• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Idd, de Sabrina ziet er nice uit voor enkel Android TV / streaming. Shield blijft relatief duur (maar tot op heden nog steeds blij over, zowel m'n 2015 als 2019 versies)

Alleen kun je die sabrina niet bekabeld koppelen? Ofwel?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Er staat een tweedehands shield te koop, wel first gen

Beetje duur vind ik, gezien de tube nieuw voor die prijs er is
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Er staat een tweedehands shield te koop, wel first gen

Beetje duur vind ik, gezien de tube nieuw voor die prijs er is

Is 2nd gen (2017). Tube is idd zelfde prijs, maar zonder accessoires en minder capabel.

Dat gezegd zijnde, als het enkel voor media bedoeld is, kan je evengoed voor de tube gaan. Geen nood aan controller dan etc.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Twijfels, wachten op sabrina of de tube nemen.
Is idd enkel voor media.

De vraag is , zal die sabrina even goe zijn... ga ik geen problemen hebben met ondertiteling ofzo...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik heb een vaag vermoeden dat de Chromecast (codenaam "Sabrina") een goed STREAMING device zal zijn, maar niet de "flexibiliteit" gaat geven van een ShieldTV ... het wil niet zeggen omdat het AndroidTV draait dat je plots zomaar KODI gaat kunnen installeren oid.
Het afspelen van "local" media (over SMB of NFS) zou mischien wel eens serieus kunnen tegenvallen...waarom zou Google dat toelaten als ze liever hebben dat je STREAMING media gaat consumeren uit hun platformen.
Iedereen weet dat 99% van de afgespeelde ISO/MKV/Local content eigenlijk illegale downloads zijn en geen familie-filmpjes op de NAS. Ja die zijn er wel, maar... dus mischien dat Google dat niet zo gaat aanmoedigen.

Verder geen idee, héél weinig info van te vinden voorlopig, zal wachten worden tot die volgende Chromecast er is en er reviews van bestaan.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Als ik mijn ShieldTV op zet gaat die automatische naar KODI. Dit is al enkele jaren zo (allez, sinds day 1 dat ik m'n ShieldTV heb)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja... waarom zeg je dat?
Ik zou feitelijk dezelfde ding willen hebben als google tv maar dan in kodi,
zou dat lukken?

Hoe werkt de ab vd shield, zal het bakje ontvangen in een kast?
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Had je post verkeerd verstaan, dan dat gedoe met "Google "launcher"" etc dus dacht dat het ging om KODI automatisch te starten.
AB van de shield is Bluetooth (dus radiografisch) dus je zet de Shield waar je wil uit het zicht.
Zoiets in KODI verwezelijken zal niet zo simpel zijn tenzij met 1 of andere complexe add-on ofzo. Dunno. zoveel ben ik er ook niet mee bezig.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ah das goe nieuws, kun je met de ab je tv ook bedienen?
Dat zou betekenen dat ik mn harmony nr de ht zou kunnen verplaatsen. (enkel de orange deoder staat nog beneden, maar bedoeling is dat die weggaat en ik gewoon stream
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ah das goe nieuws, kun je met de ab je tv ook bedienen?
Dat zou betekenen dat ik mn harmony nr de ht zou kunnen verplaatsen. (enkel de orange deoder staat nog beneden, maar bedoeling is dat die weggaat en ik gewoon stream
Raar maar waar zou er precies ook ergens een IR-sensor inzitten ? (je moet die wel activeren)
Maar buiten volume / on-off kan je precies geen "TV besturen"

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
aha eens lezen,

HDMI CEC right

Met besturen bedoelde ik gewoon tv aanzetten, en op juiste hdmi signaal..
Dat zou dus moeten lukken?
Mocht ik dan nog de volume buttons kunnen gebruiken voor de sonos is het helemaal goed en kan de harmony echt nr boven
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
jvanhambelgium jvanhambelgium wat gebruik jij om op de shield autostart in kodi te doen

Kun je de airmouse uitzetten op shield/android tv?
Nu een ab met airmouse en das niet zo leuk
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
aha eens lezen,

HDMI CEC right

Met besturen bedoelde ik gewoon tv aanzetten, en op juiste hdmi signaal..
Dat zou dus moeten lukken?
Mocht ik dan nog de volume buttons kunnen gebruiken voor de sonos is het helemaal goed en kan de harmony echt nr boven
Vaar aan/uit, volume etc kan je idd de shield remote gebruiken. Ofwel via CEC ofwel via IR.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Welke app gebruik je voor die autostart?
Ik had ene, maar ik kan enkel testen..
xbmc launcher vind ik niet, en autostart en stay ook niet
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
jvanhambelgium jvanhambelgium wat gebruik jij om op de shield autostart in kodi te doen

Kun je de airmouse uitzetten op shield/android tv?
Nu een ab met airmouse en das niet zo leuk
Ik weet het niet, ik heb dat jaren geleden "'eens in orde gezet". Ik gebruik geen launcher dat ik weet. Ik herinner dat ik gewoon bestandje heb aangepast en dat die dan gewoon start.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
ik gebruik "launch on boot" app
Is die betalend?
Ik had die gebruikt, en dan zie ik een knop "testen", dan test ik, gaat em in kodi, ga ik er uit, dan dan kom ik terug op de app en kan ik enkel op testen drukken.
MAarn iet op opslaan ofzo