• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

TV Nieuwe tv: lap, we staan weer voor kosten.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik hou het dit jaar op gebied van HT rustig en kijk gewoon lekker in 1080p.....kan best heeeel mooi zijn
Lap, mijn woorden zijn nog niet koud en we staan al voor de eerste kosten in dit nieuwe jaar :eek:
Onze tv die net geen 3 jaar oud is, heeft het helaas verdomme begeven. Wat zijn de dingen tegenwoordig met hun geplande slijtage toch veel te snel stuk :mad:

Jammer genoeg zit er niks anders op om naar iets anders uit te kijken.
Via deze weg zou ik graag op jullie advies willen beroepen bij de aankoop van een andere tv.

Belangrijkste eisen zijn (als het niet teveel gevraagd is).
-afmeting 60 a 65”
-4K HDR10
-Geen of minimale backlite bleeding
-Prijs max €1.599
-Goede kijkhoek
-overbodig zijn 3D en een gebogen scherm.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Je hebt wel veel eisen voor de perfecte tv, die je voor dat budget en de afmetingen niet gaat vinden :unsure:

Als kleiner toegelaten is, ga voor LG OLED55B6V, deze is 'maar' 55-inch, maar je hebt wel een zéér goede tv binnen het budget die HDR10 en Dolby Vision ondersteund.

Als je toch naar 65-inch wilt: sony-kd-65xe9005. Deze heeft een FALD backlight en HDR10 ondersteuning, maar valt dan weer buiten jouw budget. Ik heb bewust gekozen voor een FALD backlight, gezien deze het minste beeld zouden mogen hebben :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik naar de actuele soldens kijk zou deze Sony KD-65XE8505 ook binnen mijn gevraagde eisen en budget liggen :D
Ik heb geen idee hoe het oudere model zich verhoudt tov de door jou aanbevolen Sony?
Hiervoor moet ik beide toestellen eens naast elkaar zetten

Ivm OLED heb ik toch altijd ivm inbranden ed. toch mijn vrees zoals dit bij plasma kon gebeuren.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Zo Rik jij hebt precies ook niet veel geluk met je TV's :eek: Nog geweten dat je ooit je Panasonic VT60 hebt moeten vervangen door het toestel wat nu helaas de geest heeft gegeven. Gelukkig doet mijn Pana VT60 het hier nog altijd goed, hoewel retentie wel duidelijker optreedt vergeleken bij vroeger. Hout vasthouden dat de mijne het toch nog even volhoudt (dit intikken kan Murphy afroepen ;))

Verder even dit draadje volgen, want ben niet meteen mee met wat er nu in de markt staat behalve dat OLED doorgebroken is :) Inbranden is inderdaad wel ook iets waar een OLED last kan van hebben.

Aangezien je een aparte HT ruimte hebt met projector vermoed 'k dat een gewone LED voor de huiskamer eigenlijk wel voldoende is, en die Sony waar je naartoe linkt lijkt me wel een goed toestel zeker voor die prijs als ik gelijkwaardige vergelijk op Coolblue, waarbij de rest ook boven je budget zitten.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Persoonlijk keek ik eerder deze maand uit naar de Sony KD-65XE9305 - die moet je zeker kunnen scoren ts 1700-1800€ nu
Maar toen zag ik de LG C7 ertegen en tjah... nu om TV te kijken vind ik niet dat ik er op vooruit gegaan ben tov de Samsung 4K. Hoe beter die TV's, hoe slechter ik het beeld op meer posten vind :) Tvland mag dus dringend een inhaalbeweging gaan doen qua kwaliteit van hun uitzendingen.
Enfin, gelukkig kijken wij niet veel TV zelf :)
Ik vind een android TV toch nog altijd het meest flexibel, als de rest met hun sh*... vooral omdat Kodi er dan zelf kan op draaien, da's een mediaplayer minder te zetten, maar da's persoonlijk..ik ging echt met de intentie om Sony te kopen .:)
Als je kan, gaan kijken bij de dealer en 't zal wel snel geklonken zijn...

Ivm garantie - LG deed voor hun promotie deze maand normaal warranty van 2 naar 5 jaar. Nu dus niet. Samsung wel nog als ik me niet vergis (Sony ben ik vergeten) en die gooien met cash-back.
Alternatief als je bij een 'keten' koopt, kan je voor een prikje (max 100€) de garantie ook wel uitbreiden... ik heb dit zelf al nuttige gevonden voor eerdere plasma's die er net voor 5 jaar de brui aan gaven. Ofwel herstelling ofwel andere model... niet onaardig vind ik.
Enfin, succes met de zoektocht!

Ivm me inbranden kreeg ik van de dealer wat tips op paier - er zit oa een speciaal programma op de LG oled om alle pixels te resetten...mag je maar max 1x jaar doen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stiibun Stiibun
Je hebt de uitval bij me goed bij zeer goed bijgehouden.
Het is niet omdat we op zolder een HT hebben, dat we daar ook alle films bekijken.
Integendeel, wordt de HT meestal gebruikt voor pure Music, maar ook live-concerten en als het een film wordt is het iets dat de moeite waard moet zijn, al het overige moet de tv hier slikken.

Helaas ben ik van de laatste nieuwtjes ook niet echt meer op de hoogte, en om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk geen zin in de aankoop van een nieuwe tv :( of beter gezegd wou hier zeker nog enkele jaartjes mee wachten.

ToothLess ToothLess
Tja, het zal hier best een lastige keuze worden OLED vs LCD.
Ik lees bij OLED vooral dat er problemen zijn omtrent inbranden, gele vlekken bij wit beeld, motion blur, etc...
LCD heeft uiteraard ook zijn nadelen, hè......De ideale tv bestaat immers niet.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
ToothLess ToothLess
Tja, het zal hier best een lastige keuze worden OLED vs LCD.
Ik lees bij OLED vooral dat er problemen zijn omtrent inbranden, gele vlekken bij wit beeld, motion blur, etc...
LCD heeft uiteraard ook zijn nadelen, hè......De ideale tv bestaat immers niet.

Wacht nog een jaarke, dan kan ik u weten zeggen wat er van aan is :)
Op de Samsung 4K TV heb ik hier en daar een halos effectje, geen oplossing voor, zelf een nieuwe evolution kit biedt geen soelaas... op de OLED voorlopig nog niets gemerkt (maar wellicht veel te vroeg om een oordeel te kunnen vellen :))
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess ToothLess
Blij te lezen dat je ervaring tov led Samsung zo positief is, al begrijp je wellicht dat ik ivm mijn ervaring omtrent inbranden (plasma) wat huiverig ben geworden.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Best tevreden hier van m'n Samson 4K TV'ke. Niet perfect natuurlijk, maar bon ... budget hé ....
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik lees bij OLED vooral dat er problemen zijn omtrent inbranden, gele vlekken bij wit beeld, motion blur, etc...

Ik kan niet mee spreken over de recente OLED modellen, maar mijn setje uit 2015 kan wel tegen een serieus stootje... op Rtings.com hebben ze heb indertijd een volledig weekeinde misbruikt door een hoog contrast menu te laten staan.. na enkele kijkbeurten was de retentie alweer weg. Misschien moet je dit eens even doornemen:
https://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/image-retention-burn-in

Ja, de resultaten kunnen schokkend zijn en zijn dan ook een worst case scenario. Zoek gewoon niet achter foutjes :)
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Joske,
3j is wel heel kort

Ik kan je maar 1 iets aanraden...

LG oled 4k 55c7

Die heb je net iets boven je prijs, maar een pak beter dan de tv die je voorstelt, is dan wel geen 65 inch, maar wel een pak betere kwaliteit.....
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die 55” LG C7 of B7 ziet er inderdaad mooi uit, al is een 65” wel echt de Max.
Had nu een 50” met een niet al te geweldige beeldkwaliteit, voor zijn prijs (€825) destijds wel best OK hoor.
Hoe dan ook, ik verwacht sowieso anno 2018 verbetering tov mijn oude tv.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hoe dan ook, ik verwacht sowieso anno 2018 verbetering tov mijn oude tv.

Dan moet je toch echt goed opletten met wat je aankoopt.. de tech achter LCD tv's is eigenlijk niet echt veranderd en fabrikanten zetten alles in op de woorden '4K' en 'smart-tv'. 65" en edge-lit zal vragen zijn om backlight bleed :(
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Die 55” LG C7 of B7 ziet er inderdaad mooi uit, al is een 65” wel echt de Max.
Had nu een 50” met een niet al te geweldige beeldkwaliteit, voor zijn prijs (€825) destijds wel best OK hoor.
Hoe dan ook, ik verwacht sowieso anno 2018 verbetering tov mijn oude tv.
Ik denk echt dat die 55c7 iets vr jou is... Als he groter wil heb je je beamer he, het effect is dan groter als je wisselt
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
een C7 das 100€ boven uw vooropgesteld budget - niet doenbaar?
stond gisteren in carrefour toevallig, daar stond de C7 naast de LG OLED55EG9A7 -> 1200€ of 1250€ als ik het goed voor heb, ze gooien ze daar op paletten buiten ;-)

edit: ahja, ge moet per se 65" hebben :) dan moet ge wat meer afdokken voor oled indeed :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
ToothLess ToothLess
Waar heb jij die 55” LG C7 zo laag geprijsd zien staan... begrijp ik het goed in de Carrefour?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
C7 - 55" - tegen 100€ meer dan uw budget///
ja indeed die A7 reeks is geen 4K, maar sprong er uit tov al de rest van de niet oleds