• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plex

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja maar wat is dan het verschil...
voordeel zou net zijn dat je ook dan die een mediaspeler kan weglaten
Terug emby aan het installeren hier
Dat je gewoon met 1 systeem zit en niet een combinatie van Emby en Kodi. Plex is gewoon gemakkelijk. Mijn vriendin kan het probleemloos gebruiken en dat is ook belangrijk dat ik niet alle 2 minuten moet helpen :p

En ik kan ook gewoon gemakkelijk mijn series streamen naar m'n laptop als ik een paar dagen weg ben voor het werk. Met transcoding uiteraard. Maar op mijn hoofddevices thuis gebruik ik mediaspelers die alles native kunnen spelen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat je gewoon met 1 systeem zit en niet een combinatie van Emby en Kodi. Plex is gewoon gemakkelijk. Mijn vriendin kan het probleemloos gebruiken en dat is ook belangrijk dat ik niet alle 2 minuten moet helpen :p

En ik kan ook gewoon gemakkelijk mijn series streamen naar m'n laptop als ik een paar dagen weg ben voor het werk. Met transcoding uiteraard. Maar op mijn hoofddevices thuis gebruik ik mediaspelers die alles native kunnen spelen.

Dat moet ik nuanceren he, probleemloos
probleemloos zou zijn moest de app gewoon werken
maar nee, je moet terug een device erbij hebben
en daarop moet dan terug kodi die verbinding maakt met plex
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De app werkt gewoon op LG TV's. Maar door een limitatie in de LG firmware, moet Plex hun subtitles inbranden in de stream = transcoding. En daarvoor heb je dus een zware CPU nodig of een systeem met hardware transcoding capabilities. Jouw server is waarschijnlijk niet krachtig genoeg waardoor het fout gaat.

Als ik op de iPad kijk, dan transcode mijn server ook meestal en dat gaat helemaal probleemloos.

Omdat je graag Plex wou gebruiken stelde ik voor om de Plex app te gebruiken op een van jouw Kodi mediaspelers. Dan behoud je het voordeel van een Plex server. Maar als jij liever Emby + Kodi gebruikt, dan is dat ook prima hoor :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou liefst de mediaspeler weg willen aan tv
plex of emby, doesnt matter
Transcoden enkel voor subs ? bah
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik zou liefst de mediaspeler weg willen aan tv
plex of emby, doesnt matter
Transcoden enkel voor subs ? bah

hmhh die screenplay (emby) doet het toch een pak beter dan de plex app, ziet er ook nog beter uit ook
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
hmhh die screenplay (emby) doet het toch een pak beter dan de plex app, ziet er ook nog beter uit ook
Dan is mischien in jouw geval dat de oplossing : gewoon Emby ipv Plex.
Ik heb niet veel te klagen over de Plex-app op m'n Samsung. subtitles etc werkt allemaal prima. heb natuurlijk wel wat hardware-assisted transcoding omdat ik Plex Pass holder ben.
Voorlopig ga ik geen ShieldTV beneden voorzien en blijf ik bij de Plex app op Samsung. Boven op zolder speel ik met KODI maar gebruik de media-database van de Plex
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dan is mischien in jouw geval dat de oplossing : gewoon Emby ipv Plex.
Ik heb niet veel te klagen over de Plex-app op m'n Samsung. subtitles etc werkt allemaal prima. heb natuurlijk wel wat hardware-assisted transcoding omdat ik Plex Pass holder ben.
Voorlopig ga ik geen ShieldTV beneden voorzien en blijf ik bij de Plex app op Samsung. Boven op zolder speel ik met KODI maar gebruik de media-database van de Plex

Met je samsung tv, doe je wel aan transcoding? voor de subs?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Met je samsung tv, doe je wel aan transcoding? voor de subs?
De beperking zit hem in het OS van LG. Dus 't kan goed zijn dat Samsung en Sony TV's met een ander OS wel kunnen gebruik maken van direct play als er subs zijn.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ja, ook op de Samsung is transcoding een feit als je met bepaalde subtitles werkt, bepaalde audio-tracks hebt, maar transcoding-werk= PLEX SERVER (niet op de client = Samsung die natuurlijk wel aangeeft dat 'm transcoding nodig heeft)
Aangezien m'n NAS hardware-assisted decoding doet loopt dat vlot als een tierelier natuurlijk, dus who cares dat 'em moet transcoden.

ShieldTV vb die doet gewoon alles in DirectPlay zonder morren, niks transcoding nodig want de ShieldTV als client kan zowat met alles overweg denk ik.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Daar vreesde ik voor.
Anway, zal in de toekomst wel zien om mn unraid server te upgraden zodat die kan transcoden.

In afwachting daarvan. Lijkt de emby app redelijk.
Ik kan emby ook automatisch overal srt subs laten zoeken en bijplaatsen
+ emby looks prettier.
en meer users (gratis tov plex)
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Het probleem zit'm in de "ondersteuning" van DD/DTS lossless audio. Je kan HEVC HDR10 + SRT sub streamen indien je als audiotrack lossy DTS/DD neemt bv. Het probleem is er dus geen van "inbranden" in de stream, maar een optie (bug?) in hun software denk ik zo: zodra die audio transcoding moet doen en srt is enabled, triggert die video transcoding. Ok, omwille van een zwakkere cpu heb je dan een probleem, maar als Plex gewoon rekening houdt met de LG app en direct play toelaat is er gewoon geen probleem hé...
Heb dat hier getest, werkt inderdaad zo. Ook de Xplay getest op de LG OS, een pak sneller dan Plex die app, maar zelfde soort probleem.
De Shield maakt het allemaal wat vlotter, maar tov Kodi die je met alle toeters en bellen kan instellen blijf ik op mijn honger zitten bij Plex. De gustibus i guess...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
met emby doet hij het ook hoor, zodra je subs aanzet, transcoding

ik heb echter wel deze optie
ty9wcyu.jpg
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
welja en swap dan es naar gewone dd of dts? dan kan hier wel de 4K afspelen met srt