• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Pro-Ject

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Iemand gekend met dit merk? Ik heb dit onlangs tegengekomen in de winkel en ik vind ze er wel leuk uitzien!
263a.png
Deze platenspelers worden allemaal gemaakt in Oostenrijk. Je kan al eentje krijgen vanaf 250€ ongeveer.  
32000056_1_GFK.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Degelijk merk,vrij goed heb er een phonoversterker van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rexp

Member
14 feb 2014
151
13
23
Ik heb de Debut. Prima instapper. Twee maren: het is geen volautomaat, en wisselen tussen 33 en 45 toeren is een crime, je moet met de hand de belt verleggen. Alternatief is de Speedbox erbij kopen, daarnee regel je het toerental electronisch. Wel een meerkost van zo'n 100 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ik heb de Debut. Prima instapper. Twee maren: het is geen volautomaat, en wisselen tussen 33 en 45 toeren is een crime, je moet met de hand de belt verleggen. Alternatief is de Speedbox erbij kopen, daarnee regel je het toerental electronisch. Wel een meerkost van zo'n 100 euro.
  Heb deze minpuntjes ook opgemerkt tijdens de demonstratie van het toestel. Ook voor te pitchen moet je dit toestel kopen. Ik overweeg het voor in de toekomst.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
2de hands draaitafels zijn volgens mij nog steeds zeker hun geld waard. Voor 250euro heb je dan een hele mooie tafel, waar die project in de verste verte niet tegenop kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
2de hands draaitafels zijn volgens mij nog steeds zeker hun geld waard.

Voor 250euro heb je dan een hele mooie tafel, waar die project in de verste verte niet tegenop kan.

Ik ben momenteel in bezit van 2 technics platendraaiers.

Was vroeger de standaard voor elke DJ maar die maken ze nu niet meer. (Was onderdeel van Panasonic)

Jammer genoeg zit er al veel slijtage op en zien ze er niet meer uit
263a.png



Met andere woorden, het is vooral het design dat mij aanspreekt.

Zo'n pro-ject zou niet mis staan in men interieur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
En dan zoek je speciaal iets uit het genre van de Elemental line of mag het ook eerder zoals de Classic line uitzien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
En dan zoek je speciaal iets uit het genre van de Elemental line of mag het ook eerder zoals de Classic line uitzien?
  Nee, heb nog niet echt een keuze gemaakt. Dat zal voor later zijn!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ja kan anders een zoeken naar een mooie Thorens TD160 mkII en later of een TD147. Dual heeft ook hele goeie direct drives als je dat interessanter vindt. Voor 250 euro kan je misschien zelfs een Thorens TD125 scoren.

Een Lenco met tussenwiel zou ik niet meer nemen. Been there, done that ... Andere vind ik toch beter (belt- en direct-drive)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Ja kan anders een zoeken naar een mooie Thorens TD160 mkII en later of een TD147. Dual heeft ook hele goeie direct drives als je dat interessanter vindt. Voor 250 euro kan je misschien zelfs een Thorens TD125 scoren. Een Lenco met tussenwiel zou ik niet meer nemen. Been there, done that ... Andere vind ik toch beter (belt- en direct-drive)
  Heb het eens opgezocht maar ik vind ze minder mooi dan de pro-jects. Zal nu ook zoveel niet naar LP's luisteren. Het is eerder een eyecatcher in men interieur!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Met een beetje werk zijn daar hele mooie dingen mee te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Wat voor Technics is het? SL1200? Als de arm nog goed is, is dat een hele goeie tafel!   Hoe je die esthetisch in orde kunt brengen heb ik geen ervaring mee. Wat dat betreft heb ik meer met Thorens en Lenco gewerkt. Ik heb nog een Kenwood KD600, maar die heeft geen esthetische opwaardering nodig (vind ik). Ooit ga ik er mijn RB300 arm op monteren ipv de SME 3009 die er nu op zit. De SME kan dan gerenoveerd worden en op de TD125 mkII komen ... als ik daar ooit de tijd voor vind ...   Om je hoofd wat gek te maken: Een fraaie render:http://grabcad.com/library/technics-sl-1200-mk-ii-redesign-reengineering-1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Wat voor Technics is het? SL1200? Als de arm nog goed is, is dat een hele goeie tafel!   Hoe je die esthetisch in orde kunt brengen heb ik geen ervaring mee. Wat dat betreft heb ik meer met Thorens en Lenco gewerkt. Ik heb nog een Kenwood KD600, maar die heeft geen esthetische opwaardering nodig (vind ik). Ooit ga ik er mijn RB300 arm op monteren ipv de SME 3009 die er nu op zit. De SME kan dan gerenoveerd worden en op de TD125 mkII komen ... als ik daar ooit de tijd voor vind ...   Om je hoofd wat gek te maken: Een fraaie render:     Jep, de klassieke SL1200. Heb een grijze en een zwarte. Maar beiden hebben al wat afgezien. Heb ze ondertussen al bijna 15 jaar. Vroeger heb ik al eens gekeken om de cover te veranderen, maar het is er nooit van gekomen. <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.djhardwares.com/tucofortesl11.html']http://www.djhardwares.com/tucofortesl11.html   En idd een fraaie render!! :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Ik heb het wel voor de simpele covers. De zwarte of de witte lijken me wel mooi. En die blijven waarschijnlijk ook wel langer in de smaak vallen dan zo'n opvallende kleurtje.   Hoe zit het met de lagering van de arm? Geen speling?   1 ding staat vast: Voor 250 euro ga je er een heel stuk op achteruit als je daar je SL1200 voor wil inruilen. Die SL1200 kan klankmatig goed mee met een hele dure nieuwe tafel hoor. (zoals wel meerdere klassieke DD's)   Voor meer info ivm je SL1200: http://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewforum.php?f=16&sid=ff62b0eff03010d2062d223ace07e3ba
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
2 x sl1210 mk2 hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
1x KD990 hier en meer moet dat niet zijn.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
2 x sl1210 mk2 hier
Ook heel mooi. Toch goeie dingen, die Japanse DD tafels.   Ik heb ooit een Micro Seiki DD40 gehad. Ik weet nog altijd niet waarom ik dat ding ooit verkocht heb. Zo'n goeie draaitafel!
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: