• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips soundbar & sync problemen

McSnooze

New Member
30 dec 2015
2
0
4
Hallo,


Gezien het officiële support forum van Philips aan 2km/h werkt vraag ik het hier eens.

Ik heb een vrij sobere setup die voor mij meer dan voldoende is. TV: Philips 47PFL5000 reeks, soundbar: Philips HTL5140B/12 De sounbar heb ik pas enkele dagen.

Voorheen werkte alles perfect, PS4, mediacenter pc en digicorder alle drie aangesloten op een 4x2 hdmi switch. 1 uit poort van de switch naar de philips in de woonkamer, andere uit poort naar de philips in de keuken.

Sinds ik de soundbar erbij geplaatst heb merk ik echter constant audio sync problemen. De soundbar is aangesloten via ARC en zowel de bar als de tv zijn voorzien van de laatste firmware. Wanneer ik de ARC uitschakel en terug de ingebouwde speakers gebruik zijn alle problemen verdwenen.

Met gebruik van de soundbar is de sync bij niet-HD zenders echt beneden alle peil. Bij HD zenders is het te doen. De PS4 heeft er ook last van, de mediacenter ook maar daar kan ik de sync aanpassen in kodi.

Ik heb al alle instellingen getest die ik in de tv kan vinden. Audio delay aan/uit etc, geen resultaat. De soundbar heeft de optie om zelf de sync aan te passen tot 200 ms maar gezien het overal anders is krijg ik geen goed resultaat over de gehele lijn.


Zie ik hier iets over het hoofd? Aansluiten via optische kabel is geen optie, TV heeft geen poort.


Iemand tips?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik denk dat het probleem gewoon bij de soundbar/tv is.. .. heb je al eens gezocht of andere mensen dit probleem ook hebben met dat type?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

McSnooze

New Member
30 dec 2015
2
0
4
Na veel prullen de setup anders aangesloten:

Eerst was het zo, met de nodige sync problemen:

Devices -> HDMI switch OUT -> TV HDMI IN -> TV ARC -> SOUNDBAR ARC


En nu via de HDMI in gegaan, alles mooi sync.

Devices -> HDMI switch OUT -> SOUNDBAR HDMI IN -> SOUNDBAR ARC -> TV ARC
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bombarda27

New Member
6 jan 2016
1
0
4
Een vraagje: Doe je dit door fysiek de kabels in die volgorde aan te sluiten of zijn dit de instellingen van de tv?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
McSnooze" data-link="https://home-theater.be/topic/1577-philips-soundbar-sync-problemen/?postID=38275#post38275"> Devices -> HDMI switch OUT -> SOUNDBAR HDMI IN -> SOUNDBAR ARC -> TV ARC </woltlab-quote> Goed dat het opgelost is! Dacht wel dat het een kabel probleem moest zijn. <woltlab-quote data-author="Bombarda27 zei:
Een vraagje: Doe je dit door fysiek de kabels in die volgorde aan te sluiten of zijn dit de instellingen van de tv?
Voor zover we kunnen lezen heeft @McSnooze het opgelost door enkel de kabels te verzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator: