• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hue is het slimme, draadloze verlichtingssysteem van Philips.
Met Hue gaat er een hele nieuwe wereld voor je open, zodat je verlichting op een intensere manier kan beleven. Bedien je lampen met de app op je smartphone of tablet, stel lichtroutines in of bestuur je lampen wanneer je op verplaatsing bent. Je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.
Wees creatief met de 16 miljoen beschikbare kleuren. Of dim je lichten om heerlijk te relaxen. Het kan allemaal, zonder ingewikkelde installatie. Maak hieronder verder kennis met Philips Hue.

Philips Hue Bluetooth
Wil je kennismaken met Philips Hue zonder veel extra's aan te kopen? Dat kan. Dankzij de nieuwste Philips Hue lampen met bluetooth heb je geen extra accessoires (zoals de Philips Hue Bridge) nodig.
Philips Hue Bluetooth lamp indraaien, app downloaden, en je kan al genieten van slimme verlichting. Zo simpel is het. De bluetooth-technologie laat je toe op een eenvoudige manier kennis te maken met de meest gebruikte functies van Philips Hue.
Lichtscènes instellen, verlichting dimmen of je lampen bedienen via je smartphone? Het kan allemaal met Philips Hue Bluetooth. Ontdek hieronder alle mogelijkheden.

De Hue Bridge
Wil je toegang tot alle Hue-functies? Dan heb je de Philips Hue Bridge nodig, het hart van je Philips Hue-systeem. De Bridge zal ervoor zorgen dat al je lampen en accessoires in verbinding staan met je wifi.
Doordat je Bridge in verbinding staat met je modem, is het mogelijk om buitenshuis gebruik te maken van je Hue-systeem, én kan je genieten van vele slimme toepassingen, zoals IFTTT of timers en schema's instellen.
Aan 1 Bridge kan je tot wel 50 lampen en accessoires toevoegen. Het mag dus duidelijk zijn: de Bridge is het accessoire bij uitstek in je Philips Hue-netwerk als je gebruik wilt maken van alle Hue mogelijkheden.


 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik schakel/dim mijn Philips Hue lichten als de tv aangaat (duurt even voor hij op het netwerk gevonden is) en schakel de lichten ook weer aan als de kijk-sessie erop zit :D
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik schakel/dim mijn Philips Hue lichten als de tv aangaat (duurt even voor hij op het netwerk gevonden is) en schakel de lichten ook weer aan als de kijk-sessie erop zit :D
Met Home Assistant gedaan? Of zelf een scriptje geschreven? ^^
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Home Assistant, maar dan moet je het nog zelf schrijven :p
Yup, maar is wel iets simpler. Voor Kodi gebruik ik de plugin callbacks2. Die plugin triggert gewoon een URL bij start/stop/pause en daarvoor heb ik m'n eigen scriptjes geschreven die op m'n PHP serverke draaien in huis.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Hier zo'n beetje hetzelfde : Als de TV aangaat zullen de RGBW LED in de achterwand van 20% naar 5% dimmen (geen HUE) vervolgens gaat de Internet radio op MUTE moest die op staan. Vervolgens gaan ook 2 HUE-lampen in de hoeken van de ruimte van 100% naar 30%.
"Detectie" van TV gebruik is hier niet op de netwerk, maar ik lees het stroomverbruik van het stopcontact uit waar de TV in zit ... indien > 30W mag je er wel van uitgaan dat "TV gestart" is.
Netwerk detectie zou ook gaan natuurlijk.

Zet ik de TV uit dan omgekeerd hé, radio begint terug te spelen, LED weer naar 20% en beide HUE lampen terug naar 100%
 
  • Wow
Reactions: demon

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
En welk speeltje wordt daarvoor gebruikt?
Heb een lange tijd een aantal "Greenwave Node 6" gekocht voor een prikje, zeg maar stopcontact-blok met 6 stekkers en elke stekker heeft stroommeting en ze zijn via ZWAVE te schakelen. Het echt "brein" van alles hier is de VERAPLUS controller waar de integratie op zit met KODI, HUE, Alarmcentrale, InfluxDB (voor grafiekjes van allerlei parameters) etc,etc.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Heb een lange tijd een aantal "Greenwave Node 6" gekocht voor een prikje, zeg maar stopcontact-blok met 6 stekkers en elke stekker heeft stroommeting en ze zijn via ZWAVE te schakelen. Het echt "brein" van alles hier is de VERAPLUS controller waar de integratie op zit met KODI, HUE, Alarmcentrale, InfluxDB (voor grafiekjes van allerlei parameters) etc,etc.
Zie je daar het stroomverbruik per stopcontact van? Of zie het stroomverbruik van alle 6 de stopcontacten samen?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier een combinatie van Hue en Logitech harmony Hub.

Bij activiteit TV-kijken gaat de Tv, Orange Decoder en BlueSound PowerNode 2 aan. (niks speciaal).

Bij activiteit Film gaat de Tv, Apple TV en BlueSound PowerNode 2 aan en wordt de LED-verlichting in de Tv-achterwand aangeschakeld naar 50% dimmen (Zigbee). Hierbij worden eveneens 3 HUE-lampen in de leefruimte van 100% naar 25 gedimd of indien niet aan, worden deze onmiddellijk op 25% geschakeld.
Gekker moet het voor mij part ook niet worden :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Om precies te zijn heb ik 2 van deze exemplaren
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Om precies te zijn heb ik 2 van deze exemplaren

Mooi toestel,maar is er een reden waarom je de 'Elite' niet hebt gekocht?
Zelf heb ik een 'one' en als die ooit stuk gaat denk ik die te vervangen door de Elite.Enkel al om de touchscreen...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mooi toestel,maar is er een reden waarom je de 'Elite' niet hebt gekocht?
Zelf heb ik een 'one' en als die ooit stuk gaat denk ik die te vervangen door de Elite.Enkel al om de touchscreen...
1) De Elite is me te duur, erg kwetsbaar bij een val, en biedt bovendien voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
2) De app die zowel op mijn iPhone al iPad draait, vervangt voor mij de touchscreen van de Elite.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
De Elite is me te duur, erg kwetsbaar bij een val

Hij is inderdaad erg duur, had hem indertijd voor een 'prikje'' op blackfriday kunnen krijgen.. Maar touchscreen is anders wel stevig hoor.. al diverse keren gevallen en geen schrammetje op het scherm :=)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: ToothLess

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
1) De Elite is me te duur, erg kwetsbaar bij een val, en biedt bovendien voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
2) De app die zowel op mijn iPhone al iPad draait, vervangt voor mij de touchscreen van de Elite.

Valid points.

Echter ,m'n One is nu al pakweg 9jaar oud(still going strong) en zodoende zou ik wel de gok wagen en weer een 'duurder' toestel kopen.
In de veronderstelling dat hij weer zo lang meegaat natuurlijk.;)
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Hij is inderdaad erg duur, had hem indertijd voor een 'prikje'' op blackfriday kunnen krijgen.. Maar touchscreen is anders wel stevig hoor.. al diverse keren gevallen en geen schrammetje op het scherm :=)
Hoeveel is een 'prikje'?;)