• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe JVC projectors

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Mooi dat JVC eindelijk overstapt op native 4K, de stap naar e-shift 8k vond ik een logisch gevolg.
Sony blijft – op enkele kleine aanpassingen na – wat ter plaatse hangen i.m.o.

Ben benieuwd wat Epson gaat brengen. Zelf dacht ik dit jaar eventueel de TW9300 te up(side) graden naar een JVC of Sony (2de hands), maar daar kom ik toch van terug.
Afgelopen weekend heb ik een JVC7900 op bezoek gehad en ik vond het verschil met de TW9300 toch wel heel minimaal. De JVC is nét iets zwarter en scoort iéts beter op vlak van HDR, maar ik had het verschil véél groter verwacht.
Daarentegen is de Epson wel merkbaar scherper (anderen zeggen “harder”) en een stuk beter en gemakkelijker in te stellen. Mocht ik de Epson 1-op-1 mogen ruilen met de JVC, zou ik twijfelen.

Na jaren met JVC te hebben gespeeld (HD1 – HD350 – X35) denk ik dat ik toch even bij Epson ga blijven hangen. Als je ziet dat je gemakkelijk €1000 of €2000 moet opleggen om van de beste Epson naar de goedkoopste JVC of Sony te gaan en wat je er maar voor in de plaats krijgt… De goedkoopste JVC wordt dit jaar (volgens de eerste berichten) dan nog eens zo’n €2000 euro duurder… (€5999).

Ben alleszins benieuwd om alles nog eens te vergelijken op de HCH van dit jaar. Volgens mij zullen de verschillende merken hun onderscheid moeten maken in HDR. Op vlak van SDR verwacht ik dat de onderlinge verschillen even klein zullen blijven.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Epson blijft bij 4K e-shift met de 9400. Misschien nog niet zo slecht, dan blijft er nog een betaalbaar model over. Volgens de eerste berichten gaat de JVC 5900 eruit, dus is het 6K voor hun instapmodel :(
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ja, zijn voorlopig enkel geruchten natuurlijk.

Met de ls100 (ust) hebben ze een betaalbare laser op de markt gebracht. Is het te veel gevraagd om een soort 9300 met laser te verwachten? Misschien volgend jaar?
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ja, maar 2799... €500 goedkoper dan de 9300 bij zijn lancering.

De Epson is toch wel een no-brainer in zijn prijsklasse (en ver daarboven) hoor. Een jvc kost meer dan dubbel zo veel!
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Dan ga je nog even mogen wachten...

En waarom wil je per se native 4k? Lijkt mij dat je met een e-shift model al enorme stappen zou zetten tov jouw hw30es...?
Of als je nog wat scherper wilt een dlp?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dan ga je nog even mogen wachten...

En waarom wil je per se native 4k? Lijkt mij dat je met een e-shift model al enorme stappen zou zetten tov jouw hw30es...?
Of als je nog wat scherper wilt een dlp?

Ja want ik zie net dat die nieuwe epson 2500 kost.. tOo much, dat geef ik niet.

Is dat zo met een eshift model? Welke? Prijzen? Met een dlpheb ik weer regenbogen toch? daAr ben ik gevoelig aan
Liefst ook lens memory gezien ik met een 21:9 scherm zit
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Epson zal nu een heel ruime prijsklasse voor zich alleen hebben denk ik...
 

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ja want ik zie net dat die nieuwe epson 2500 kost.. tOo much, dat geef ik niet.

Is dat zo met een eshift model? Welke? Prijzen? Met een dlpheb ik weer regenbogen toch? daAr ben ik gevoelig aan
Liefst ook lens memory gezien ik met een 21:9 scherm zit

Ik weet niet of ik er gevoelig aan ben of niet... Dlp is ook nog met eshift, maar zijn toch wel merkbaar scherper dan een lcd pixel shifter...
Wie weet komt er wel een tw9300 tweedehands in jouw prijsklasse beschikbaar...