• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Projectorlamp vervangen

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Ik ben onlangs de 'symbolische 900u-grens' op mijn EPSON 7300 gepasseerd, wat wil zeggen dat ik van ECO-mode naar NORMAL overschakel om toch ietwat de helderheid te behouden.
Dit wil meteen ook zeggen dat ik van 20db naar 24db overga, wat ik helaas redelijk goed merk :s Op de site van Epson verkopen ze nog lampen, dus ik kan mijn euvel makkelijk oplossen vermoed ik.
Nu is mijn vraag: als ik mijn lamp vervang, dient de projector dan sowieso ook opnieuw gekalibreerd te worden?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
In theorie wel, maar de calibratie zal in het begin uitgevoerd zijn met een nieuwe lamp dus het vervangen met opnieuwe een nieuwe lamp kan wel eens goed uitdraaien.
Er zullen ongetwijfeld zeer kleine verschillen zijn in Epson lampen tijdens productie, maar ik denk dat ze dat productie-process goed onder consistente controle hebben.
Ik zou zeggen : niet opnieuwe calibreren.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
In de praktijk ook wel ;) ...maar pas na een goei 200 branduren ...nadien is het verloop minder ..
 

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Bedankt allebei voor de snelle reply! Ik bestel dus de lamp, kan dan nog altijd beslissen of ik ze al dan niet na 200u laat calibreren!👌