• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goh. Als de app alleen in 64bit bestaat ga je hem niet kunnen gebruiken.. Dus niet echt toekomstgericht imo..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Voila. Dank u demon demon .

Er zijn er nu al die klagen dat bepaalde apps niet werken. Maar da's vooral wel voor games..
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Net gecontroleerd op de mijne, die nieuwe draait idd in 32-bit mode.

Maar wat is de heisa? Imho is dat echt niet nodig voor het doelpubliek van de tube, al de belangrijke mediaspelers en streaming apps zijn gewoon beschikbaar.

Bovendien zijn 64bit apps niet zozeer sneller dan hun 32-bit equivalent. Zonder al te technisch te gaan, dat hangt van redelijk wat factoren af... Het klopt inderdaad dat je geen 64bit app op een 32bit OS kan draaien.

In ieder geval, als het zo'n groot probleem wordt dat belangrijke apps voor de ShieldTV niet meer beschikbaar worden als 32-bit versie, kan Nvidia gewoon een OS update doen. De hardware vormt geen probleem.

Kijk gewoon wat je eigen noden zijn en kies de versie die voor jou past ;)

Edit: Natuurlijk zeer jammer dat dat niet wordt aangegeven op voorhand, want kan je keuze natuurlijk beinvloeden als je emulators enzo wil draaien....
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Oh, nog een andere limitatie van de tube Shield TV: Plex Media Server is niet beschikbaar zoals op de oude en de Pro. Enkel de Plex client.

Misschien handig om een beginpost met vergelijking tussen de modellen in te lassen + tips en tricks?

Kan dat? Of beter een nieuwe starten?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Beginpost is voor de vorige Shield versie.. Dus mss beter nieuw topic? Sticky is ook altijd handig. Maar weet niet of we die mogelijkheid hebben hier op het forum?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.112
324
113
Oh, nog een andere limitatie van de tube Shield TV: Plex Media Server is niet beschikbaar zoals op de oude en de Pro. Enkel de Plex client.

Misschien handig om een beginpost met vergelijking tussen de modellen in te lassen + tips en tricks?

Kan dat? Of beter een nieuwe starten?
Is dat niet omdat de server app 64 bit is?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Is er een nieuw topic hiervoor nu?
Zou overwegen een shield te kopen, alleen de tube vs de pro?
Is die tube nu goed genoeg? Zou enkel voor kodi zijn...

Prijzen schelen enorm

Pro: in off shop 219 bij coolblue 269
Tube: Off shop 129,99 coolblue 189
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Is er een nieuw topic hiervoor nu?
Zou overwegen een shield te kopen, alleen de tube vs de pro?
Is die tube nu goed genoeg? Zou enkel voor kodi zijn...

Prijzen schelen enorm

Pro: in off shop 219 bij coolblue 269
Tube: Off shop 129,99 coolblue 189
Indien enkel voor KODI ja dan is de Tube wel OK.
Er zijn wel wat praktische verschillen tussen de 2, maar enkel voor KODI met al je content op een remote NAS zie ik niet in waarom de "Tube" niet goed genoeg zou zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Indien enkel voor KODI ja dan is de Tube wel OK.
Er zijn wel wat praktische verschillen tussen de 2, maar enkel voor KODI met al je content op een remote NAS zie ik niet in waarom de "Tube" niet goed genoeg zou zijn.

Die 3 usb heb ik toch niet nodig ..
enkel verschil in RAM en opslagcapaciteit (dat heb ik niet nodig toch?)
Deze zou de zidoo X9S vervangen.. waarom, omdat ik hem niet gekoppeld krijg aan HA en omdat de zdmc blijft steken qua versie. Upgrade waard?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Die 3 usb heb ik toch niet nodig ..
enkel verschil in RAM en opslagcapaciteit (dat heb ik niet nodig toch?)
Deze zou de zidoo X9S vervangen.. waarom, omdat ik hem niet gekoppeld krijg aan HA en omdat de zdmc blijft steken qua versie. Upgrade waard?
Of het een upgrade waard is kan enkel jij bepalen. Als koppeling aan HA echt een must is dan is het "JA" zeker ?
Zowieso heeft Tube voldoende "RAM" om alles rond "mediaplayer" te doen, en lokale "opslag" is idd maar 8Gbytes ipv 16Gbytes (Pro) maar ook dat is gewoon meer als genoeg.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wachten tot als die uitkomt zeker... Maar op een Shield kan je bv Kodi installeren. Bij een Chromecast moet je via andere methode streamen denk ik? Dus je moet Kodi op je PC/Server/.. geinstalleerd hebben en zo naar de Chromecast streamen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wachten tot als die uitkomt zeker... Maar op een Shield kan je bv Kodi installeren. Bij een Chromecast moet je via andere methode streamen denk ik? Dus je moet Kodi op je PC/Server/.. geinstalleerd hebben en zo naar de Chromecast streamen.

De nieuwe chromecast (sabrina) zal android tv zijn, dat bekent dat er een google store is waaruit je apps kan installeren.
Maw je zal ook kodi kunnen installeren...

Dus das een rechtstreekse concurrent voor shield..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ah. Dan is er idd potienteel... Dus wachten tot die uitkomt en reviews lezen zeker. 50 euro is nu niet zo'n zware gok.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Idd, de Sabrina ziet er nice uit voor enkel Android TV / streaming. Shield blijft relatief duur (maar tot op heden nog steeds blij over, zowel m'n 2015 als 2019 versies)