• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ondertussen gekeken naar de "kapotte" spot.
Ik kan die kabel gewoon vervangen.
Alleen blijf ik het raar vinden dat die kabel echt de reden is.

Nu heb ik 2 opties:
Of ik vervang de kabel van de 3 kapotte spots en profiteer om daar hue lampen in te steken
Of ik gooi die spots weg, en koop die hue armaturen met extra kabel maar komt me duurder uit.

Moeilijk !

Jake Jake , gebruik jij veel die kleuren buiten? of altijd warmwit?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Jake Jake , gebruik jij veel die kleuren buiten? of altijd warmwit?
[/QUOTE]

We gebruiken zeker 80% van de tijd de kleuren.Warm/wit is ook mooi.
Elk heeft z'n charme.
Wel plezant om te 'spelen' met de kleuren,elke avond iets anders als je wil.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Die voor een pad zijn wel leuk. Maar persoonlijk zit er niets tussen dat ik onmiddellijk wil hebben..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
mmm
ik kom vreemde dingen tegen met hue
misschien is het er al altijd , misschien ook niet, i dunno
maar ik heb dus problemen in home assistant dat hij daar zegt dat lampen onbeschikbaar zijn, terwijl ze in de app wel beschikbaar zijn, en via google home ook, dat ze gewoon werken.

Maar nu kijk ik net in de app, en ook daar zijn ze onbeschikbaar, maar ik kan ze wel via diezelfde app gewoon bedienen... wtf?

Ook die lampen staan nu in HA beschikbaar, en in de app onbeschikbaar, echt vreemde dingen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Check eens voor updates. Ik had gisteren ook een lamp die onbeschikbaar was volgens app maar werkte wel gewoon.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank Skank
Dat is inderdaad vreemd?

Probeer anders het kanaal in de bridge te wijzigen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Aaargh. 3 filament lampen gekocht, waarvan 2 globe. Nu zijn die globes super mooi maar ook groot. Resultaat is dat het niet door de opening van mijn lampenframe gaat..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
In de Hue app: Instellingen -> Hue Bridges -> tik op de "i" bij de juiste bridge -> Wijzig Zigbee-kanaal

Dat heeft niks van gevolgen voor de lampen?
Ik bedoel, zal ik alle lampen opnieuw moeten koppelen?
idem met google?

Specifieke gewenst kanaal?
Of eender wat maar een andere
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zijn er hier ook gebruikers van Hue en Apple HomeKit die eveneens het onderstaand probleem hebben of intussen al een oplossing gevonden hebben?

Bij gebruik van de Hue-app merkt deze dat de kamer- en accessoire-indeling in de Woning-app (Apple HomeKit) niet overeenstemt met de indeling in de Hue-app. Als je vervolgens dan op ‘Updaten’ klikte zorgt de Hue-app ervoor dat de indeling van je kamers in Hue overgenomen worden in de Woning-app. Hierdoor krijg ik lege kamers en verkeerd ingedeelde accessoires :(
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zijn er hier ook gebruikers van Hue en Apple HomeKit die eveneens het onderstaand probleem hebben of intussen al een oplossing gevonden hebben?

Bij gebruik van de Hue-app merkt deze dat de kamer- en accessoire-indeling in de Woning-app (Apple HomeKit) niet overeenstemt met de indeling in de Hue-app. Als je vervolgens dan op ‘Updaten’ klikte zorgt de Hue-app ervoor dat de indeling van je kamers in Hue overgenomen worden in de Woning-app. Hierdoor krijg ik lege kamers en verkeerd ingedeelde accessoires :(

Nee want dit loopt met google goed :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
In de Hue app: Instellingen -> Hue Bridges -> tik op de "i" bij de juiste bridge -> Wijzig Zigbee-kanaal

Dat lost het helaas niet op. Ik zie binnen de app soms nog de lampen onbeschikbaar staan, terwijl ik ze wel gewoon kan bedienen.
Nu vraag ik mij af of dit niet een soortgelijke issue is zoals met de nest deurbel.
Hiervoor moest ik het volgende doen


- optimize network uitzetten in de settings van unifi
- connect high performance clients to 5 ghz only