• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

OLED tv's

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hoe is de C beter dan de B, want had hier de vraag ook gesteld dat de panelen wellicht dezelfde zijn?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
9 versie is nog niet beschikbaar dacht ik? dus geen idee hoe ze /je wil vergelijken tov de 8 versie - maar bv de B8 speelt ietske beter dan de C7 - zelfde cpu, maar B8 heeft wel degelijk een 2018 paneel. Vergelijk tussen B8-C8-E8 - is echt vitten vind ik. Zwartwaardes zijn iets beter B8 vs C8/E8, maar verschil is vooral van belang qua sound, iets snellere navigatie en als je voet gaat gebruiken (design dus). Maar enkel qua beeld en ophangen pffft, iets dat ge snel vergeten zijt zodra je ze niet naast mekaar ziet.
Pas op met die TV reus: dat zijn geen benelux modellen dus als er garantie aan te pas moeten komen heb je wellicht een probleem bij LG (wisten een paar dealers mij te zeggen op voorhand)... bij de cash back actie van LG stonden die zogezegd goedkoper tov al de rest, maar ze zijn niet opgenomen in de lijst van officiële LG dealers. Uiteindelijk waren ze duurder, na cashback actie, dan bij officiele benelux dealer... Ik heb hen verschillende malen gecontacteerd hierover, om te vragen hoe dat nu zat...nougabollen van reactie gekregen en men moet mij nog altijd terug contacteren...zegt dus genoeg. Enfin, voor wat het waard is hé.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Hoe is de C beter dan de B, want had hier de vraag ook gesteld dat de panelen wellicht dezelfde zijn?

Jatoch? Of begrijp ik het verkeerd...
https://www.homecinemamagazine.nl/2018/03/lg-2018-oled-tv-line-up-w8-g8-e8-en-c8-series/


“De W8-, E8- en C8-series kunnen 4K-materiaal in HDR en met HFR afspelen dankzij de A9 Alpha-processor. De B8-serie – die vooralsnog niet naar Nederland en België komt – kan dit helaas niet aangezien deze modellen over de A7-processor beschikken. Deze modellen kunnen alleen 4K plus HFR, 4K plus HDR, of Full HD plus HDR en HFR weergeven.”
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
De 9 serie is idd nog niet beschikbaar. Pas rond maart april. Maar ik geen haast dus kan wachten als de nieuwe features en 30% snellere soc de moeite zijn. De 9 serie zou ook betere motion handeling hebben.

De B8 heeft een oudere soc en het paneel zou iets minder waardig zijn dan bij de C en E serie.

De E serie heeft weinig meerwaarde als je een soundsystem hebt, maar die heeft nu wel 500euro cashback en de C niet.

Van TV Reus blijf ik weg. Al veel slechte review over gelezen. Betaal dan liever 100euro meer bij een erkende dealer.

Voorlopig wacht ik nog even af denk ik, want de C8 is weer naar 2400euro gestegen i.p.v. 1950 zoals vorige maand.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Is er hier iemand die een LG oled 65B in huis heeft?
zoja, kan hij/zij me de exacte afmetingen van de tv eens geven ?Dus h.x b. met de bezel erbij.:)
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ondertussen ben ik al iets meer dan een maand in het bezit van een LG Oled55B8.
We zijn er zeer tevreden van maar er is toch een raar probleem.
Het gebeurt af en toe dat de tv zichzelf aan zet zonder dat er iemand de tv eigenlijk aanzeto_O.
Het is zeer zelden maar toch is het zo,niemand komt aan het toestel maar toch ineens staat het scherm aan.
Is dit een gekend probleem? Zelf heb ik nog niks kunnen vinden daarover.
Zou het kunnen dat m'n Harmony One kuren begint te krijgen en zelf af en toe de tv aanzet ,zonder dat er andere apparaten aangaan??
Is er iemand die een oplossing heeft of zou ik beter LG contacteren ?Of een exorcist bellen ?:eek:
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Alle Timers stonden al uit.
Stekker uitgetrokken en weer ingestoken na 30sec.
Nu is het wait and see.
Waar kan ik die HDMI control ergens terug vinden?;)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Waar kan ik die HDMI control ergens terug vinden

In de digibox zal dit onder 'hdmi cec' staan. Wilt wel zeggen dat de tv niet meer aan/uit gaan als je de digibox aanzet, en omgekeerd ;)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik wil mijn LG C7 in de toekomst via Hdmi Arc verbinden en wil het geluid via de tv zelf ook nog kunnen bedienen.

Iemand hier die me kan zeggen of het geluid ook nog via de tv zelf is te regelen, want kan het in de handleiding en op het toestel niet vinden?
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Ja gaat normaal zonder probleem .
Je zal dan wel uw volume op de versterker of dergelijke moeten muren en dan kan je probleemloos het volume regelen op de tv (of ze alletwee geluid laten weergeven)

Dus als je de speakers van de tv wilt gebruiken ...gewoon de versterker af laten staan . ;)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zijn en hier nog LG OLED65C9MLB gebruikers die geluidsproblemen hebben over Hdmi Arc met de BlueSound PowerNode Hdmi?

De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost. Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi en ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting dan ook geen geluid eruit.

Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.

Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.

Is om gek van te worden :mad:
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Helaas.. GX hier. Heb trouwens ook geen bluesound. HTforum al eens geprobeerd? Ruilen voor CX zal allicht geen optie zijn van LG?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Is de CX de opvolger van de C9 en de moeite waard?

Intussen bovenstaand probleem ook maar eens op het HTforum gepost.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
CX is van 2020. Mss beter wachten tot de nieuwe uitkomt. Dan kunnen er leuke korting mogelijkheden zijn...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Update!

Mijn defecte OLED65C9 waar ik overigens wel heel tevreden over was, zal door LG worden gecrediteerd.
Dit betekent dat ik dus zal moeten uitkijken naar een ander toestel.

Wat is een nu mooie opvolger voor deze tv zonder dat ik hierbij moet inboeten?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
De CX of GX is nu nog te koop. 11 komt ook binnenkort uit... Omwille van OS en EK kunnen er wel eens mooie promo’s komen op tv’s binnenkort...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Is de hogere prijs van de GX tov de CX het wel waard, want op het eerste zicht zijn de verschillen niet bepaald schokkend te noemen.
Dat de GX vlakker/platter tegen de muur is te hangen heeft voor mij weinig meerwaarde en gamen is niet aan mij besteed.


Over welk model “11” heb jij het?