• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

phono amp of niet ?

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
45
Harelbeke
www.facebook.com
Even een vraagje :   Heb een Onkyo tx-nr709 met phono aansluiting en pre-amp ingebouwd met ground en een technics sl-d2 platenspeler. Geluid van receiver is prima bij bekijken van films, luisteren van radio, cd's afspelen of muziek via nas maar bij afspelen van vinyls moet ik mijn receiver altijd half open zetten om goede klank te krijgen waar ik anders altijd maar moet luisteren op 15-25 voor andere zaken. Zou een phono-amp hier de oplossing zijn ? of andere platenspeler ?   Graag jullie mening
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Andere platenspeler zal niet de oplossing zijn. Ik heb de marantz sr 7007 met ingebouwde pre amp en phono ingang. Hierop heb ik een technics sl 1210 mk2 B) . Ik heb nethetzelfde fenomeen. Denk dat het signaal gewoon veel lager versterkt word ofzo. Heb er nog nooit echt aandacht aan besteed dus ga het hier wel volgen maar echt veel maakt het mij niet uit dat die pak meer open moet staan voor gelijkwaardig volume. Zo lastig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
oei, nee in die mate is het zeker ni bij mij.Als ik normaal op 50 speel moet ik voorhetzelfde volume bij lp's ongeveer op 62 ofzo zetten. Skoebie kan je hier waarschijnlijk wel bij helpen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
45
Harelbeke
www.facebook.com
meestal speel ik alles af op 20 en bij platen gaat dit naar 50 vraag me af of het met een phono-amp beter zou gaan en dan op een andere ingang aansluiten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BDC1987

Member
21 mrt 2013
71
0
9
Heb hetzelfde fenomeen met mijn vsx 1122 en pioneer platenspeler, moet ook alles opendraaien en de platenspeler zelf speelt ook geluid af (onversterkt en heel stil dus)? Vind dit wel raar maar niet storend en heb dus ook nog niet echt naar een oplossing gezocht
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Ge hebt uw antwoord al gehad op ht forum.
1f609.png
Is dus volkomen normaal dat ge uw volume een beetje harder moet zetten.
1f609.png
Ik zit hier ook op een phono pr
 
Laatst bewerkt door een moderator: