• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Media Speler Nieuwe mediabox.

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Na 4jaar trouwe dienst mag m'n Himedia Q10 Pro de deur uit en ben ik aan het uit kijken naar z'n opvolger.
Op m'n shortlist heb ik de Zidoo Z9X en de Zidoo Z10 Pro.Het enige verschil dat ik zie tss. die 2 is dat de Z10 pro een 3.5" HDD bay heeft.
Zijn er nog andere merken/boxen die ik eens zou moeten bekijken?
Vroeger had ik ook een Nvidea Shield ,maar die werd eigenlijk zeer weing gebruikt ,ik heb liever de 'klassieke" media boxen.Dus in de nieuwe Nvidea Shield heb ik eigenlijk weinig interesse ....

Ook ,vroeger had je van die Blu Ray speler en media box in één ,zoals de Dune Max ,zijn er nog van die bakken in de handel of word dat niet meer gemaakt zulke toestellen.Dus BR speler en media player in één?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je kodi wil bruiken, raad ik de zidoo af, gezien je altijd afhankelijk bent van hun wrapper

Dan zou ik toch blijven zeggen nu de shield of vero 4K of de google.tv chromecast . 1 van die drie
Beetje afhankelijk wat je wil (netflix integratie of niet? vtm en vrt.nu integratie of niet?) 3D?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Kodi en 3D gebruik ik niet,
Netflix bekijk ik via m'n LG bluray speler.
Kwil gewoon een upgrade van m' Himedia ,iets nieuws dus :D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je kodi niet gebruikt, geen 3d, geen vtm en vert.nu integratie

dan zou ik simpel zeggen de nieuwe chromecast met google.tv

Zo simpel is het, en dan netflix ook daar bekijken

Erg vreemd dat je netflix bekijkt via je blurayspeler
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Erg vreemd dat je netflix bekijkt via je blurayspeler
Waarom is dat vreemd?Netflix bekijk ik via m'n br speler omdat het gewoon een beter beeld weergeeft dan m'n Proximus decoder.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou netflix ofwel via de tv zelf zien als die smart is, indien niet, dan via de mediaspeler..

Nu, ik denk dat ik jou de google zou nemen

de shield indien je ook kodi wilt en vrt nu live tv , idem vtm
de vero indien je kodi wil en geen netflix
en google indien je geen kodi wil en geen live tv

Dus in jouw geval de laatste ;) without doubt
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Netflix via de Tv kan ook (lg oled B8) maar dan zou het draadloos zijn.Eigenlijk gebruik ik niks van het smart gedeelte van m'n tv,kheb dat al niet nodig.
Die Chromecast ziet er wel goed uit maar ik denk dat het in mijn geval niet nuttig zal zijn omdat ik eigenlijk niks stream,of t'is Netflix en dat doe ik dus via m'n br player.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Zou de zidoo z9x nemen. Ik heb de z9s ben daar heel tevreden van. Lekkere plug en play. Zidoo interface is top, en speelt alles netjes af in m’n film bib. Wordt door zidoo ook regelmatig bijgewerkt ... vind de subtitel opties beter dan wat ik destijds in kooi had en ook minder gedoe met updates....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zou de zidoo z9x nemen. Ik heb de z9s ben daar heel tevreden van. Lekkere plug en play. Zidoo interface is top, en speelt alles netjes af in m’n film bib. Wordt door zidoo ook regelmatig bijgewerkt ... vind de subtitel opties beter dan wat ik destijds in kooi had en ook minder gedoe met updates....

Ik kom van de zidoo, en raad het je af..
Ik was lang fan van de zidoo hoor. Maar de shield is toch beter denk ik .
Beetje jammer want je had een shield...
Als je zidoo overweegt, pak dan de shield :p
Er staat nog ene te koop hier


Netflix via dWe Tv kan ook (lg oled B8) maar dan zou het draadloos zijn.Eigenlijk gebruik ik niks van het smart gedeelte van m'n tv,kheb dat al niet nodig.
Die Chromecast ziet er wel goed uit maar ik denk dat het in mijn geval niet nuttig zal zijn omdat ik eigenlijk niks stream,of t'is Netflix en dat doe ik dus via m'n br player.
Ja draadloos beter niet.
Je hebt toch ook local media?
dat kan ook via die google he
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik ben eigenlijk bij de Zidoo uitgekomen omdat het A. nieuw is en de laatste snufjes en B. zeer goede commentaren krijgt op de AVS forums.
Dus dacht ik dat het een goede upgrade zou zijn tegenover m'n Himedia.
Waarom raad je dan de Zidoo af ? Slechte ervaringen?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
De zidoo was voor mij de betere optie omdat de shield geen ir ondersteund enkel Bluetooth. Dus ik kon die niet met m’n bestaande harmonie ab integreren.

nu ik die heb gekocht vind ik de zidoo media app beter dan Kodi, minder gedoe... betere interface... maar das persoonlijk. Heb die nu een klein jaar draaien, en heb daar behalve de oorspronkelijke installatie nog nooit moeten naar omkijken....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De zidoo was voor mij de betere optie omdat de shield geen ir ondersteund enkel Bluetooth. Dus ik kon die niet met m’n bestaande harmonie ab integreren.

nu ik die heb gekocht vind ik de zidoo media app beter dan Kodi, minder gedoe... betere interface... maar das persoonlijk. Heb die nu een klein jaar draaien, en heb daar behalve de oorspronkelijke installatie nog nooit moeten naar omkijken....
Shield heeft wel ir, net in shield topic aangegaan.
Betere interface dan kodi?
Euh....
absoluut inet.
Ik moet ook nooit omkijken nr kodi ;)

Ik ben eigenlijk bij de Zidoo uitgekomen omdat het A. nieuw is en de laatste snufjes en B. zeer goede commentaren krijgt op de AVS forums.
Dus dacht ik dat het een goede upgrade zou zijn tegenover m'n Himedia.
Waarom raad je dan de Zidoo af ? Slechte ervaringen?

Pas op, de zidoo is geen slechte speler he, absoluut niet.
Ik gebruik echter wel kodi, en bij de zidoo moet je dan best zdmc gebruiken, een wrapper, echter ben je afhankelijk van hen dan.
De laatste wrapper die er is was op 18.2 dacht ik, sindsdien geen updates meer, zeer vervelend als kodi door blijft gaan.
MAar jij hoeft geen kodi zeg je..
Dan kun je die wel overwegen, maar ik vind een shield nog altijd beter..
Die ondersteund wel netflix hd.

Ik heb met een mediaspeler graag ALLES in 1 , dat lukt niet met die zidoo

MAar wie ben ik.. als jij liever die zidoo hebt, dan ga je er toch gewoon voor?
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
De zidoo was voor mij de betere optie omdat de shield geen ir ondersteund enkel Bluetooth. Dus ik kon die niet met m’n bestaande harmonie ab integreren.

nu ik die heb gekocht vind ik de zidoo media app beter dan Kodi, minder gedoe... betere interface... maar das persoonlijk. Heb die nu een klein jaar draaien, en heb daar behalve de oorspronkelijke installatie nog nooit moeten naar omkijken....

Tiens, je kan de Shield perfect aansturen via Harmony BT. Of gebruik je nog een oude zonder hub misschien?
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Shield heeft wel ir, net in shield topic aangegaan.
Euhm, neen, niet echt.

Op de (nieuwe) Shields zelf zit geen IR. Enkel de (nieuwe) AB van de Shield heeft een IR zender om TV/AVR volume en aan/uit te kunnen sturen. Maar de Shield zelf kan je dus niet met IR aansturen.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Kodi en 3D gebruik ik niet,
Netflix bekijk ik via m'n LG bluray speler.
Kwil gewoon een upgrade van m' Himedia ,iets nieuws dus :D
Waarvoor wil je de mediaspeler gebruiken? Lokale/NAS content dan als je geen streaming doet?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Tiens, je kan de Shield perfect aansturen via Harmony BT. Of gebruik je nog een oude zonder hub misschien?
Klopt ik heb er eentje zonder bt. Volgens mij heeft de zidoo dat niet. De oude wel dacht ik vandaar de feedback van slank, maar de nieuwe modellen niet meer.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Shield heeft wel ir, net in shield topic aangegaan.
Betere interface dan kodi?
Euh....
absoluut inet.
Ik moet ook nooit omkijken nr kodi ;)



Pas op, de zidoo is geen slechte speler he, absoluut niet.
Ik gebruik echter wel kodi, en bij de zidoo moet je dan best zdmc gebruiken, een wrapper, echter ben je afhankelijk van hen dan.
De laatste wrapper die er is was op 18.2 dacht ik, sindsdien geen updates meer, zeer vervelend als kodi door blijft gaan.
MAar jij hoeft geen kodi zeg je..
Dan kun je die wel overwegen, maar ik vind een shield nog altijd beter..
Die ondersteund wel netflix hd.

Ik heb met een mediaspeler graag ALLES in 1 , dat lukt niet met die zidoo

MAar wie ben ik.. als jij liever die zidoo hebt, dan ga je er toch gewoon voor?
Hebben vorige maand nog een update gekregen, nieuwe interface...
vind de interface van de zidoo mooier.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Gewoon lokale content.
Dan heb je waarschijnlijk meer aan een speler waar je HDD kan insteken zoals die Zidoo pro? Qua software totaal geen ervaring mee, maar afgaande van wat anderen zeggen lijkt dat OK te zijn.

Shield etc kan ook, via USB, maar je installeert dan best nog een mediaspeler app of plex of kodi, want de ingebouwde Android speler is niet veel soeps.

Waarom wil je eigenlijk een nieuwe? Is de himedia niet meer goed dan?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Dan heb je waarschijnlijk meer aan een speler waar je HDD kan insteken zoals die Zidoo pro? Qua software totaal geen ervaring mee, maar afgaande van wat anderen zeggen lijkt dat OK te zijn.

Shield etc kan ook, via USB, maar je installeert dan best nog een mediaspeler app of plex of kodi, want de ingebouwde Android speler is niet veel soeps.

Waarom wil je eigenlijk een nieuwe? Is de himedia niet meer goed dan?
M'n Himedia doet nog goed z'n werk ,maar een mens wil graag eens iets anders hé. Iets van upgraditis ofzo...
Nu,het is zeker niet dringend.