• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

PS5

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
En de PS5 (digital) staat hier ook te pronken! Wat een beest zeg :eek:, PS4Pro was al stevig, maar is maar klein vergeleken met dit. Voorlopig nog geen echte PS5 games, enkel PS4, maar alles speelt soepeler. En de interface is ook blazing fast in vergelijking met de vorige generatie.

Nu wachten tot Cyberpunk speelbaar is... en weer te koop bij Sony 🤣.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: John Carlton

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
En de PS5 (digital) staat hier ook te pronken! Wat een beest zeg :eek:, PS4Pro was al stevig, maar is maar klein vergeleken met dit. Voorlopig nog geen echte PS5 games, enkel PS4, maar alles speelt soepeler. En de interface is ook blazing fast in vergelijking met de vorige generatie.

Nu wachten tot Cyberpunk speelbaar is... en weer te koop bij Sony 🤣.
Niet gekozen voor de UHD disclezer?
 

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
DE PS5 IS TOEGEKOMEN 🥳
Gisterenavond nog kunnen installeren en een uurtje met bijgeleverde game/techdemo Astro aan de slag gegaan.
Die controller is fe-no-me-naal!

Hopelijk vanavond eens cyberpunk op de PS5, zou een groot verschil moeten geven met de PS4(pro) aldus de game mania man. Ben benieuwd...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Tevreden van cyberpunk? Want bugs zijn verschrikkelijk naar schijnt... Je kan de game nu wel spotgoedkoop kopen omwille daarvan. Gezien je toch zeker bug updates gaat krijgen is het misschien de moeite waard om gokje te wagen?
 

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Tevreden van cyberpunk? Want bugs zijn verschrikkelijk naar schijnt... Je kan de game nu wel spotgoedkoop kopen omwille daarvan. Gezien je toch zeker bug updates gaat krijgen is het misschien de moeite waard om gokje te wagen?
Het verhaal is in alle geval de moeite waard vind ik (tis wel een spécialleke, maar ik apprecieer dat wel) echter, de bugs doen er afbreuk aan. Ik ben op PS4 gestopt omdat het de ervaring breekt.
Maar inderdaad, als ze die eruit strijken zal het wel de moeite zijn (gesteld dat je genoeg pk's onder de kap hebt steken om het te draaien). Momenteel zou ik em niet aanraden, maar ik zie het alsnog (binnen een jaar) goed te komen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Prijs gaat alleen maar zakken natuurlijk. Kost nu €25. Met half jaar, met de meeste bugs er uit zal dat ook wel nog zo zijn hoop ik...
 

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Prijs gaat alleen maar zakken natuurlijk. Kost nu €25. Met half jaar, met de meeste bugs er uit zal dat ook wel nog zo zijn hoop ik...
Daar zou ik niet op rekenen. Als de PS5 meer beschikbaar wordt gaat dat niet meer in prijs dalen denk ik.
De ervaring/beleving op PS5 is wel een stuk beter. Heb mij niet meer geërgerd gisterenavond toen ik heb spel speelde. Merkbaar vlotter!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb wel een XBOX X series. Maar voor beide zal de prijs wel een gelijkaardig verloop hebben... Nu doe je mij twijfelen om dit spel toch te kopen. Ik ben een fan van het GTA genre dus hoort zoiets wel in mijn kast te staan. Omwille van de vele bugs heb ik het nog niet gekocht. Zal wel een serieuze patch zijn bij installatie 😂 :eek:
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Hoe sluiten jullie je PS5 / XBX eigenlijk aan? Want ik heb een receiver die niet met HDMI 2.1 compatibel is. Ben daarom beetje aan het twijfelen of ik die niet zou upgraden... Ik heb daar vorig jaar al een beetje aan gedacht door een redelijk entry level receiver te kopen omdat ik een vermoeden had dat ik die redelijk snel wou upgraden. HDMI 2.1 bestond toen nog niet op een receiver.

De modellen die dan later zijn uitgekomen heb ik gelukkig niet gekocht... Ik veronderstel dat er dit jaar meer mogelijkheden gaan zijn. Maar door het tekort aan chips vrees ik dat het dit jaar ook maar zwak zal zijn.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Hoe sluiten jullie je PS5 / XBX eigenlijk aan? Want ik heb een receiver die niet met HDMI 2.1 compatibel is. Ben daarom beetje aan het twijfelen of ik die niet zou upgraden... Ik heb daar vorig jaar al een beetje aan gedacht door een redelijk entry level receiver te kopen omdat ik een vermoeden had dat ik die redelijk snel wou upgraden. HDMI 2.1 bestond toen nog niet op een receiver.

De modellen die dan later zijn uitgekomen heb ik gelukkig niet gekocht... Ik veronderstel dat er dit jaar meer mogelijkheden gaan zijn. Maar door het tekort aan chips vrees ik dat het dit jaar ook maar zwak zal zijn.
In algemeen kan je vb iets als een HDFury AVR 18Gbps key gebruiken als "splitter".
Dus een full 18Gbps pipeline naar je projector of HDMI 2.1 TV en een aftakking gewoon HDMI 1.4 naar een oudere receiver.
Zo werk ik actueel met de m'n Epson TW9400 + ShieldTV media-player. M'n Onkyo NR5010 receiver, alhoewel een beest van een bak doet niks van 4K en kan die bitrates niet trekken.
Je moet natuurlijk zien of het de moeite is, mijn receiver is iets te kostelijk om effe door iets anders te vervangen, dan zit ik in de 3000+ categorie als ik dezelfde (audio) kwaliteit wil.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Wel... Ik zit in een 4a500 euro categorie. Dus entry level volgens mij.

Ik heb nu wel mijn oog laten vallen op de hogere categorie met meer mogelijkheden aan het rondkijken. Vooral de receivers die later een hardware upgrade kunnen krijgen vind ik aantrekkelijk. Daarbij denk ik dan aan een NAD 778 of Anthem MRX 740 of 1140. Alternatief is bv ook de nieuwe Yamaha's RX.

Het voorbeeld van NAD en Anthem hebben dus wel een HDMI 2.0b. Maar die kunnen dus later een upgrade krijgen naar HDMI 2.1... Visueel zien die er wel fantastisch uit...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Problemen met de ps5 controller

Hij laadt niet meer op.
Hij moet continu verbonden worden met de ps5 of hij werkt niet meer.
Opladen met een andere usb kabel en adapter werkt niet.
Koppelen met de laptop, laadt hem wel op.

Enig idee?
Terugbrengen? Garantie?