• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plex

snicker

Active Member
24 sep 2019
110
39
33
45
Ik heb net PLEX geinstalleerd.
Nu merk ik dat de grote 4k films haperen bij het afspelen.
Heb al zitten wijzigen in de instellingen voor de buffer en deze verhoogd, maar de film blijft haperen.
Iemand tips?
Ik gebruik een recente laptop.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik heb net PLEX geinstalleerd.
Nu merk ik dat de grote 4k films haperen bij het afspelen.
Heb al zitten wijzigen in de instellingen voor de buffer en deze verhoogd, maar de film blijft haperen.
Iemand tips?
Ik gebruik een recente laptop.
Ongetwijfeld omdat er "transcoding" in het spel is.
Op WAT heb je de PMS (Plex Media Server) geinstalleerd ? Op die laptop ? Wat zijn de specs van die laptop ? (i5 / i7 etc)
 

snicker

Active Member
24 sep 2019
110
39
33
45
Ongetwijfeld omdat er "transcoding" in het spel is.
Op WAT heb je de PMS (Plex Media Server) geinstalleerd ? Op die laptop ? Wat zijn de specs van die laptop ? (i5 / i7 etc)
Is een i5 en is op de laptop geïnstalleerd...
Ik vind de interface gewoon super mooi en handig....hoeft voor mij eigenlijk niet in netwerk te staan....vind het netjes dat je de film poster en info kan zien per film.
Zou daar geen mooi database prog voor bestaan voor je eigen film collectie op HD of kan je gewoon de netwerk functie afzetten in flex?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
De "webplayer" heeft z'n beperkingen en zal je niet toelaten zonder transcoding 4K te kijken. De laptop moet dan ZOWEL transcoden als de PLAYER resources geven.
Zet je subtitles aan = transcoden, bepaalde audio-tracks moeten eerst door transcoding etc.
Als zowel Plex server als Player (=client) op dezelfde laptop staat is het netwerk niet echt gebruikt hoor. Mogelijks "intern" wel, maar dat maakt niet uit.
Ik zeg het, Plex is best complex als het op soorten clients aankomt wat je uiteindelijk kan.

Gebruik je de WEB-player of heb je de Windows "applicatie" geinstalleerd ?
 

snicker

Active Member
24 sep 2019
110
39
33
45
De "webplayer" heeft z'n beperkingen en zal je niet toelaten zonder transcoding 4K te kijken. De laptop moet dan ZOWEL transcoden als de PLAYER resources geven.
Zet je subtitles aan = transcoden, bepaalde audio-tracks moeten eerst door transcoding etc.
Als zowel Plex server als Player (=client) op dezelfde laptop staat is het netwerk niet echt gebruikt hoor. Mogelijks "intern" wel, maar dat maakt niet uit.
Ik zeg het, Plex is best complex als het op soorten clients aankomt wat je uiteindelijk kan.

Gebruik je de WEB-player of heb je de Windows "applicatie" geinstalleerd ?
De Windows Plex geïnstalleerd....en de Plex server.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Dan toch effe checken OF hij in transcoding gaat. Test eens met GEEN sutitles oid. (zie m'n vorige post, op de Plex SERVER terwijl je aan het afspelen bent in een client effe op de "Activity" button drukken) en zien of er "Direct Play" dan wel "Transcoding" te zien is oid.

https://support.plex.tv/articles/201774043-what-kind-of-cpu-do-i-need-for-my-server/

Voor mooie film-posters enz kan je toch ook iets als KODI overwegen? Had je geen media-player ?
 

snicker

Active Member
24 sep 2019
110
39
33
45
Dan toch effe checken OF hij in transcoding gaat. Test eens met GEEN sutitles oid. (zie m'n vorige post, op de Plex SERVER terwijl je aan het afspelen bent in een client effe op de "Activity" button drukken) en zien of er "Direct Play" dan wel "Transcoding" te zien is oid.

https://support.plex.tv/articles/201774043-what-kind-of-cpu-do-i-need-for-my-server/

Voor mooie film-posters enz kan je toch ook iets als KODI overwegen? Had je geen media-player ?
Ik gebruik VLC als media player.
kODI is ook voor in netwerk of niet?
Ik kijk enkel films op mijn beamer dus bekijken op andere media is niet nodig....
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik gebruik Kodi als media speler op mijn pc. De film posters en info worden automatisch gedownload.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: snicker

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Is een i5 en is op de laptop geïnstalleerd...
Ik vind de interface gewoon super mooi en handig....hoeft voor mij eigenlijk niet in netwerk te staan....vind het netjes dat je de film poster en info kan zien per film.
Zou daar geen mooi database prog voor bestaan voor je eigen film collectie op HD of kan je gewoon de netwerk functie afzetten in flex?


Kodi???
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De mediaspeler heeft kodi installed.
Het is kodi die alles afspeelt van mijn server/of lokaal.
Maar het is niet kodi die zorgt voor de filminformatie... daarvoor gebruik ik emby

Als backend heb ik zowel emby als plex geprobeerd, maar toch meer tevreden van emby

Binnen kodi heb ik dan ook nog eens embruary als skin.. (kodi skin gemaakt door emby users) , om het helemaal verwarrend te maken :p