• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
HDR is geen probleem bij mij. Ik heb enkel een probleem als het een Dolby Vision codec wordt gebruikt. Ik zal eens proberen met file met een “gewone” atmos track maar daar verwacht ik dus geen problemen. Want die heb ik al veel geprobeerd…

Edit: Niet Dolby Vision versie geprobeerd en die speelt af zonder problemen. Dus volgens ligt dit wel degelijk aan die codec die niet ondersteund wordt door ShieldTV of misschien zelfs Kodi?
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mn schoonbroer twijfelt tss de nieuwe shield en de nieuwe pro shield
Hoe moet hij die keuze maken?
Wat zou je aanraden?
Is voor gebruik netflix/tv vlaanderen apps en kodi

Hij heeft een nas waar alles op staat.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Nog eens toevallig een DV-codec serie proberen afspelen. Deze keer geen stotteren, maar wel een probleem met de kleuren van het beeld. Die waren redelijk roos...

Misschien toch eens moeten kijken om de 2019 versie te kopen... Wanneer ik het afspeel op mijn iPad via VLC was er geen probleem. Kodi via ShieldTV was een probleem. Afspelen via iPad met streamen naar ShieldTV (dus niet Kodi) was ook weer roos. Echt wel een ShieldTV probleem dus. Jammer dat ze dit niet willen ondersteunen...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Full atmos. Maar ik maar een 7.2 setup. Dus misschien maakt dat ook wel een verschil.

Kodi setup: Resolutie op 4k. Refresh rate op 59.94. Audio output device op audiotrack IEC. Kodi ICE packer. 7.1 channels. Output config op optimized. Audio passthrough staat op allowed. Alles van mijn receiver staat op aan voor de audio codecs. Atmos staat daar wel niet bij. TrueHD wel.

Shield: 4k resolutie. Audio staat op auto. Recommend settings als je aangesloten bent via een receiver.

Maar mijn shield is dus aangesloten op receiver met hdmi. Receiver is via hdmi aangesloten op tv.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Bij mij is het met de soundbar... ik zou mij es er moeten mee beizghouden en testen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mijn shield heeft net automatisch een google tv update gekregen.
Ziet er wel veel beter uit, ik mis wel de mijn collectie optie?
Wat als ik AL mijn films wil zien? Dan ben ik verplicht de kodi app te openen?
Ik dacht dat die alles ging samengooien zoals mijn collectie van netflix en van kodi

Hebben jullie ook de update ontvangen?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Goede vraag, heb precies net vorige week de 9.x release binnengekregen en slechts effe met KODI getest (geen issues gezien)
Zolang ik geen bepaalde issues zien ga ik geen hotfixes deployen
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Heb precies 1 dingske gevonden : ik gebruik m'n Android App op de telefoon om vb de ShieldTV te besturen, ook in KODI (dus als remote)
Dit werkt dus niet meer. Wel in de ShieldTV GUI/Android maar dus niet in de app KODI
...es effe zien wat die hotfixes doen...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zit met een vraagje.
Vriend van me heeft een shield tube, zonder usb dus.
Nu heeft hij pas een versterker en speakers en wou ik hem es uncompressed audio laten horen.
Hij heeft geen NAS.

De vraag is, hoe ik hem es een film van me laat horen bij hem.
Iemand ervaring met unraid server bv te delen extern?
Zal vermoedelijk een hoop gedoe zijn om eraan te kunnen?
Of emby die op mn unraid staat en zo delen? (Hoewel mn firewall vermoedelijk veel zal blocken)

Andere oplossingen?
Hij wil in de toekomst wel een synology nas hebben , maar nu niet.

Dacht eerst van usb hdd te kopen voor hem, dan kan hij daarop films zetten en later de externe hdd moven naar zn synology array, maar jah, geen usb...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Een lossless film streamen over het internet zal niet lukken vrees ik op een standaard consumenten lijn. Uw 10-20mbps upload is daarvoor niet hoog genoeg.

Gewoon op zijn computer een netwerk share aanmaken waar de film inzit. Dan kan je die zo met de shield afspelen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Een lossless film streamen over het internet zal niet lukken vrees ik op een standaard consumenten lijn. Uw 10-20mbps upload is daarvoor niet hoog genoeg.

Gewoon op zijn computer een netwerk share aanmaken waar de film inzit. Dan kan je die zo met de shield afspelen.
Mmm
Vrees er ook voor die upload.
Heb het getest, een blureay ging goed, een 4K was een ramp, en ging hij transcoden, zie emby topic.
Vraag me wel af, of het niet beter zou kunnen dat transcoden...

Is dan wel niet losless maar wel iets.

Netwerk share op zn pc, ging ook niet goed.
Windows 10, map gedeeld, maar dat lukte precies niet goed om dan die te bereiken van de shield
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Al geprobeerd met een SD Kaartje? Er zit langs 1 van de kanten op de tube een sleuf voor zo'n kaartje (wel lastig om weer uit te kruigen zonder de kabels los te koppelen.