• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Onkyo Tx-nr626 vervangen

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
ben ook op zoek naar receiver upgrade voor mijn onkyo Tx-nr626. Volgens verkoper audio zaak is deze receiver te licht voor mijn luidsprekers B&W DM603 S3 serie. ik zou best een zwaardere versterker nemen. Hij sprak over de Denon Avr 6300. Deze bestaat uit een monobloc hetgeen voordelen heeft.
Zijn merken als Rotel en Cambridge ook het overwegen waard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik heb even je bericht in een nieuwe topic gezet ;). Wat betreft de upgrade, Denon is zoiezo een deftig merk, maar ik ben zeker dat de audio kenners op het forum je beter gaan kunnen helpen met deze vraag
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
bedankt. Denon zou dus versterkers hebben (de duurdere) die gemaakt zijn uit monobloc, maar weet niet goed wat dat exact is en of dat iets is dat een hoorbaar verschil geeft. En heet monobloc dan anders bij andere merken? En als er dan geen monobloc in zit hoe werkt het dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
vanaf de 4 serie in de Denon serie gebruiken ze idd andere eindtrappen dan bij hun lager geplaatste modellen. Elke fabrikant heeft zo hun "topreeksen" welke krachtiger zijn en een analogere klank geven dan hun lager geplaatste modellen. Bv bij pioneer de sclx serie . Bij Yamaha rxa serie. Enz ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
net even wat gelezen te hebben lijkt het toch niet zo een must have te zijn.(avsforum)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
en b&w is een merk dat echt wel profijt haalt bij een krachtigere versterker . Om de speakers wat levendiger te maken. Anders kunnen ze nogal wat plat klinken en ongecontroleerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
op welke specs moet je dan letten om te weten of je een goede krachtige amp koopt? moet je naar het energieverbruik kijken ? de denon avr-6300 heeft een energieverbruik van 700W. Dus hoe meer hoe krachtiger de amp? of moet je die 700W weer delen door het aantal kanalen (11 in dit voorbeeld).

Een ander voorbeeld, de Cambridge receiver cxr-200, daar zie je achteraan staan "max power consumption; 1800 W.
Is het naar dat soort watt dat je best kijkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator: