• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Randapparatuur management

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Goede middag allen,

Bezig met totaalrenovatie van de woning. Aangezien door het midden van de living een steunbalk loopt die een 15cm uitspringt zouden we deze doortrekken door de zitruimte en een valse muur creëren waar we de televisie inhangen zodat het lijkt alsof deze in de muur zit.

Nu zat ik te denken om dingen zoals digicorder, nvidia shield en eventueel een blu-ray speler vertikaal tegen de muur te hangen zodat deze achter de wand zitten en er eigenlijk niets zichtbaar zou zijn.

Is dit haalbaar als ik dan een infrarood extender ergens uit het zicht bij de televisie plaats? Zal dit voor de afstandsbedieningen geen problemen geven? En misschien nog belangrijker, hoe zit het met de warmte van zo'n digicorder? In principe zal gans die wand ongeveer 4m² en 15cm dikte een vrij holle ruimte zijn, zou deze dan te warm krijgen?

Bijgevoegd een render van hoe de setup er zou uitzien als het klaar is zodat julli een beeld kunnen scheppen, de soundbar zou er niet komen, er zal een klein 5.1 setje opgehangen worden denk ik. (Het klokje zal er ook niet komen hahaha)

edit: Waar zouden jullie de 2x front speakers voorzien van de 5.1 set up ? De back speakers zou ik hangen aan de hoek van de bureau en gelijk bij het raam.


 

Bijlagen

  • living5.PNG
    living5.PNG
    1,5 MB · Weergaven: 307
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
En waar ga je de toestellen dan plaatsen, zijn deze nog bereikbaar? Voor de speakers zou ik vooraan werken met inbouw speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zou dan ergens een luikje plaatsen ofzo die bijna onzichtbaar wegsmelt in de muur waar de toestellen kunnen bereikt worden. Moet ik nog eens bedenken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Gaat de holte waar je de digicorder, blu-ray speler,.. wilt kwijt geraken dan ook 15cm diep zijn of dieper? Op vb 15cm diep ga je weinig keuze hebben van receivers - deze zijn al snel minimum 44cm x 38 x 10,5 (slimline receiver van Marantz), ik weet ook niet hoe blij deze zijn met een verticale montage. Misschien kan een degelijke soundbar een alternatieve oplossing zijn?

Qua afstandsbediening kan ik je wel een Logitech Harmony aanraden. Met de Ultimate kan je bijvoorbeeld al je apparaten, welke onzichtbaar staan opgesteld, met de Harmony Hub besturen en de TV met de ingebouwde infrarood zender van de afstandsbediening zelf of met een meegeleverde IR extender.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hmmja reciever ben ik vergeten.

Ik heb reeds een 5.1 setje thuis hangen die ik zou meenemen, maar die reciever inbouwen achter de wand is misschien niet zo ideaal? Alhoewel die wel tegen de warmte kan aangezien mijn kat daar 10 uur per dag bovenop licht in de winter voor de warmte haha
1f606.png
Het is een onkyo dat ik heb momenteel, maar zou misschien wel kijken voor een nieuwe.

Kan ik de boksen van de set die ik heb inbouwen in die wand of gaat dat het geluid verstoren?

Als ik ze in een kastje steek ter grote van de boksjes en aan de voorzijde voorzie ik zo'n netje waar het geluid doorkan
263a.png


De bedoeling is niet om gigantisch geluid te hebben die perfect correct is, gewoon aangenaam eenvoudig 5.1 setje
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Chickenlal zei:
Hmmja reciever ben ik vergeten.

Ik heb reeds een 5.1 setje thuis hangen die ik zou meenemen, maar die reciever inbouwen achter de wand is misschien niet zo ideaal? Alhoewel die wel tegen de warmte kan aangezien mijn kat daar 10 uur per dag bovenop licht in de winter voor de warmte haha
1f606.png


Kan ik de boksen van de set die ik heb inbouwen in die wand of gaat dat het geluid verstoren?

Als ik ze in een kastje steek ter grote van de boksjes en aan de voorzijde voorzie ik zo'n netje waar het geluid doorkan
263a.png


De bedoeling is niet om gigantisch geluid te hebben die perfect correct is, gewoon aangenaam eenvoudig 5.1 setje
263a.png
Receivers kunnen wel vrij goed tegen de warmte, maar in the long run gaat het niet zo heel gezond zijn voor je receiver om je kat erop te laten liggen
1f44d.png
- hangt ook wel af van hoe luid je speelt. Ik zou sowieso toch altijd een beetje ademruimte voorzien, geen warmte afvoer kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen.

Welke receiver en luidsprekers heb je op dit moment?

Inbouwen kan inderdaad het geluid wel veranderen, in het slechtste geval resoneert de muur mee en heb je een gigantische klankkast. Ik zou ze eerlijk gezegd niet inbouwen - wat als ze defect gaan of je wilt veranderen? Dan zit je met gaten met een wel zeer specifieke afmeting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Persoonlijk zou ik nooit alles in een valse wand steken. Ik zou die balk zo laten en een laag meubel over heel de breedte plaatsen. En als je toch een valse wand wil, dan zou ik hem zo diep maken dat alles er normaal in past.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
http://be-nl.forum.ibood.com/products/2147-onkyo_tx-sr307_51_home_theatre_receiver_met_jamo_a-405_speakerset/[/url]

Doet voor mij voldoende, we kijken eigenlijk nooit vrij luid televisie en weinig films. Meestal series
1f606.png


Nu zou ik wel eens een andere reciever kopen omdat deze die ik heb geen geluid via de HDMI-out meeneemt blijkbaar en ik moet zitten kloten met extra kabels op die manier via optische geluidskabels. Ik denk ook dat ik de reciever thuis moet laten staan voor de kat en een nieuwe koop voor in mijn nieuwe woning want de kat zal triest zijn anders
1f606.png
1f606.png



<woltlab-quote data-author="Chr1st0f"] Persoonlijk zou ik nooit alles in een valse wand steken. Ik zou die balk zo laten en een laag meubel over heel de breedte plaatsen. En als je toch een valse wand wil, dan zou ik hem zo diep maken dat alles er normaal in past.
Ik denk dat we de valse wand gaan behouden maar een meubel inwerken in de wand, zodat het meubel in principe halve diepte gaat uitsteken. Dit gaan we eens bekijken als we effectief aan de afwerking gaan starten. Momenteel moeten we nog vloerverwarming leggen en dan opnieuw chape laten komen dus het is nog wel enkele weken voor we hier aan starten
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Vandaag nog eens gaan kijken. We gaan de valse wand niet maken en de TV gewoon aan de muur hangen. Aangezien we nog op de vloerplaat zitten kunnen we perfect alle kabels inschijven in de muur en dan onder de vloer doortrekken naar de bureau achter de zetel.

Die bureau wordt volledig op maat gemaakt en we zullen zorgen dat daar alles zit van reciever tot digicorder, modem, router, etc. En dan werken we met een IR Extender waardoor we toch alles kunnen bedienen door naar de tv te wijzen
263a.png


Zo is alles strak, nergens kabels en toestellen, maar wel toegankelijk!

Aan de muur komt dus een 55" TV, we gaan op 3,5m er van zitten. Volgens mij is dit juist goed of is dat iets te dicht?

Hoe hoog hang je die gemiddeld van de grond dan om deftig te kijken uit de zetel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ideaal is dat 1/3e van de onderkant van de tv op ongv op een 90 cm hoogte komt te hangen , dit is de meest ergonomische positie . of deze hoogte je bevalt kan je altijd testen door een stuk karton met de grootte van je tv op deze hoogte te positioneren ,


moest je een gebogen tv ophangen dan zie je bijna niet meer dat deze gebogen is ( zeker niet met de eg910v)

enkel als je er langs de zijkant naar kijkt zie je dit nog
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Bedankt
1f606.png


Dat is wel vrij laag als je dat vergelijkt met waar de televisie hangt in de gemiddelde woonkamer
1f606.png
Maar daarom ook dat ze de kastjes zo laag maken zeker
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
en weet je ook waarom zoveel mensen last hebben van hun nek ( omdat de tv veel te hoog hangt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Vriendin was blijkbaar wel heel hard fan van de valse wand...

Welke boksjes kan ik kopen die kunnen ingebouwd worden in de valse wand?

Er is 19cm diepte beschikbaar heb ik gemeten. Of kan ik mijn huidige boksen er toch in verwerken? Als ik deze zo plaats dat ze met de rand gelijk komen met de rand van de wand zodat als het geluid gewoon naar voor gaat het eigenlijk niet in de kast gaat? Of gaat het sowieso in de kast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je kan je Jamo's wel inbouwen. Je muur zal niet zo snel een grote invloed aangezien het gesloten speakers zijn en ze zijn geschikt voor muurmontage dus normaal gaat dit wel best meevallen. Alleen blijf je met het feit dat als je ooit iets wilt veranderen of er is iets defect, je wel vast zit met 3 vreemde gaten in je muur.

Daarom is het voorstel van Christoff hierboven misschien ook nog wel te overwegen.

Een ander alternatief kan zijn dat je ze opbouwt. Je hebt bijvoorbeeld de zeer platte KEF T-serie als het erg strak moet zijn, zeker als je ook kijkt naar een zeer platte OLED TV.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
luckske zei:
Je kan je Jamo's wel inbouwen. Je muur zal niet zo snel een grote invloed aangezien het gesloten speakers zijn en ze zijn geschikt voor muurmontage dus normaal gaat dit wel best meevallen. Alleen blijf je met het feit dat als je ooit iets wilt veranderen of er is iets defect, je wel vast zit met 3 vreemde gaten in je muur.

Daarom is het voorstel van Christoff hierboven misschien ook nog wel te overwegen.

Een ander alternatief kan zijn dat je ze opbouwt. Je hebt bijvoorbeeld de zeer platte KEF T-serie als het erg strak moet zijn, zeker als je ook kijkt naar een zeer platte OLED TV.
Bedankt voor de info! Probleem is als de TV in de muur zit ingewerkt dat het dan niet zo mooi is natuurlijk om de boksen opbouw er aan te hangen.

En inderdaad als ik die jamo's inbouw dan moet ik als ik ooit een nieuw setje koop wel de hele wand vernieuwen natuurlijk, wat op zich geen ramp is. Is gewoon een dagje werk met wat gyproc plaat en dan is het terug als nieuw
1f606.png
Die focal's zien er wel vet uit om in te bouwen in principe! Kan ik er zo 3 gebruiken en dan de 2 kleinere backspeakers van mijn 5.1 set achter mij hangen? Ben niet zo thuis in de wereld van de audio. Ik zie dat die focals altijd per 2 verkocht worden. Maar in principe zou ik er wel 3 nodig hebben aangezien ik een front center nodig heb ook.

Denk dat ik nog wat hulp zal nodig hebben voor de uiteindelijke set-up hier van dan toch :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal ik ook eens bekijken.

Nu heb ik nog wat zitten zoeken en ik denk dat ik er misschien eerder zoiets zou van maken als wat ik zag in deze topic:

Living setup


Lijkt me zeer mooi en dan kan ik mijn speaker er ook zo gewoon plaatsen zoals op die foto. Kan het kwaad dat de achterste 2 speakers tegen het plafond hangen en de voorste lager zouden zijn? Ik verwacht geen perfectie, gewoon een aangename 5.1 ervaring voor de woonkamer. Vind het echt een strakke setup.
mtZWUti.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Haha, das een foto van een lid hier op dit forum :p Kan alleen niet op de naam komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Skank zei:
Haha, das een foto van een lid hier op dit forum
1f61b.png
Kan alleen niet op de naam komen
Ja, daarom dat ik de originele topic er ook heb bijgeplaatst
1f606.png



edit:

Dan moet ik nog eens denken of ik een nieuwe reciever koop (omdat de mijne geen audio via hdmi wil doen) of een nieuw 5.1 setje die niet te duur is. Aanraders? Het is niet om loeihard te zetten, aangezien we in een rijwoning wonen en de buren niet willen storen
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: