gig (die zijn dan bluray) maar terug uncompressed.
Op die server draait bij mij emby.
Deze houdt alles centraal bij, ik kan dus in ruimte x starten en verder kijken in ruimte Y
Hoewel eerlijkheidshalve, dit nooit gedaan wordt.
Maar is wel handig als je kijkt in ruimt x, dan staat hij ook bekeken in de andere ruimte.

Dat is de server kant.
De client kant heb ik in de woonkamer een shield tv met daarop kodi (zoals phinx), dit als frontend, de backend voor het vullen van de database is emby dus.
Das iets complexer dan gewoon kodi, maar al bij al valt dat mee.
In de ht, heb ik een vero 4K met daarop kodi en terug emby als backend
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Als centrale plaats een unraid server met enkele TB aan data.
Daar staat grotendeels 4K blurays zonder compressie op. 0 de botten aan compressie op audio en video vlak.
Uiteraard ook kleinere films van rond de 15-20 gig (die zijn dan bluray) maar terug uncompressed.
Op die server draait bij mij emby.
Deze houdt alles centraal bij, ik kan dus in ruimte x starten en verder kijken in ruimte Y
Hoewel eerlijkheidshalve, dit nooit gedaan wordt.
Maar is wel handig als je kijkt in ruimt x, dan staat hij ook bekeken in de andere ruimte.

Dat is de server kant.
De client kant heb ik in de woonkamer een shield tv met daarop kodi (zoals phinx), dit als frontend, de backend voor het vullen van de database is emby dus.
Das iets complexer dan gewoon kodi, maar al bij al valt dat mee.
In de ht, heb ik een vero 4K met daarop kodi en terug emby als backend
Klink als Chinees in mijn oren, 😊
Moet nog veel leren dus.
waar woon je? Zou dit alles wel eens willen zien als je dat goed vind uiteraard.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Gave setup! Ik ben ook van plan om de blu-Rays ultra HD te kopiëren op de zappiti dan kan je blijkbaar ook de intro’s skippen. Heb je veel ultra HD blu-Rays of meeste gewone blu-Rays?
Voorzie dan maar wat plaats. Ik heb hier net de Lord Of The Rings (extended edition) Trilogie in 4K/UHD klaarstaan en deze films zijn 130Gbytes PER STUK. Nu ze duren ook wel lang natuurlijk, maar als je echt 4K/UHD images van je server wil streamen reken dan makkelijk 60-80Gbytes per titel.
 

BartD

Member
6 dec 2020
19
5
8
47
Alblasserdam Nederland
Voorzie dan maar wat plaats. Ik heb hier net de Lord Of The Rings (extended edition) Trilogie in 4K/UHD klaarstaan en deze films zijn 130Gbytes PER STUK. Nu ze duren ook wel lang natuurlijk, maar als je echt 4K/UHD images van je server wil streamen reken dan makkelijk 60-80Gbytes per titel.
Heb nu 72tb in de nas zitten en kan nog 24tb bij. Moet nu iemand vinden van wie ik de blu-Rays kan huren. 😉