• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Overige Offside backup

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Kon er niet meteen een onderwerp over vinden, dus maar een nieuw aangemaakt.

De vraag is maken jullie ook off-side backups naar bijvoorbeeld cloud storage providers (Amazon Cloud Drive, Dropbox, Google Drive, OneDrive, ...) of misschien zelfs FTP naar een externe server?

Zat zelf te denken aan Amazon Cloud Drive maar nog eens héél goed onderzoeken wat de prijsstellingen zijn van de verschillende cloud storage providers.

Probleem wat ik nu heb is dat Synology C2 welke ook een cloud storage provider is, alleen samenwerkt met Synology NASsen en Hyper Backup, dus moet ik uitkijken naar iets anders als ik met unRAID of iets anders aan de slag ga.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Ik gebruik Bacblaze (voor laptop direct) en B2 (voor NAS data) met eigen encryption key voor off-site backup. Is goedkoper dan AWS S3 (en/of Glacier)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Buiten een geprogrammeerde backup naar een 2de Nas, heb ik hiernaast nog een een externe backup-schijf.
Op de externe schijf staat enkele mijn belangrijke data, foto’s, familievideo’s en belangrijke documenten.
Al de rest zoals films, muziek, software, ed. lig ik echt niet wakker van mocht ik het ooit eens verliezen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Philip Philip , bedankt die B2 ga ik eens bekijken, en is inderdaad een stuk goedkoper dan Amazon S3 en de andere bekende aanbieders.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Familie foto’s staat op mijn pc met hyperbackup naar Synology. Documenten naar OneDrive omdat ik er dan van overal aan kan.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wasabi lijkt me ook wel een optie, zeker omdat je een server kan kiezen in Amsterdam en dat toch sneller zijn dan backuppen naar B2 in de US.
 
Laatst bewerkt:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik sync data vanop de Nas naar Microsoft OneDrive,
Heb dan ook nog eens een kopie naar externe off line schijf
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun